مانور اخیر رژیم صهیونیستی که در آن سناریو یک حمله شدید به این رژیم از جانب دریا شبیه سازی شد نشان می دهد که چهره درگیری‌های آینده صهیونیست‌ها و حزب‌الله متفاوت خواهد بود.

سرویس جهان مشرق _ روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی به نقل از منابع ارشد امنیتی در تل‌آویو نوشت، رویارویی آینده با حزب‌الله ممکن است متفاوت به نظر برسد و شامل روندی باشد که پیش بینی نشده بود، همانند تهدیداتی از جانب دریا.  

به همین دلیل است که مقامات ارتش رژیم صهیونیستی در حال آماده سازی برای انجام مانورهایی هستند که سناریوهای جنگ های شدید را در آینده شبیه سازی می کند.

بر همین اساس منابع صهیونیستی گزارش دادند که گروهان ۹۱۴ در نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی مسئول تامین امنیت در منطقه شمالی صهیونیست ها مقابل «راس الناقوره» و پاسخ به تهدیدات حزب الله در این منطقه، چه در روزهای جنگ آینده و چه هرگونه اقدام حزب الله برای حمله است.

 این روزنامه اسرائیلی گزارش داد که هفته جاری عناصر صهیونیست یک مانور ۲۴ ساعته انجام دادند که در آن همه واحدهای گروهان ۹۱۴ مشارکت داشتند و بالگردها عملیات نجات از قایق ها را شبیه سازی می کردند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، مانور ارتش رژیم اسرائیل برای نجات مجروحان یک مانور مهم و حساس است. این امر نشان می دهد که عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به خوبی می‌دانند که ممکن است در جنگ آینده با حزب الله تلفات جانی زیادی داشته باشند.

در این زمینه «امری کاتس» فرمانده گشت در گروهان  ۹۱۴ نیروی دریایی رژیم‌صهیونیستی که فرماندهی این مانور را به عهده داشت گفت که این سناریو، یک حمله شدید به قایق ها و زخمی شدن نظامیان را شبیه سازی می کند و ما در این مانور از تیمهای پزشکی نیز استفاده کردیم.

 وی افزود، آموزش برای مقابله با همه سناریوهای ممکن از جمله اصابت موشک های مختلف به قایق ها در دریا انجام شده است. همچنین تیم های پزشکی برای شبیه سازی یک حادثه واقعی که در آن شمار زیادی از سربازان آسیب دیده اند وارد عمل شدند.

 این افسر صهیونیست ادامه داد، قدرت دریایی حزب الله در حال رشد است و این حزب برای قدرت نمایی با استفاده از نیروهای دریایی آماده می شود، همانطور که در سال های اخیر مشخص شده است. همچنین در حال حاضر دریا یک نقطه عطف در جنگ ارتش اسرائیل و حزب الله محسوب می شود.

 روزنامه اسرائیلی معاریو اشاره کرد، بر همین اساس ارتش رژیم صهیونیستی احتمال می دهد که حزب الله حملاتی را از دریا انجام خواهد داد، مشابه حملات یگان های کماندوی جنبش حماس که طی سالهای گذشته به شکل چشمگیری در این زمینه توانمند شدند.

 به نوشته روزنامه مذکور، مقامات نیروی دریایی ارتش اسرائیل معتقدند که دشمن در این زمینه جدی بوده و تهدیدهای زیادی از جانب آن وجود دارد.

مقامات نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشتند که حزب الله با دقت اطلاعات را جمع‌آوری کرده و واکنش های ما را مورد بررسی قرار می‌دهد، ضمن اینکه تلاش هایی از جانب حزب الله از طرف دریا نیز وجود دارد و ما آن را یک دشمن جدی می دانیم.   حزب الله یک دشمن واقعی با تهدید ها و قابلیت های مختلف است.

روزنامه معاریو در پایان گزارش داد که عناصر نیروی دریایی رژیم اسرائیل مانوری در مقابل سواحل دریای عکا انجام دادند که در آن شمار زیادی از کشتی ها و هواپیماها وجود داشتند و سناریوهای یک حمله شدید از جانب دریا به ارتش اسرائیل شبیه سازی شد.

برچسب‌ها