کد خبر 1153561
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵

به گزارش مشرق، علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما در پست اینستاگرام خود به موضوع انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:


این افراد که در تصویر می بینید جمعی از مدیران و چهره های شناخته شده کشور هستند که امیدوارم با هدف خدمت به مردم، برون رفت از مشکلات و توسعه کشور در فکر حضور در انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ باشند. البته برخی افراد دیگر هم هستند که در این تصویر حضور ندارند.


درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ چند پرسش را از کاندیداهای ریاست جمهوری باید صریح و شفاف پاسخ دهند.

۱️ اگر اداره و مدیریت کشور با شرایط تحریم ها، کرونا، مشکلات اقتصادی بس دشوار است چرا می خواهید نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوید؟

۲️ آیا بنظر شما رئیس جمهور دارای اختیارات کافی و لازم هست؟ اگر شما هم مثل برخی رؤسای جمهور گذشته (خاتمی، احمدی نژاد، روحانی) اعتقاد دارید اختیارات لازم را ندارید؟ پس چرا می خواهید نامزد انتخابات شوید؟

۳️ تصویر شما از وضعیت کنونی ایران، فرصت ها، چالش ها و مشکلات آن چیست؟ راهکارهای شما برای برون رفت از این مشکلات کدام است؟

۴️ پاسخ روشن و کوتاه و گویای شما به گزاره های زیر چیست؟

۴.۱/ اقتصاد مقاومتی از نظر شما چیست؟ برای تحقق آن چه برنامه ای دارید؟

۴.۲/ برجام و پسا برجام، تحریم ها و تشدید تحریم ها از نظر شما چه جایگاهی دارد؟ برای حل آن چه برنامه ای دارید؟

۴.۳/ درباره مذاکره و رابطه با آمریکا نظرتان چیست؟

۴.۴/ مهمترین مشکلات اقتصادی کشور، بیکاری، رکود، تعطیلی واحدهای تولیدی، تورم، گرانی، کاهش ارزش پول ملی و ... است. برای حل این مشکلات چه برنامه ای دارید؟

۴.۵/ برنامه جامع، کاربردی و عملیاتی شما در حوزه فرهنگ، سیاست، امنیت، هنر، سلامت و ... چیست؟

۵️ ترکیب تیم و کابینه کاری شما چه کسانی هستند؟

(معاون اول، وزیران خارجه، ارشاد، اقتصاد، کشور) رئیس بانک مرکزی و ... را معرفی کنید.

کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باید بدانند « برنامه محوری» «کارآمدی» «ترکیب تیم کاری و مدیریتی» است که پاسخگو است. با شعار گرایی نمی شود بر روی موج احساسات برنده انتخابات شد.