کد خبر 1057906
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴

سرپرست دادسرای مبارزه با موادمخدر تهران درباره علت رها شدن معتادان متجاهر در سطح شهر توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، درباره فیلمهای منتشر شده از تجمع معتادان در تهران و خرید و فروش موادمخدر توسط آنها اظهار کرد: پیش از به وجود آمدن بحث کرونا، به تمام کمپهای نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر بخشنامه کردیم تا 5 هزار ظرفیت جدید برای نگهداری معتادان متجاهر در ایام نوروز ایجاد کنند.

سرپرست دادسرای مبارزه با مواد مخدر تهران افزود: پیش از شیوع کرونا، از تمام ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در کمپها استفاده کردیم و قرار بر این شد با جمع‌آوری 5 هزار معتاد متجاهر دیگر، اقدامات بسیار خوبی صورت گیرد اما متأسفانه بیماری کرونا شیوع پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه معتادان از نظر ایمنی بدن ضعیف‌تر از سایر افراد هستند، تصریح کرد: در کمپ فشافویه 8 هزار، کمپ اخوان یک هزار و 500 و در کمپ شفق یک هزار و 500 معتاد نگهداری می‌شدند. 

این مقام قضائی متذکر شد: نه تنها زمان نگهداری سه ماهه برخی از این معتادان تا پیش از عید تمام می‌شد بلکه در بسیاری از آنها نیز زمان نگهداری 6 ماهه پیش از عید به اتمام می‌رسید و ظرفیت قانونی ماده 16 بیشتر از 6 ماه نیست و بر اساس قانون نمی‌توانیم این افراد را بیشتر از 6 ماه نگهداری کنیم.

معاون دادستان تهران یادآور شد: دغدغه‌هایی در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تهران وجود داشت که در صورتیکه طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر ادامه پیدا کند و این معتادان به کمپها منتقل شوند، احتمال ابتلای دیگر معتادانی که در کمپها حضور داشتند، وجود دارد لذا گفتیم معتادان متجاهری که 6 ماه نگهداری شده‌اند، ترخیص شوند.

مهرانگیز عنوان کرد: برای معتادانی که سه ماه نگهداری شده بودند نیز مساعدتی صورت گرفت و دستور جمع‌آوری جدید نیز صادر نشد.

سرپرست دادسرای مبارزه با موادمخدر تهران با بیان اینکه این زمان نگهداری معتادان متجاهر نیز معمولاً به صورت دوره‌ای به اتمام می‌رسد، متذکر شد: متأسفانه مناطقی مانند مولوی، شوش و هرندی پاتوق معتادان است و اکنون نیز در این مناطق رؤیت می‌شوند.

این مقام قضائی درباره شکایتهای مردمی به وجود آمده از حضور معتادان متجاهر در سطح تهران گفت: با دادستان تهران صحبتی خواهیم داشت و در صورت تأیید سایر مسئولان قضایی اقداماتی برای جمع‌آوری آنها انجام می‌دهیم.

معاون دادستان تهران تصریح کرد: البته باید ذکر کرد که این معتادان چندین روز در سطح شهر بوده‌اند و احتمال ابتلای آنها به ویروس کرونا وجود دارد لذا در جمع‌آوری آنها نیز باید با دقت صورت گیرد زیرا شاید ناقل ویروس باشند اما علائمی در آنها رؤیت  نشود و باید دید که آیا می‌توان ظرفیتی را برای قرنطینه آنها ایجاد کرد.

منبع: تسنیم