کد خبر 1108610
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رییس مجلس به مناسبت سالگرد کودتای ۲۸ مرداد در کانال تلگرامی خود نوشت:

شصت و یک سال سال پیش از این، چند مأمور آمریکایی، چنان ساده در این کشور علیه خواست و اراده‌ی ملت کودتا کرده‌اند و اموال و منابع مردم را به تاراج برده‌اند که خود طراحان آن کودتا نیز باور نمی‌کردند در کشوری با ظرفیت‌های ایران، اینقدر بی‌دردسر و کم‌هزینه بشود کودتا به راه انداخت.

همین ملت و چه بسا همان افراد، چندین سال پس از آن اتفاق نه تنها در مقابل نقشه‌های ساده و یک‌خطی، بلکه در مقابل پیچیده‌ترین تلاش‌های آمریکای تروریست و هم‌پیمانان آن در سطح منطقه و جهان می‌ایستند و به بزرگترین منادی حق، و دشمن استکبار در جهان بدل می‌شوند؟ چگونه همان ملت آنقدر قوی می‌شود که منطقه را از طراحی‌های پرهزینه و خصمانۀ آمریکا، رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه نجات می‌دهد؟

بیست و هشتم مرداد برای ملت ایران یک نمادِ روشن و بدون نیاز به تحلیل‌های چندلایه است. آمریکا دشمن قسم‌خورده‌ی ملت ایران است و تنها راه حفظ منافع ملی ما در برابر این دشمن قسم‌خورده قوی شدن است.

هرگاه حاکمان و کارگزاران مردم، به این دشمن  اعتماد کرده‌اند، مردم متضرر شده اند، منابع ما به تاراج رفته است و امنیت کشور به خطر افتاده و ملت ما تحقیر شده است. هر گاه در برابر این تروریست‌های کت‌شلواری ایستاده‌ایم و با عقلانیت و تدبیر، معیشت و رفاه و زندگی مردم را به خواست آنها گره نزده‌ایم، ظرفیت‌های ملت ما با وعده‌های الهی هم‌افزا شده است و پیروزی‌های بزرگ تاریخی رقم خورده است.

 معیشت مردم و پیگیری مسائل آنها تنها با واقع بینی، عملگرایی و عقلانیت و تکیه به مردم ممکن است. نه با نشستنِ بی‌حاصل و امید بستن به دشمنان ملت ایران گرهی از مشکلات مردم حل می‌شود و نه با شعار دادن‌های بدون پشتوانۀ اجرایی و بدون راهکارهای عملیاتی.

اگر ما ظرفیت‌های عظیمی که در کشور وجود دارد را بشناسیم و با رویکرد اقتصاد مردمی به ظرفیت‌های ملت ایران تکیه کنیم و به سنت‌های الهی باور داشته باشیم، مطمئن هستیم که مشکلات اقتصادی حل شده و انقلاب در وضع معیشتی ممکن است. دقیقاً همانطور که روزی امنیت جان و مال و زمین کشور ما با کم‌ترین ارادۀ مستکبران به خطر می‌افتاد ولی امروز با پیروی از منطق قوی شدن و تکیه به ظرفیت‌های مردم خواب آن زمان را هم نمی‌توانند ببیند.