محمود فکری از روزهای ابتدایی فصل با دیسیپلینی که از خودش نشان داد ثابت کرد می خواهد به اندازه دوران کاپیتانی اش در استقلال نسق کشی کند، اما...!

سرویس ورزش مشرقمحمود فکری در روزهای ابتدایی ورود به کادر فنی استقلال با زهرچشم گرفتن از سجاد آقایی و میلاد زکی پور خیلی سریع به همه اثبات کرد حاضر نیست با بی انضباطی مماشات کند. او میلاد زکی پور که گفته بود چرا او را در ترکیب بازی دوستانه بازی نداده از تیم کنار گذاشت و در نهایت اعلام کرد به او نیازی ندارد. سجاد آقایی یک جلسه تمرینی را دیر به محل گردهمایی هم تیمی هایش رسید و او را یک هفته از تمرین گروهی منع کرد. فکری در برخورد با فرشید اسماعیلی به قدری سختگیر بود که گفته بود چرا درباره مدیرعامل پشت سرش در جمع کادر فنی حرف زده ای؟ سرمربی استقلال با توجه به یک جمله فرشید اسماعیلی که پولش را خواسته بود او را در اختیار باشگاه قرار داد. در مورد دیگری در همین ۴ ماه گذشته فرشید باقری را به خاطر انتشار یک استوری که نوشته بود اگر تیم نیازی به او ندارد رضایتنامه اش را بدهند، در اختیار باشگاه قرار داد و عذرش را خواست.

فکری پیش از شروع فصل وقتی سیروس دین محمدی که در نساجی یکی از کمک های مؤثرش در موفقیت آمیز بودن حضورش در این تیم بود را به این بهانه که گفته بود رقم قراردادش کم است از تیم فنی تیمش بیرون گذاشت! با کنار هم قرار دادن این مسایل می توان دریافت محمود فکری یکی از جدی ترین سرمربیان سالهای اخیر در استقلال است که نظم و دیسیپلین تیمی برایش بیش از هر چیز اهمیت دارد.

اما همین مربی در ارتباط با اتفاقی که درباره وریا غفوری رخ داد از همان دقایق ابتدایی بعد از بازی شروع کرد به سرپوش گذاشتن روی بی اخلاقی که کاپیتان تیمش در قبال داور، هم تیمی هایش و کادر فنی انجام داد. وریا غفوری با شوت کردن توپ یک کارت زرد گرفت و تیمش را به نوعی تنبیه کرد و وقتی هم که تابلوی تعویش را دید با پرتاب کردن بازوبند کاپیتانی بر روی زمین علاوه بر بی احترامی به بازوبند کاپیتانی از سمت دیگر زمین خارج شده و در نهایت بدون هماهنگی با کادر سرپرستی و فنی تیم وسایلش را برداشت و بدون اجازه از استادیوم خارج شد.

اگر بنا را بر این بگذاریم که وریا غفوری بابت پاس ندادن هم تیمی هایش دلخور بوده دلیلی نداشته به بازوبند بی احترامی کند. یا وقتی داشت تعویض می شد اگر مورد لطف موعود بنیادی فر قرار نمی گرفت بار دیگر به دلیل شوت زدن به توپ در  حالت اعتراض به تابلوهای تبلیغاتی می توانست کارت زرد دوم را دریافت کرده و در حالی که تیمش در فشار گل نزدن به نساجی بود استقلال را ۱۰ نفره کند! با جمیع همه این اتفاقات که نشان از بی انضباطی و بی اخلاقی بازیکن به کادر فنی و سرپرستی استقلال، داور و هم تیمی هایش داشته باز هم می بینیم که محمود فکری فردای روز بازی به دفتر احمد مددی رفته و بدون کوچکترین گلایه ای از رفتار کاپیتانش از مدیرعامل استقلال تقاضای پرداخت معوقات بازیکنانش را داشت!

وریا غفوری حتی در تمرین روز شنبه استقلال هم غیبت کرد تا از این طریق نیز به کادر فنی بی اعتنایی کرده و همه آنها را بی اعتبار جلوه بدهد در حالی که بازیکن تحت هر شرایطی تحت قرارداد باشگاه است و برای هر رفتارش باید بازخواست شود ولی کسی هیچ حرفی در کانال یا سایت رسمی باشگاه علیه وریا غفوری ندید و هیچ مسئولی درباره اش حرف نزد مگر در حمایت از این بازیکن!

آیا غیر از این است که وریا غفوری در سالهای اخیر با فراتر رفتن از حیطه ورزش با ورود به موضوعات اجتماعی درباره این مسایل اقدام به انتشار پست های ضددولتی کرده و با زیر سئوال بردن شیوه اداره مملکت مسئولان نظام جمهوری اسلامی را تحت فشار گذاشته است؟ غیر از این بوده که با پرداختن به این قبیل مسایل خوراک به رسانه های معاند نظام و همان هایی که دنبال سوژه برای سیاه نمایی درباره جمهوری اسلامی ایران هستند، داده است؟

از وزارت ورزش و حراست آن بعید است که در این ارتباط هیچ تذکری به باشگاه استقلال و در رأس آن احمد مددی نداده اند تا از سرمربی اش در این باره سئوال کند چرا با چنین بازیکنی برخورد نمی شود؟

اگر وریا از شروع دوباره تمرینات به تیم برگردد و در دیدار با سپاهان در ترکیب اصلی استقلال به میدان برود غیر از این است که بازیکن سالاری در تیم استقلال به شکلی زشت و زننده مشاهده می شود؟ غیر از این است که محمود فکری به شاگردانش می فهماند در استقلال فقط زورش به بازیکنان کم سن و سال و یا چهره های معمولی تیم می رسد و جرأت برخورد با بازیکنان ستاره تیمش را ندارد؟