از روز گذشته شلیک تسلیحات سنگین از جمله موشک‌های بالستیک به سوی شهرهای دو طرف درگیر در منازعه قره باغ آغاز شده است.

سرویس جهان مشرق - در حالی که حدود ۸ روز از نبرد میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ میگذرد، از روز گذشته شلیک تسلیحات سنگین از جمله موشک‌های بالستیک به سوی شهرهای دو طرف آغاز شده است.

روز گذشته در فیلم منتشر شده توسط منابع رسانه‌ای ارمنستانی لحظه اصابت یک تیر موشک بالستیک تاکتیکی از مدل LORA ساخت رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در شهر Asagi Sus در منطقه قره باغ به نمایش درآمد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

لحظه اصابت موشک بالستیک LORA به نزدیکی پلی در منطقه قره باغ

به نظر می رسید که فرماندهان ارتش جمهوری آذربایجان قصد داشتند با تکیه بر دقت بالای ادعا شده برای موشک اسراییلی پلی که در این منطقه واقع شده و محل عبور کاروان های نظامی ارتش ارمنستان بوده است منهدم کنند اما تصاویر منتشر شده از محل اصابت موشک نشان میدهد که این موشک خطا رفته و تنها آسیبی جزئی به حاشیه پل وارد ساخته است.

با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی مدعی بود این موشک خطایی کمتر از ۱۰ متر دارد، ارتش جمهوری آذربایجان تنها ۱ تیر موشک LORA به سمت این پل راهبردی شلیک میکند اما موشک از اصابت به میانه پل ناتوان بوده و سر جنگی ۴۵۰ کیلوگرمی این موشک نیز از انهدام پل ناتوان بوده است.

مقایسه میان پرتابه حاضر در فیلم (سمت چپ) و تست موشک LORA در اسراییل

گفتنی است ارتش جمهوری آذربایجان که روابط نظامی گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی در سالهای اخیر داشته است در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۰ تیر موشک بالستیک تاکتیکی LORA را از این رژیم خریداری کرده است.