کد خبر 1198255
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰

ایستگاه‌های ‌ در صف انتظار مترو برای بهره‌برداری مشخص شد، این ۴ ایستگاه حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه افتتاح خواهند شد.

به گزارش مشرق، در ادامه بازدیدهای میدانی و سرکشی به ایستگاه‌های در حال تکمیل شبکه خطوط مترو پایتخت، مدیرعامل شرکت مترو به همراه مجری خط ۶ و سایر دست‌اندرکاران مربوطه، در نخستین روزهای سال ۱۴۰۰ با حضور در محل کارگاه ایستگاه‌های مرزداران و شهرک آزمایش، در جریان روند پیشرفت عملیات اجرایی این ایستگاه‌ها قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

۳ ایستگاه‌ جدید در خط ۶ و ۷ مترو افتتاح شد

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در پایان این بازدید با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای بهره‌برداری هرچه سریعتر از ۴ ایستگاه دیگر در خطوط ۳، ۶ و ۷ گفت: امیدوار هستیم با طی روند کنونی و نصب و راه‌اندازی پله‌های برقی، آسانسورها و سایر تجهیزات لازم، ایستگاه‌های اقدسیه در خط ۳، مرزداران و شهرک آزمایش در خط ۶ و همچنین ایستگاه باقرخان در خط ۷ که همگی پیشرفت بالای۹۰ درصد دارند، حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به بهره‌برداری برسند و در این صورت تعداد ایستگاه‌های فعال شبکه خطوط مترو به ۱۴۱ ایستگاه خواهد رسید.

امام در مورد ایستگاه مترو مرزداران که مورد بازدید قرار گرفت، افزود: ایستگاه مرزداران در خط ۶ مترو، حدود ۶۵۰۰ مترمربع زیربنا داشته و در عمق ۲۳ متری از سطح زمین قرار دارد. این ایستگاه نیز مانند سایر ایستگاه‌های افتتاح شده اخیر، از امکانات ویژه برای افراد کم‌توان جسمی و حرکتی برخوردار بوده و علائم بساوایی در آن تعبیه می‌شود.

منبع: تسنیم