کد خبر 1163150
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴

سومین جشنواره فصلی بین‌المللی «آرتونیست» دور جدید خود را با شروع فصل زمستان آغاز کرد.

به گزارش مشرق، سومین جشنواره فصلی بین‌المللی «آرتونیست» دور جدید خود را با شروع فصل زمستان آغاز کرد.

این جشنواره با دبیری داود یاراحمدی از هنرمندان کارتونیست مطرح ایرانی، طی دو دوره در فصل های تابستان و پاییز برگزار شد و دوره سوم این جشنواره با شروع زمستان کار خود را آغاز کرده است. 

از نکات قابل تامل و متفاوت این جشنواره با دیگر جشنواره های جهانی که به صورت سالانه و یا دوسالانه برگزار می شوند؛ بدون هیچ حمایت دولتی و ارگانی به صورت مردمی و فصلی بدون وقفه تا امروز برگزار شده است. 

در همین راستا باید عنوان کرد که در دو دوره گذشته مطرح ترین کارتونیست های جهان کار داوری این جشنواره را به عهده داشته اند.

داوری اولین دوره این جشنواره که با موضوع «کرونا» و «آزاد» در فصل تابستان برگزار شد، برعهده " آنجل بولیگان"  از کشور مکزیک، " جیتت کاستانا"  از اندونزی و"لوک دچیمائکر" از کشور بلژیک از هنرمندان مطرح کاریکاتوریست جهان بود. 

همچنین "آرس(هرناندز گوئررو) "  از هاوانا، " میشل مورو (گومز) "  از مراکش و " عماد سانونی"  از مراکش هیأت داوران دومین دوره(پاییز) این جشنواره بودند که آثار رسیده با موضوعات "ترامپ و انتخابات آمریکا" و "کرونا ویروس" را داوری کردند.

گفتنی است سومین دوره(زمستان) این جشنواره با موضوع "جهان پس از کرونا" و "آزاد" در حال برگزاری می باشد که داوری آن را  "ریکاردو فریرا" از پرتقال، "رندی بیش" از آمریکا و " فهد ال زدجالی" از کشور عمان قضاوت خواهند کرد.

لازم به ذکر است که جشنواره فصلی کارتون «آرتونیست»، یک جشنواره مردمی است که با سیاست گذاری تعدادی از کارتونیست های برگزیده و مطرح از سراسر جهان به مدت شش ماه است که فعالیت خود را به دبیری داوود یاراحمدی به صورت بین الملی آغاز کرده است.