کد خبر 1164802
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹

پرسپولیس دیروز در آزادی نتوانست از پس زردپوشان اصفهان بگذرد این در حالی است که به نظر می رسد این تیم که در دو بازی قبل خود با نساجی و ذوب آهن هم به پیروزی برسد در آستانه دربی وارد بحران شده است.

به گزارش مشرق، تیم پرسپولیس در دیدار قبل از دربی خود یک دیدار حساس و معوقه را برابر سپاهان برگزار کرد و هواداران این تیم امیدوار بودند که بعد از ۲ تساوی در بازی‌های قبل در این بازی بتوانند ال‌کلاسیکوی وطنی را با پیروزی پشت‌سر بگذارند و علاوه‌بر اینکه تیم محبوب‌شان با روحیه‌ای مضاعف پای به جدال دربی می‌گذارد، جایگاه این تیم در جدول رده‌بندی نیز دستخوش تغییراتی مثبت شود و آنها این امید را داشته باشند که با برگزاری دیدارهای عقب‌افتاده‌شان، بار دیگر مالک صدر جدول شوند اما سرخ‌ها که روی نوار نبردن قدم می‌زنند و از بعد بازی با اولسان در لیگ قهرمانان آسیا رنگ پیروزی را به خود ندیده‌اند در این بازی هم به روال ۲ بازی گذشته‌شان نتوانستند در ورزشگاه خانگی از پس سپاهان محرم نویدکیا بربیایند و بازی بدون اینکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند به پایان رسید تا یحیی سومین تساوی بعد از بازگشت از دوحه را تجربه کند و خبری از آن تیم موفق در لیگ قهرمانان آسیا نباشد.

 بی‌مهاجمی بهتر از مهاجم بی‌زهر!

دیدن ترکیب اصلی پرسپولیس در مقابل سپاهان شاید هر هوادار و کارشناس فوتبالی را متعجب می‌کرد. یحیی در این بازی تغییرات زیادی در تیمش ایجاد کرد و به غیر از سعید آقایی که به‌دلیل مصدومیت در زمین بازی نبود و علی شجاعی جایش را پر کرد، از حضور همزمان نوراللهی، سرلک و کامیابی‌نیا در ترکیب تیمش استفاده کرد و وحید امیری را نیز در نوک خط‌ حمله قرار داد.

در این بازی نه خبری از مهدی عبدی در ترکیب پرسپولیس بود و نه آرمان رمضانی فرصتی برای حضور ثابت در ترکیب تیمش پیدا کرده بود و سرخ‌ها بدون مهاجم تخصصی پای به این رقابت گذاشتند تا یحیی نشان دهد عدم گلزنی مهاجمان تیمش او را هم خسته کرده و باعث شده تیمش را بدون مهاجم اصلی به زمین بازی بفرستد.

 بازگشت پرسپولیس به ۱-۳-۲-۴

گل‌محمدی که در دیدار شهرخودرو و اولسان کره‌جنوبی تیمش را با آرایش ۱-۳-۲-۴ به زمین بازی فرستاده بود و به‌نظر می‌رسید سرخ‌ها در این سیستم بازی شرایط بهتری را تجربه می‌کنند، بعد از بازگشت از دوحه و در دیدار مقابل نساجی و ذوب‌آهن با تغییر آرایش تیمش را به زمین بازی فرستاد. وی در این ۲بازی سرخ‌ها را با سیستم ۲-۴-۴ ارنج کرد و نتیجه‌اش هم ۲تساوی در این دیدارها بود. اما بعد از دیدار با ذوب‌آهن کادرفنی سرخ‌ها به این نتیجه رسیدند که در شرایط فعلی آنها ابزار بازی با ۲مهاجم را ندارند و باید تا پیش از بازگشت عیسی آل‌کثیر و خرید مهاجم جدید همان سیستم قبلی را در تیم پیاده کنند. به همین جهت بار دیگر در بازی برابر سپاهان به سیستم ۱-۳-۲-۴ برگشتند و تفاوت پرسپولیس دیروز نسبت به دیدار برابر اولسان و شهرخودرو، عدم حضور بشار رسن، مهدی عبدی و سعید آقایی در ترکیب تیم بود.

 احمد نور در نقش رسن

گل‌محمدی که پس از دراختیار گرفتن میلاد سرلک، در بازی‌های مختلف از هافبک‌های دفاعی مختلف در ترکیب تیم استفاده می‌کرد، به‌دنبال راه‌حلی بود تا بتواند از نوراللهی، سرلک و کامیابی‌نیا به‌صورت همزمان در ترکیب استفاده کند. در بازی برابر سپاهان این اتفاق افتاد و البته تفاوتی که ایجاد شده بود این بود که نوراللهی دیگر هافبک دفاعی نبود و در نقش مهاجم کاذب انجام وظیفه می‌کرد و این دقیقا همان کاری بود که بشار رسن پیش از ترک پرسپولیس در این تیم انجام می‌داد. البته نوراللهی در این بازی نشان داد که به بازی در این پست عادت ندارد.

 ۸ هافبک در زمین!

از نکات عجیب این بازی حضور یک دروازه‌بان، دو مدافع وسط تخصصی و هشت هافبک در میدان بود. سیامک نعمتی و علی شجاعی که پست اصلی‌شان هافبک است دو مدافع راست و چپ پرسپولیس بودند و در فاز تهاجمی هم امیری درحالی مهاجم نوک بود که پست اصلی‌اش هافبک است! قرمزها با این ترکیب در نیمه اول بازی بدی به نمایش گذاشتند اما در نیمه دوم کمی اوضاع بهتر شد با این حال جای خالی بازی‌ساز و مهاجم در این تیم کاملا به چشم می‌آمد.

 روز خوب دروازه‌بانان

در بازی دیروز پرسپولیس-سپاهان موضوعی که خیلی زیاد به چشم می‌آمد آمادگی دروازه‌بانان ۲تیم بود که شاید اگر آنها درون دروازه تیم‌شان حضور نداشتند، بینندگان تلویزیونی می‌توانستند در این بازی گل ببینند. حامد لک و پیام نیازمند در این بازی با عکس‌العمل‌های خیلی خوب مانع از گلزنی حریف خود شدند، به‌خصوص حامد لک که یک دبل‌سیو استثنایی را رقم زد و در چند نوبت دیگر نیز با عکس‌العمل‌های خوبش مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد.

 ادامه حمایت از یحیی

با وجود اینکه پرسپولیس نتوانسته در این فصل نتایج درخشان فصول قبل را تکرار کند اما این باعث نشده که هواداران پرسپولیس علیه سرمربی تیم‌شان موضع بگیرند و او را عامل نتایج ضعیف تیم محبوب‌شان بدانند. هواداران این تیم معتقدند برخی از مدیران سابق و اعضای هیات‌مدیره باعث این نتایج پرسپولیس هستند و آنها با عدم توفیق در حفظ بازیکنان کلیدی و جذب ستاره‌های لیگ باعث شدند این تیم ضعیف شود. هواداران سرخ طی روزهای قبل با به‌راه انداختن هشتگ یحیی تنها نیست از سرمربی تیم‌شان حمایت کردند و حالا این ترند از مرز یک‌میلیون عبور کرده تا نشان بدهد یحیی همچنان مورد حمایت هواداران تیمش است.

منبع: روزنامه فرهیختگان