رزمندگان یمنی در چندین محور با نیروهای ائتلاف سعودی در حومه شهر مارب درگیر هستند و از سویی دیگر در تلاش هستند با بازپس گیری و آزادی سد مارب، حلقه فشار را بر سعودی ها تکمیل کنند.

سرویس جهان مشرق؛ عملیات رزمندگان شجاع و خستگی ناپذیر ارتش و جنبش انصارالله یمن در محور شرقی و جنوب شرقی بخش صرواح (دروازه های غربی شهر مارب) ادامه دارد و درگیری های سنگین با عناصر ائتلاف سعودی در جریان است.

نیروهای تحت حمایت ائتلاف به شدت و با تمام قدرت و توان در حومه غربی شهر مارب از مواضع اشغالی دفاع می کنند و در مقابل رزمندگان یمنی هم در تلاش هستند با حملات زمینی و موشکی همزمان آخرین خطوط پیش روی خود را بشکنند و راه را برای ورود به شهر مارب باز کنند.

نیروهای یمنی از محور غرب و جنوب غرب با شهر مارب همچنان ۱۰و ۱۵ کیلومتر فاصله دارند و درگیری های سنگین در محور شرقی صرواح در کوه های راهبردی «طلعه الحمراء و البلق» و در محور جنوب شرق صرواح در حومه شرقی کوه «الادیرم» به سمت جاده «مارب - سه راه حریب» جریان دارد.

مناطق «الزور و الحماجره» در شرق بخش صرواح (دروازه غربی شهر مارب) و کوه «الادیرم» و منطقه «اراک» در جنوب شرقی بخش صرواح (دروازه جنوب غرب مارب) در کنترل رزمندگان یمنی است و تحولات در این نقاط تغییری نکرده است.

در حال حاضر، رزمندگان با سد مارب در حومه جنوب غرب شهر مارب حدود ۳ و نیم کیلومتر فاصله دارند؛ سد مارب بر روی دریاچه مارب که حدود ۳۰ کیلومتر مربع مساحت دارد واقع شده و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

به گزارش مشرق، عناصر ائتلاف سعودی سد مارب و حدود ۳۰ درصد از سواحل جنوب شرق و شرق دریاچه مارب را در اشغال دارند و در مقابل رزمندگان یمنی هم ۷۰ درصد از سواحل غربی، جنوب غربی و جنوبی دریاچه مارب را در کنترل دارند.

عملیات یگان موشکی علیه ائتلاف متوقف نشده است و در روزهای گذشته دهها تن از عناصر سعودی در جریان حملات دقیق کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد در حومه شهر مارب شده است.

یک منبع میدانی که تحولات را در استان مارب از نزدیک دنبال می کند به جزئیات عملیات های موشکی اشاره کرد و گفت: در جدیدترین عملیات موشکی ۳۵ تن از نیروهای ائتلاف سعودی به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر هم زخمی شدند.

این منبع میدانی با بیان این که اسامی شماری از افسران ارتش سعودی هم در میان مجروحان دیده می شود، افزود: درگیری های سنگین در شمال شرق بخش صرواح در محور «المشجع» با مزدوران رژیم سعودی ادامه دارد.

این منبع میدانی از کشته و زخمی شدن ۲۰ تن از عناصر ائتلاف سعودی در جریان درگیری ها در این محور خبر داد و گفت: «محمد ابوبکر» فرزند استاندار «ابین» در درگیری ها در محور «المشجع» از پای درآمد و به هلاکت رسید.

به گزارش مشرق، عناصر گروهک های تروریستی داعش و القاعده نیز که از چند هفته قبل از سوی ائتلاف برای کمک به عناصر سعودی به حومه شهر مارب منتقل شدند در میدان نبرد موثر واقع نشدند و نتوانستند تحولات میدانی را تغییر دهند.

برچسب‌ها