در هفته گذشته یکی از بزرگترین حملات یکسال اخیر به مواضع ارتش ترکیه و نیروهای متحدش در منطقه عفرین توسط هسته‌های مخفی گروه‌های مسلح صورت گرفت.

سرویس جهان مشرق - در روزهای اخیر وضعیت امنیتی در شمال سوریه و مناطقی که تحت اشغال گروه‌های تحت حمایت ارتش ترکیه است شدیدا بحرانی به نظر میرسد. تقریبا هر روزه در مناطق حاشیه نوار مرزی ترکیه از شهر راس العین در شمالغربی استان حسکه تا منطقه عفرین در استان حلب اخباری از درگیری‌های پراکنده، عملیات بمب گذاری و ترور منتشر می شود که حاصل از درگیری شبه نظامیان وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه SDF با گروه‌های تحت حمایت ترکیه در این مناطق است.

در هفته اخیر یکی از بزرگترین حملات ۱ سال اخیر به مواضع ارتش ترکیه و نیروهای متحدش در کوهستان جندیرس در منطقه عفرین توسط هسته‌های مخفی گروه‌های مسلح که در گذشته کنترل این منطقه را در اختیار داشتند صورت گرفت. در این حمله که تصاویر آن نیز به شکل گسترده توسط رسانه‌های وابسته به آنها منتشر شد به ۷ موضع ارتش ترکیه و نیروهای SNA به وسیله موشک‌های ضد زره هدایت شونده حملاتی صورت گرفت که طبق ادعای مهاجمین ۷ نظامی ترکیه و ده‌ها نفر از مسلحین تحت حمایتش در این حملات کشته و زخمی شدند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

شلیک 7 تیر موشک ضد زره Metis-m به مواضع ارتش ترکیه در عفرین

یکی از نکات اصلی این ویدئو استفاده مهاجمین از موشک‌های ضد زره پیشرفته و کمیاب AT۱۳ Metis-M بود که شلیک ۷ تیر از آنها تنها در ۱ روز در سالهای اخیر در هیچ درگیری در خاک سوریه مشاهده نشده بود. این موشک به روش هدایت سیمی شلیک میشود و دارای بردی حدود ۲ کیلومتر و توان نفوذ تا ۹۰۰ میلیمتر در زره فولادی تخت است.

موشک ضد زره Metis-M

در سالهای اخیر این موشک توسط نیروهای ارتش سوریه، برخی گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان SDF که تحت حمایت امریکا هستند استفاده شده است اما به شکل دقیق مشخص نیست منبع تامین این تعداد از موشک در منطقه منزوی و تحت اشغال عفرین کدام گروه یا کشور بوده است.

گفتنی است از زمان سقوط منطقه عفرین در سال ۲۰۱۸ و عقب نشینی شبه نظامیان مدافع این منطقه در برابر ارتش ترکیه، موج نا امنی ، ترور و غارت اموال غیرنظامیان در این منطقه شدیدا افزایش یافته و علی رغم ادعای ترکیه و نیروهای تحت امرش همچنان فاقد امنیت کافی برای اسکان آوارگان جنگی در این منطقه است.

برچسب‌ها