کد خبر 1056500
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴

یک روزنامه آلمانی در گزارشی نوشت طی سال ۲۰۱۹ میلادی دست کم ۸۷۱ مورد حمله به مسلمانان این کشور گزارش شده است.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارشی که روز یکشنبه منتشر شده،‌ طی سال گذشته ۸۷۱ مورد حمله به جامعه مسلمانان در آلمان گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش حملات به مساجد در آلمان نگران‌کننده است

بر اساس گزارش روزنامه آلمانی «نیواوسنابراکر» دولت آلمان در پاسخ به درخواست حزب چپ گرای «دائه لینکه» اعلام کرد که در جریان ۸۷۱ حمله به جامعه مسلمانان آلمان طی سال گذشته، دست کم ۲ نفر کشته شده و ۳۳ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

«اولا یلپکه» سخنگوی حزب دائه لینکه به این روزنامه گفت: «ابراز نفرت از مسلمانان در آلمان در حال تبدیل به حملات خشونت آمیز، تهدید و توهین است.»

وی هشدار داد: «متاسفانه ما باید انتظار داشته باشیم که این موضوع بسیار شبیه یک بمب ساعتی عمل کند که در حال تیک تاک است.»

هنوز آمار رسمی جنایت‌های اسلام‌هراسی در سال ۲۰۱۹ توسط دولت آلمان اعلام نشده است. جنایت‌های مربوط به اسلام‌هراسی در سال ۲۰۱۸ دست کم ۹۱۰ مورد بوده که شامل ۴۸ حمله به مساجد این کشور بوده است. در سال ۲۰۱۷ نیز این آمار ۱۰۹۵ مورد بوده است.

اگر چه طی سه سال گذشته جنایت‌های مربوط به اسلام هراسی در آلمان روند کاهشی داشته اما آمار حملات به مسلمانان افزایشی بوده است. در سال ۲۰۱۷، پنجاه و شش مورد حمله به مسلمانان گزارش شده بود که ۳۸ مجروح به همراه داشت. در سال ۲۰۱۸ نیز ۷۴ مورد حمله به مسلمانان با دست کم ۵۲ مجروح گزارش شده بود. دو مورد از این حملات تلاش برای قتل گزارش شده است.

منبع: فارس