کد خبر 1172019
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

به گزارش مشرق، روز گذشته خبر درگیری یک نماینده مجلس با  سرباز راهور به موضوع داغ خبری روز در رسانه ها و شبکه های اجتماعی تبدیل شد. در روایت اولیه از این حادثه که سرباز راهور در یک ویدئو بیان می‌کند، عنابستانی نماینده مجلس شورای اسلامی به دلیل ممانعت سرباز از ورود خودروی نماینده به خط ویژه، با وی درگیر شده و به صورت او سیلی می‌زند. موضوعی که عنابستانی آن را تکذیب کرده و می‌گوید اصلا از خودرو پیاده نشده و درگیری فیزیکی هم رخ نداده است.

سردار مهدی حاجیان سخنگوی نیروی انتظامی، در واکنش به انتشار خبری مبنی بر سیلی یکی از نمایندگان مجلس به مأمور وظیفه راهور در محدوده خط ویژه دروازه دولت پایتخت و بازتاب آن در فضای مجازی، اظهار کرد: سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی بلافاصله دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق  سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع  از طریق معاونت حقوقی و بازرسی نیروی انتظامی صادر کرد.

این اتفاقات در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت. بسیاری از کاربران به این خبر و اقدامی که به نماینده مجلس نسبت داده شد، اعتراض شدیدی کردند. گروهی مجلس را هدف انتقادات خود قرار دادند و برخی از سیاسیون نیز حساب‌های قدیمی شان را تسویه کردند.

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در توییتی نوشت: "هنوز نیامده دست بزن پیدا کرده اند" ؛ آقای آشنا پیش از این هم علیه مجلس مواضع تندی داشته است و اما این توییت وی نیز باعث شد تا کاربران، مسائلی از 8 سال گذشته رئیس جمهور روحانی را به مشاورش یادآور شدند:

بدرفتاری‌های وزرای روحانی با خبرنگاران از جمله برخورد فیزیکی آخوندی با خبرنگار صداوسیما یکی از موارد بود.

دستیار رئیس مجلس هم به آقای آشنا ماجرای میترا استاد را یادآور شد که در آن نجفی اصلاح‌طلب همسرش را با گلوله به قتل رساند.

چهره‌های سیاسی دیگری هم بودند که به بهانه این حادثه به مجلس حمله کردند و کلیت مجلس را هدف قرار دادند.

فعالان سیاسی دیگری هم بودند که ضمن انتقاد به برخورد نماینده مجلس، از رفتار سیاسیون و فرصت طلبی سیاسی آنان انتقاد کردند.

محمد ایمانی در کانال خود نوشت: دست بلند کردن به روی مامور قانون، خیلی زشت است و زشت تر خواهد بود، اگر کسی در کسوت قانونگذاری مرتکب این رفتار مجرمانه شود. در توبیخ چنین کسی نباید مجامله کرد. این یک حکم کلی عقلی است، اما لازمه قضاوت مصداقی، مشروط به این است که یقین حاصل شود چنین اتفاقی رخ داده است. ما البته به یاد داریم که از مجلس ششم تا مجلس دهم، چگونه برخی مدعیان بی صداقت اصلاح طلبی، کوشیدند برای برخی نمایندگان هم قبیله ای، با وجود اثبات جرم، حاشیه امنیت بسازند و از مواخذه فراری دهند. همین طور یادمان نرفته و اسناد و تصاویرش به وفور در فضای مجازی هست که اوباش با تحریک سران فتنه سبز، چگونه سربازان و ماموران بی گناه پلیس را مورد ضرب و شتم قرار دادند، برهنه کردند و حتی آتش زدند. سیاسی کاری با استاندارد های دوگانه، محکوم است و چه بسا، زشت تر.

یاسر جبرائیلی هم در کانال خود نوشت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان حتما به ماجرای آقای عنابستانی رسیدگی خواهد کرد. رسانه‌های انقلابی هم فردا تیتر نخواهند زد که اصل مجلس نشانه است. اما مشاور رئیس‌جمهوری که خود و کابینه‌اش از این موارد فراوان در کارنامه دارند، حق ندارد کل مجلس و بلکه کل یک جریان را اینگونه خطاب کند.

 

البته بسیاری از کاربران توییتری هم نسبت به بدرفتاری نماینده مجلس به شکل آن و همینطور استفاده از خط ویژه انتقاد کردند که در ادامه تعدادی از این واکنش‌ها آمده است. بازنشر این واکنش‌ها صرفا جهت اطلاع مخاطبان از فضای شبکه‌های اجتماعی بوده و لزوما مورد تایید یا موضع مشرق نیست.


 

برچسب‌ها