کد خبر 1069854
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰

خانواده «یونسی» چطور با منافقین ارتباط گرفتند و همچنان هم عضو گروهک هستند؟

به گزارش مشرق، روزگذشته سخنگوی قوه قضاییه اتهامات علی یونسی و امیرحسین مرادی را ارتباط با گروهک تروریستی منافقین اعلام کرد.

سابقه طولانی اعضای خانواده علی یونسی در گروهک منافقین

اسماعیلی در صحبت هایش به این نکته اشاره کرد که یکی از این افراد خانوادگی عضو گروهک تروریستی منافقین  هستند، موضوعی که رضا یونسی برادر علی یونسی هم تایید کرد.

اما این خانواده چطور با منافقین ارتباط گرفتند و همچنان هم عضو گروهک هستند؟

رضا یونسی برادر علی یونسی که این روزها فعالیت زیادی و برادرش را بیگناه معرفی میکند چطور جذب گروهک منافقین شده و برادرش را هم جذب کرد؟ 

تقریبا می توان گفت تمام اعضای خانواده یونسی یا سابقه عضویت در گروهک منافقین را دارند یا همچنان عضو هستند.

رضا یونسی از دانشجویان اخراجی دانشگاه امیر کبیر بود که سوابق خود و خانواده‌اش زوایای پنهان این ارتباط را بیش از پیش روشن می‌سازد.

پدر وی "یوسف یونسی" در سال ۱۳۶۳ دستگیر و به دلیل اقدامات تروریستی و عضویت در سازمان منافقین به ۱۲ سال زندان محکوم شد، اما پس از تحمل سه سال زندان، در سال ۶۶ مورد عفو قرار گرفت و از زندان آزاد شد.

مادر رضا یونسی "جلیله.‌د" نیز از فعالان سازمان مجاهدین خلق بود.

گفته می‌شود عنصر اصلی در پیوستن خانواده "رضا" به این سازمان خاله وی "زیبا. د" بوده است.

"زیبا. د"، ‌به سبب ارتباطات با حلقه اصلی منافقین، تلاش زیادی برای عضویت دیگر اعضای خانواده به این گروهک سامان داد، ‌به نحوی که دایی‌ها، ‌خاله‌ها و شوهرخاله‌های "رضا" را نیز به عضویت منافقین درآورده بود

رضا یونسی پس از ارتباط گیری با زیبا در سال ۸۵ به سوئد سفر کرده و ارتباطات خود را با تیم داخل کشور برقرار می‌کند. وی برای جذب این افراد از روش تطمیع استفاده کرده و ضمن وعده مساعدت‌های مالی به این دانشجویان از ارائه تسهیلات برای تحصیل در اروپا سخن به میان آورده بود.

منبع: میزان