کد خبر 1179800
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

سیستم عامل موبایل بسیاری از کاربران، اندروید است و بزرگ‌ترین مارکت اندروید هم گوگل پلی به حساب می‌آید. بسیاری از کاربران برای دانلود اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موردنظر خودشان از گوگل پلی استفاده می‌کنند.

در گوگل پلی هر اپلیکیشنی که به آن نیاز داشته باشید، وجود دارد و تنها با یک کلیک ساده می‌توانید آن را نصب کنید. بعضی از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل پلی پولی هستند، در نتیجه برای استفاده از آن‌ها باید حساب گوگل پلی خودتان را شارژ کنید.


 

برای ما ایرانی‌ها که امکان پرداخت ارزی به‌طور مستقیم وجود ندارد، چه راه‌حلی وجود دارد؟ در این مطلب می‌خواهیم به بررسی کامل گوگل پلی و گیفت کارت آن که خیلی از مواقع به کارمان می‌آید، بپردازیم.

گوگل پلی چیست؟

گوگل پلی یکی از مارکت‌های اندرویدی است که با استفاده از آن می‌توانید هرنوع بازی یا اپلیکیشنی که به آن نیاز دارید را در موبایل اندرویدی خودتان نصب کنید. این مارکت در سال 2012 تاسیس شد؛ درست زمانی که سرویس مارکت اندروید و گوگل موزیک باهم ادغام شدند. در حال حاضر هر کاربری که از دستگاه اندرویدی استفاده می‌کند، به گوگل پلی نیاز دارد و نمی‌توان اهمیت آن را نادیده گرفت. بهتر است بدانید که گوگل پلی تنها برای نصب بازی و اپلیکیشن کاربرد ندارد! هر چیزی که به آن نیاز داشته باشید، در گوگل پلی در اختیار شما قرار گرفته است. مهم‌ترین بخش‌های گوگل پلی عبارتند از:

· مارکت اندروید: مهم‌ترین سرویسی که اکثر ما گوگل پلی را با آن می‌شناسیم، مارکت اندروید است. در این مارکت، هرچیزی که برای یک موبایل اندرویدی لازم است، وجود دارد. با استفاده از این سرویس می‌توانید انواع بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها، تم موبایل و... را نصب و از آن استفاده کنید.

· گوگل موزیک: اگر از آن دسته از افرادی هستید که از طریق استریم‌های آنلاین، موزیک گوش می‌دهید، گوگل به فکر شما هم بوده است. در سرویس گوگل موزیک شما می‌توانید به میلیون‌ها آهنگی که در سراسر دنیا منتشر شده است، گوش بدهید و از آن لذت ببرید.

· گوگل تی وی: شاید شما از آن دسته از افرادی باشید که رسانه‌های تلویزیونی را به‌صورت آنلاین دنبال می‌کنید! گوگل تی وی سرویسی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید رسانه‌ها را به‌صورت آنلاین دنبال کنید. در حال حاضر هر شبکه بین‌المللی که وجود دارد، گوگل تی وی در اختیار شما قرار داده است که می‌توانید به‌صورت آنلاین ببینید.

· گوگل بوک: بسیاری از افراد به کتاب خواندن علاقه دارند، اما نمی‌خواهند کتاب فیزیکی تهیه کنند! یکی از بهترین مارکت‌های کتاب در دنیا که هرنوع کتابی بخواهید در آن پیدا می شود، سرویس کتاب گوگل است. در گوگل پلی علاوه‌بر تمام سرویس‌هایی که در بالا اشاره کردیم، سرویس کتاب هم وجود دارد که با پرداخت هزینۀ هر کتاب می توانید آن را بخوانید و برای همیشه در حساب کاربری خودتان داشته باشید.

· گوگل نیوز: اگر به اخبار بین‌المللی علاقه دارید، گوگل باز هم به فکر شما بوده است. با استفاده از سرویس گوگل نیوز به راحتی می‌توانید تمام اخبار را به‌صورت آنلاین از طریق گوگل پلی یا خود گوگل نیوز (Google Play Newsstand) دنبال کنید و از خواندن اخبار سراسر دنیا لذت ببرید.

چرا اکانت گوگل پلی بر اساس هر کشور ارائه می‌شود؟

یکی از سوالاتی که برای کاربران هنگام خرید گیفت کارت گوگل پلی پیش می آید، این است که چرا اکانت گوگل پلی بر اساس هر کشور ارائه شده است؟

گوگل پلی سعی کرده تا بتواند جلوی شارژ حساب غیرقانونی را بگیرد! مثلاً شارژ حساب برای کاربران ایرانی غیرقانونی محسوب می‌شود و دلیل آن، تحریم‌های آمریکاست. به همین دلیل هنگام خرید گیفت کارت باید دقت کنید که کارت کشوری را خریداری کنید که بتوانید به آی‌پی آن کشور دسترسی داشته باشید.

گیفت کارت گوگل پلی بهترین گزینه‌ای است که در حال حاضر برای کاربران ایرانی وجود دارد؛ زیرا تقریباً تمام نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی، آی‌پی آمریکا را دارند. توجه داشته باشید که اگر گیفت کارت یک کشور را خریداری کنید اما با لوکیشن کشور دیگری اقدام به استفاده از گیفت کارت کنید، آن گیفت کارت مسدود می‌شود و دیگر قابل بازگردانی نیست.

آموزش استفاده از گیفت کارت گوگل پلی

برای استفاده از گیفت کارت گوگل پلی، ابتدا باید وارد سایت موبوگیفت شوید و گیفت کارت موردنظر را خریداری کنید.

پس از خریداری گیفت کارت موردنظر، کافیست وارد حساب کاربری خودتان در اپلیکیشن گوگل پلی شوید و از طریق بخش منو، روی گزینۀ Redeem کلیک کنید.

در مرحلۀ بعد، باید کد گیفت کارت را وارد کنید و سپس روی گزینۀ Redeem کلیک کنید.

سپس میزان شارژ حساب خودتان را برای اکانت گوگل پلی تایید کنید تا حساب شما شارژ شود. اکنون می‌توانید بازی‌ها و اپلیکیشن‌های پولی گوگل پلی را خریداری و از آن استفاده کنید.

موبوگیفت مرجع معتبر انواع گیفت کارت

موبوگیفت یک سایت در زمینۀ فروش گیفت کارت است که می توانید انواع گیفت کارت را از آن تهیه کنید. گیفت کارت هایی مثل آمازون، اپل، پلی استیشن، ایکس باکس و .... همگی جز محصولات موبوگیفت محسوب می‌شوند.

لازم است بدانید که موبوگیفت در تمام مراحل خرید همراه شماست؛ چراکه تیم پشتیبانی این سایت گوش به زنگ است تا اگر مشکلی پیش بیاید، خیلی سریع آن را رفع کند. همچنین کلیه آموزش های مورد نیاز در وبلاگ موبوگیفت در دسترس است .

** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است