کد خبر 1113354
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵

در آستانه ۱۲ شهریورماه و روز بهورز در روستاهای شهرستان‌های بشاگرد، میناب و قشم در استان هرمزگان همراه بهورزان شدیم تا خدمات این قشر از جامعه نظام سلامت را به تصویر بکشیم.

به گزارش مشرق، در سال ۱۳۶۳ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف بالابردن سلامت و بهداشت در جامعه روستایی و همچنین تحقق یکی از اهداف انقلاب اسلامی مبنی بر فقر زدایی از روستاها دست به تاسیس خانه هایی با نام خانه بهداشت زد و برای تامین کادر متخصصین خانه ها به تربیت افرادی همت گمارد که بهورز نام گرفتند. کاهش میزان مرگ و میردر روستاها، جلوگیری از عوارض حاملگی‌های متعدد، واکسیانسیون کودکان، آموزش مادران و...از جمله مهمترین فعالیت های بهورزان است. امروزه شاهد کاهش‌ مرگ‌ و میر مادران‌ و کودکان‌ هستیم‌ که باید آن را مرهون ‌زحمات‌ و تلاش‌ بهورزان‌ بدانیم‌، زیرا ارتقای‌ شاخص‌های‌ بهداشتی‌ کشور درگروی تلاش‌ و فعالیت‌ این‌ عزیزان‌ است‌. تلاش‌ بهورزان‌ در دور افتاده‌ترین ‌روستاهای‌ کشور موجب‌ می‌شود خدمات‌ بهداشتی‌ لازم‌ به‌ روستاییان ‌ارایه‌ شود و به‌ این‌ وسیله‌ از اشاعه ‌بیماری‌ در جامعه‌ جلوگیری‌ شود.

در این گزارش سعی شده خدمات بهورزان در دورافتاده ترین روستاهای کشور در شهرستان‌های بشاگرد، میناب و قشم در استان هرمزگان به تصویر کشیده شود.