کد خبر 1071057
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

صفحه اینستاگرامی تاریخ ایران و جهان منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای، احکام مشاوران عالی نظامی امام خمینی(ره) را منتشر کرد.

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرامی تاریخ ایران و جهان منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، به مناسبت چهلمین سالگرد برگزیدگی آیت‌الله خامنه‌ای و شهید دکتر مصطفی چمران به عنوان مشاوران عالی نظامی کشور، پستی را حاوی احکام هر یک از این مشاوران، به اشتراک گذاشت.

این حساب کاربری نوشت: " ‌ بیستم اردیبهشت سال ۱۳۵۹، حضرت امام خمینی رضوان الله علیه، آیت‌الله خامنه‌ای و شهید دکتر مصطفی چمران را به عنوان مشاوران عالی نظامی خود برگزیدند.

احکام هر یک از این مشاوران به شرح زیر می‌باشد:‌

بسم اللّه الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سید علی خامنه‌ای ـ دامت افاضاته
برای تشکیل شورایعالی دفاع ملی بر مبنای اصل یکصد و دهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جنابعالی به عنوان مشاور از قِبَل اینجانب منصوب می‌شوید. و، چون ما در وضع استثنایی در این موقع هستیم، لازم است با کمال دقت و بررسی کامل گزارش جامع و دقیق در هر هفته از رویدادهای داخلی در ادارات مختلف ارتش برای اینجانب ارسال دارید.

بسم اللّه الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر مصطفی چمران ـ ایّده اللّه تعالی
برای تشکیل شورایعالی دفاع ملی بر مبنای اصل یکصد و دهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، جنابعالی به عنوان مشاور از طرف اینجانب منصوب می‌شوید؛ و در این موقع، چون در وضع استثنایی هستیم، لازم است هر هفته با بررسی کامل و با کمال دقت رویدادهای داخلی ادارات مختلف ارتش را برای اینجانب ارسال دارید.
به تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ روح‌اللّه الموسوی الخمینی".