کد خبر 1098126
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰

دبیر کل سازمان ملل از جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواسته تا به درگیری‌های مرزی پایان دهند و مذاکرات دو جانبه را آغاز کنند.

به گزارش مشرق، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل طی تماس‌های تلفنی با رئیس جمهور آذربایجان و نخست‌ وزیر ارمنستان، خواستار توقف فوری درگیری‌ها و بازگشت آرامش به مرز دو کشور شد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که طی تماس تلفنی با الهام علی اف و نیکول پاشینیان از ادامه درگیری‌ها شدیدا ابراز نگرانی کرده  و تاکید شده که درگیری‌ها فورا پایان یابد و دو طرف مذاکرات را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید:

واکنش ارمنستان درباره احتمال حمله به نیروگاه هسته‌ای این کشور

گفتنی است، به گفته منابع باکو در پی حمله نظامیان ارمنستانی به منطقه مرزی تووز شماری از سربازان آذربایجانی کشته و مجروح شدند. البته آذربایجان هم به این  حمله پاسخ داده و مواضع نیروهای مرتبط به ارمنستان را مورد حمله قرار داده است. درگیری‌های بین دو کشور برای چندین روز ادامه داشته و در پی آن شمار بیشتری از سربازان دو طرف کشته و یا مجروح شده‌اند.

تنش‌های کنونی بین دو کشور پس از آن رخ داد که ارمنستان در سال ۱۹۹۲منطقه کوهستانی قره‌باغ را اشغال کرد و موجب اعلام خودمختاری این منطقه شد. تلاش‌های بین‌المللی برای حل تنش‌های بین دو کشور نیز نتیجه‌بخش نبوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران