کد خبر 1089863
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی گفت:بهمن سال گذشته این لایحه به دولت ارائه شد و پیش‌بینی می شود این لایحه، تا مهرماه به مجلس تقدیم شود.

به گزارش مشرق، محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو با بیان اینکه هر مالیاتی که قرار باشد در کشور اجرا شود، باید بر اساس قوانین و مقررات دریافت شود، گفت: به استناد اصل ۵۱ قانون اساسی هیچ مسئولیتی و همچنین هیچ معافیتی وضع نمی شود مگر به موجب قانون باشد. در همین راستا تاکنون هیچ مالیاتی تحت عنوان مالیات بر عایدی سرمایه در قانون وضع نشده است.

بیشتر بخوانید:

۲.۵ میلیون مسکن خالی در کشور

دولت‌ها چگونه از مستاجران حمایت می‌کنند؟

وی درباره چرایی عدم وضع قانون مالیات بر عایدی سرمایه اظهار کرد: سیاست گذاری ها در حوزه اقتصاد بر اساس شرایط کشور توسط قانون گذاران تدوین و وضع می شود و سازمان امور مالیاتی نیز به عنوان دستگاه مالیاتی آن را اجرا می کند.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه پیشنهاد قانون مالیات بر عایدی سرمایه توسط وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی تنظیم شده است، عنوان کرد: مالیات بر عایدی سرمایه و مسکن در قالب لایحه اصلاح مواد مالیات های مستقیم دیده شده و در حال حاضر در دولت در حال بررسی و تصویب مفاد آن هستیم.

وی افزود: بهمن سال گذشته این لایحه به دولت تقدیم و کلیات آن نیز تصویب شد و چند جلسه نیز برای بررسی مفاد آن در دستور کار قرار گرفت و پیش‌بینی می شود با توجه به عزم و اراده دولت برای نهایی شدن این لایحه، تا مهر ماه به مجلس تقدیم شود.

در دو سال اخیر و همزمان با کاهش شدید درآمدهای نفتی از سویی و تشدید سوداگری در بازارهای مختلف بخصوص مسکن، دولت بارها وعده داده است که به زودی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را به مجلس تقدیم می‌کند.