کد خبر 1147333
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

فرمانده نیروی هوایی انگلستان در جریان سفر به ترکیه اعلام کرد که شرکت BAE این کشور با ترکیه برای توسعه نسل جدید جنگنده همکاری خواهد کرد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، فرمانده نیروی هوایی ارتش انگلیس اخیرا به ترکیه سفر کرده است و در جریان این سفر و به وسیله توییتی که حساب کاربری آن منتشر کرده است اعلام شده شرکت انگلیسی BAE به ترکیه در زمینه طراحی و ساخت جنگنده نسل جدیداین کشور کمک خواهد کرد. گفته شده است که این اقدام در راستای تقویت روابط بین ترکیه و انگلیس است.

توییت فرمانده نیروی هوایی انگلیس در خصوص همکاری با ترکیه برای ساخت جنگنده

مارشال وینگ ستون ، فرمانده نیروی هوایی انگلیس که چند روز پیش در ترکیه حضور داشت علاوه بر بازدید از چند پایگاه هوایی و نظامی ترکیه با مقامات نظامی ترک هم دیدار و گفتگو داشت. در عین حال جنگنده های تایفون انگلیسی نیز با حضور در ترکیه در مقابل اف 16 های این کشور به انجام تمرین های رزمی پرداختند. ترکیه از چند سال پیش تلاش ها برای توسعه جنگنده بومی نسل جدید را آغاز کرده و این مسئله با کنسل شدن فروش اف 35 به این کشور توسط آمریکا سرعت بیشتری گرفته است. در عین حال چندی پیش یک شرکت انگلیسی دیگر به نام Stirling Dynamics با ترکیه توافقی را برای کمک به این کشور در طراحی و ساخت نسل جدید هواپیمای آموزشی رزمی جت Hürjet به امضاء رساند. ترکها امیدوار هستند این پرنده در سال 2022 میلادی اولین پرواز خود را انجام دهد.