رئیس‌جمهور آمریکا در پی ابتلا به ویروس کرونا، برای درمان و انجام آزمایشات لازم به مرکز پزشکی ملی نظامی «وولتر رید» در ایالت مریلند در نزدیکی پایتخت منتقل شد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب به وقت واشنگتن اعلام کرد که وی و همسرش به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که ترامپ با بالگرد «مارین-1» مخصوص رئیس جمهور آمریکا به بیمارستان نظامی وولتر رید در حومه واشنگتن منتقل خواهد شد.

ترامپ تب کرد

 سه مقام آگاه به شبکه ان بی سی اعلام کردند که از بعدازظهر جمعه به وقت محلی دونالد ترامپ دچار تب خفیفی شده است.

دکتر کانلی پزشک کاخ سفید برای دومین بار جزئیات برنامه های درمانی رییس جمهوری آمریکا را منتشر کرد و خاطر نشان کرد که ترامپ دچار خستگی شده است.

بیشتر بخوانید:

اولین تصاویر از انتقال ترامپ به بیمارستان

 درمان ترامپ از طریق آنتی بادی آغاز شد

دکتر کانلی اعلام کرد که رییس جمهوری آمریکا بعد از تشخیص ابتلا به کرونا یک دوز ۸ گرمی کوکتل آنتی بادی پلی کلونال (Regeneron) دریافت کرده است.
وی این درمان را "یک اقدام احتیاطی" خواند و خاطرنشان کرد ترامپ همچنین زینک، ویتامین دی ، فاموتیدین، ملاتونین و آسپرین مصرف می کند.

ترامپ به مرکز پزشکی والتر رید منتقل می شود

یک مقام ارشد دولت آمریکا به ان بی سی نیوز گفت: ترامپ که به ویروس کرونا مبتلا شده، قرار است بعد از ظهر جمعه (به وقت محلی) در اقدامی پیشگیرانه با هلی کوپتر به مرکز پزشکی نظامی والتر رید منتقل شود.

ترامپ قدرت را به پنس منتقل نکرده است

آلیسا فرح مقام ارشد کاخ سفید گفت: قدرت به معاون رئیس جمهوری (مایک پنس) منتقل نشده است.
وی افزود: رییس جمهوری همچنان مسئولیت ها را بر عهده دارد و برخی شایعات در این زمینه صحت ندارد. 

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

 انتقال رئیس جمهور آمریکا به بیمارستان نظامی

در کمتر از 24 ساعت از اعلام کرونایی شدن دونالد ترامپ، بی بی سی گزارش داد: رئیس جمهور آمریکا برای درمان کرونا به بیمارستان نظامی والتر رِد در واشنگتن منتقل شد.

آخرین وضعیت «ملانیا ترامپ»

پزشک کاخ سفید همچنین وضعیت «ملانیا ترامپ» همسر رئیس جمهور آمریکا را خوب توصیف کرد و گفت که وی تنها سرفه و سردرد خفیف دارد.

اولین توییت ترامپ بعد از ۱۴ ساعت

دونالد ترامپ که بعد از اعلام ابتلای وی به ویروس کرونا به مدت ۱۴ ساعت هیچ پیام توییتری منتشر نکرده بود، بعد از خروج از کاخ سفید و ورود به مرکز درمانی والتر رید از هواداران خود تشکر کرد.

ترامپ طی پیامی تصویری که از صفحه شخصی وی در توئیتر منتشر شد گفت که در شرایط خوبی به سر می‌برد و از تمام کسانی که برای وی آرزوی سلامتی کرده‌اند تشکر کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت که هدف از انتقال وی به بیمارستان والتر رید اطمینان یافتن از این موضوع است که اوضاع در مسیر صحیحی به پیش می‌رود.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

ترامپ برای چند روز در مرکز درمانی والتر رید بستری خواهد شد 

کاخ سفید بامداد شنبه در زمان سوار شدن ترامپ بر هلیکوپتر نظامی اعلام کرد که رییس جمهوری برای چند روز آینده در والتر رید بستری خواهد شد. 
ترامپ برخلاف دیگر مواقع بدون مصاحبه با خبرنگاران و تنها با تکان دادن دست سوار بر هلیکوپتر شد و ملانیا همسر وی در این سفر همراه وی نبود.

مخفی نگهداشتن وضعیت جسمانی ترامپ از مجلس نمایندگان آمریکا 

سخنگوی رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: هیچ اطلاعی تا کنون به نانسی پلوسی در مورد انتقال ترامپ به مرکز درمانی والتر رید ارائه نشده است. 
به گفته سخنگوی پلوسی، حتی کاخ سفید هیچ گفت وگویی در مورد برنامه ریزی های دولت در صورت بستری شدن ترامپ با رییس مجلس نمایندگان نداشته است.

۳ تن از خبرنگاران کاخ سفید کرونایی شدند

سه تن از خبرنگاران کاخ سفید که در هفته های اخیر به همراه ترامپ به پنسیلوانیا برای برگزاری کمپین های انتخاباتی سفر کرده بودند، آزمایش کرونای آنان مثبت اعلام شد.

ان بی سی گزارش داد: فضای سنگین و پرالتهاب در کاخ سفید

شبکه ان بی سی به نقل از یک مقام آگاه نزدیک به ترامپ نحوه مدیریت ۲۴ ساعت آینده در آمریکا را حائز اهمیت و حیاتی دانست.

این مقام آگاه گفت: اینکه در ۲۴ ساعت آینده چگونه امور کشور مدیریت شود اهمیت حیاتی دارد.

طبق این گزارش، فضای کاخ سفید هم اکنون بسیار سنگین و پرالتهاب است و همه در ترس و وحشت به سر می‌برند و نسبت به سلامت خودشان در هراس هستند.

در بخش غربی کاخ سفید نیز برخی نگران آن هستند که آیا آزمایش‌های سریعی که به صورت منظم از افراد نزدیک به رئیس جمهور انجام می‌شود واقعاً دقیق هستند یا خیر؟

سرویس مخفی آمریکا از ارائه دقیق شمار مبتلایان مقام‌های امنیتی امتناع ورزید

سرویس مخفی آمریکا بامداد شنبه اعلام کرد که به دلایل امنیتی نمی‌تواند آمار دقیق شمار مقام‌های محافظتی و امنیتی مبتلا شده به ویروس کرونا در دولت آمریکا را اعلام کند.

۱۱ نفر از مقام‌های برگزاری مناظره انتخاباتی کلیولند به کرونا مبتلا شدند

به دنبال ابتلای رییس جمهوری آمریکا به کرونا، مقام‌های شهر کلیولند از ابتلای ۱۱ نفر از مقامات برگزاری اولین دور از مناظره‌ انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا میان ترامپ و بایدن که در سه شنبه گذشته برگزار شد، خبر می‌دهند.

توئیتر: حساب کاربرانی که آرزوی مرگ ترامپ را بکنند، تعلیق می‌کنیم

شرکت توئیتر در بیانیه‌ای اعلام کرده است که حساب کاربرانی را که برای دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا آرزوی مرگ کنند را تعلیق می‌کند.

برچسب‌ها