کد خبر 1138386
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

یک نهاد اجرایی رژیم صهیونیستی طرحی را تصویب کرده که بر اساس آن ۲۰۰ مکان متعلق به فلسطینی‌ها در منطقه مهم «وادی الجوز» (در قدس شرقی) تخریب می‌شود و شهرکی صهیونیستی به جای آن ایجاد می‌شود.

به گزارش مشرق، کمیته برنامه‌ریزی و ساخت و ساز محلی شهرداری قدس اشغالی وابسته به رژیم صهیوینستی با طرحی موسوم به توسعه منطقه «وادی الجوز» در قلب قدس شرقی موافقت کرد.

بیشتر بخوانید:

رکورد شکنی تازه رژیم اشغالگر قدس

هدف از ایجاد این طرح، ایجاد شهرکی موسوم به «سیلیکون» با فناوری بالا در منطقه وادی الجوز است و این یکی از بزرگترین پروژه‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود که البته فلسطینی‌ها با آن مخالفند و اعلام کرده‌اند این رژیم دنبال یهودی‌سازی قدس شرقی است.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، بر اساس این طرح ۲۰۰ مکان متعلق به فلسطینی‌ها در منطقه مذکور تخلیه و تخریب می‌‎شوند و محل کارهای تجاری به «العیسویه و طوبا» در قدس شرقی منتقل خواهد شد.

شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، هدف از این برنامه را به حداکثر رساندن پتانسیل منطقه برای گردشگری، کار، تجارت و امثال آن بیان کرده است.

این طرح در ژوئن سال جاری میلادی ۲۰۲۰ مطرح شده بود و شهرداری رژیم صهیونیستی در آن زمان، آن را از پیچیده‌ترین طرح‌های اجرایی در قدس طی دهه‌های اخیر خوانده بود.

منبع: فارس