کد خبر 1197005
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۵

وزیر دفاع کلمبیا روز شنبه اعلام کرد که در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در اطراف شهرداری "کورینتو" در استان "کائوکا" واقع در غرب کشور ، دست کم ۴۳ نفر مجروح شدند .

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، «دیگو مولانو» پس از نشست اضطراری امنیتی در شهر "پوپایان" مرکز استان کائوکا با نسبت دادن این حمله به ستون موسوم به "داگوبرتو راموس" که یک گروه مخالف دولت و از اعضای پیشین نیروهای مسلح انقلابی‌ کلمبیا (فارک ) هستند ، گفت :" این حمله تروریستی علیه مردم غیر نظامی و در این مورد علیه یک نهاد عمومی‌ مانند شهرداری ، اقدامی جنون آمیز و تروریستی است" .

وی افزود :این اقدام مربوط به ستون داگوبرتو راموس و به ویژه منتسب به افرادی با نام های مستعار «ثخاس» و «داوید» یا «چولینگا» است .

وزیر کلمبیایی تصریح کرد :در این انفجار ، ۱۷ نفر دچار موج گرفتگی شده و ۲۰ نفر جراحت سطحی و ۶ نفر جراحت شدید برداشتند که به بیمارستان ها انتقال یافتند .

مولانو  همچنین از اختصاص پاداش ۵۰ هزار یورویی در ازای اطلاعات مربوط به عاملین این حمله  گفت .

ستون متحرک داگوبرتو راموس ، یک گروه مخالف دولت و اعضای پیشین چریک های منحله فارک هستند که روز جمعه ، سیزدهم سالگرد درگذشت «پدرو آنتونیو مارین» ملقب به «تیروفیخو» یکی‌ از بنیانگذاران خود را گرامی‌ داشت .

منبع: ایرنا