حملات موشکی رژیم صهیونیستی به مناطق مرکزی استان حمص در حالی صورت گرفت که نیروهای سوری عملیاتی را در این محور علیه عناصر مخفی داعش آغاز کرده اند.

به گزارش مشرق، دقایق نخست بامداد امروز (ساعت ۳۰ دقیقه بامداد سه شنبه دوم اردیبهشت ماه) رژیم صهیونیستی برخی نقاط را در مناطق مرکزی سوریه هدف حملات موشکی قرار داد.

براساس اطلاعات به دست آمده، ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حملات سه شنبه شب، چندین موشک را به حدفاصل مناطق مهم و راهبردی تدمر و السخنه (بادیه تدمر) در مرکز استان حمص شلیک کرد.

به گفته منابع میدانی، صهیونیست ها حداقل ۱۰ موشک را به سمت مناطق شمالی و شرقی «تدمر» شلیک کردند که همزمان سامانه دفاعی ارتش سوریه برای مقابله با حملات صورت گرفته فعال و واکنش به موقع نشان داد.

پدافند هوایی ارتش سوریه توانست حداقل ۵ موشک شلیک شده را رهگیری و منهدم کرد؛ تاکنون مشخص نشده حملات موشکی رژیم صهیونیستی از آسمان لبنان یا از سوی پهپادهای مستقر در پایگاه «التنف» در جنوب سوریه صورت گرفته است.

صهیونیست ها در جریان این حملات موشکی درصدد بودند اهدافی را در محورهای «العامریه، التلیله» هدف قرار دهند؛ برخی مناطق نظامی در شمال فرودگاه راهبردی تدمر نیز هدف دیگر رژیم صهیونیستی بودند.

به گزارش مشرق، پس از حملات موشکی، برخی رسانه های وابسته به محور غربی - عربی - صهیونیستی از شهادت «ماهر اسد» فرمانده لشکر چهارم ارتش سوریه خبر دادند اما یک منبع میدانی این خبر را تکذیب کرد.

این منبع میدانی افزود: حملات موشکی رژیم صهیونیستی به مناطق مرکزی استان حمص در حالی صورت گرفت که نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه در روزهای گذشته عملیاتی را در این محور علیه عناصر مخفی داعش آغاز کردند.

وی با بیان این عملیات نیروهای سوری در حدفاصل منطقه «السخنه» تا میدان های نفتی «جزل، الشاعر، حیان و...» در حومه شمالی شهر تدمر علیه هسته های خاموش داعش در جریان است، گفت: صهیونیست ها به دنبال تنفس دادن به هسته های خاموش داعش هستند تا بتوانند خود را در این محور تقویت کنند.
 

براساس اطلاعات به دست آمده، تحرکات تروریست ها در مناطق مرکزی و شرقی استان حمص افزایش یافته و تاکنون چندین حمله را علیه مواضع نیروهای سوری انجام داده اند؛ در صورت ناامن شدن این مناطق، جاده تدمر به شهر السخنه و همچنین جاده «دمشق - القریتین - تدمر - السخنه - شهر دیرالزور» در معرض خطر جدی قرار خواهند گرفت.

به گزارش مشرق، وجود شهرهای مهمی از جمله «تدمر و السخنه»، فرودگاه راهبردی « T۴» و میدان های نفتی و گازی اهمیت مناطق مرکزی و شرقی استان حمص را در مرکز سوریه چند برابر کرده است.

برچسب‌ها