همزمان با شکست گروهک‌های تروریستی در اشغال شهرک ترنبه، برخی از رسانه‌های تروریست‌ها خبرهایی در خصوص عقب نشینی نیروهای روسی از شهر سراقب به دلیل حجم درگیری‌های سنگین خبر دادند.

سرویس جهان مشرق - پس از پیروزی‌های گسترده نیروهای ارتش سوریه در استان‌های ادلب و حلب، دولت ترکیه با اجرای سناریوی حملات شیمیایی درصدد است معادلات میدانی را تغییر و تروریست ها را نجات دهد.

به گزارش مشرق، از شهرک نیرب در محور جنوبی شهر ادلب خبر می‌رسد، گروهی از عناصر تروریستی حملاتی را علیه مواضع و ایستگاه‌های دفاعی نیروهای ارتش سوریه در شهرک ترنبه در حومه شهر مهم و راهبردی سراقب انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری مستقر در منطقه تحرکات تروریست ها را رصد کردند و با آنان درگیر شدند و پس از درگیری های گسترده موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند.

در جریان تلاش ناکام برای اشغال شهرک ترنبه، دهها تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند و خسارت های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد؛ سایر تروریست ها پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه متواری شدند.

به گفته منابع میدانی، دولت ترکیه در روزهای اخیر با پشتیبانی تمام قد از عناصر تروریستی تلاش زیادی کرده شهر استراتژیک سراقب را دوباره به اشغال دربیاورد که ناکام مانده و به نتیجه ای نرسیده است.

به گزارش مشرق، همزمان با شکست گروهک های تروریستی در اشغال شهرک ترنبه، برخی از رسانه های تروریست‌ها خبرهایی در خصوص عقب نشینی نیروهای روسی از شهر سراقب به دلیل حجم درگیری های سنگین خبر دادند اما یک منیع میدانی این خبر را بی اساس و دروغ دانست و تکذیب کرد.

خبرها حاکیست، حملات توپخانه ای و موشکی ارتش سوریه علیه تروریست ها و نیروهای ارتش ترکیه در ۲۴ ساعت اخیر شدت گرفته است؛ در حملات راکتی علیه مواضع تروریست ها در حومه شهرک نیرب (شمال غرب شهر سراقب) حدود ۱۱ تن از نظامیان ترکیه کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر، یگان موشکی ارتش شوریه در ۴۸ ساعت گذشته حملات دقیقی را علیه پست نظارتی ارتش ترکیه در نزدیکی روستای ترنبه ترتیب داد؛ به گفته منابع میدانی، ۴ تن از نظامیان ارتش ترکیه در این حملات کشته و ۷ تن دیگر نیز زخمی شدند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین پست نظارتی نیروهای ارتش ترکیه را در حومه شهر جسرالشغور در جنوب غرب استان ادلب گلوله باران کردند؛ براساس اطلاعات به دست آمده، شمار تلفات ارتش ترکیه از زمان دخالت نظامی در تحولات میدانی حومه شهر ادلب به حدود ۲۰۰ تن رسیده است.

به گفته منابع میدانی، یگان های موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه حملات دقیقی را علیه مواضع تروریست ها در شهرک های نیرب، قمیناس، المسطومه و سرزمین ترتیب دادند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد کردند.

در روزهای اخیر گروهک های تروریستی در حومه جنوبی شهر ادلب درصدد بودند سناریوی حملات شیمیایی را در نزدیکی شهر سراقب اجرا کنند و این مسئله را به دمشق نسبت دهند تا راه برای فشار بیشتر بر نیروهای ارتش سوریه و عقب نشینی آنان از مناطق تازه آزاد شده و همچنین مقدمه دخالت نظامی کشورهای بیگانه فراهم شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، مخزن های مواد شیمیایی در زمان حمل و انتقال به منطقه منفجر شدند و ۱۵ تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند؛ گفته شده مخزن های مواد شیمیایی به دلیل عدم تخصص تروریست ها قبل از رسیدن به منطقه موردنظر منفجر شدند.

به گزارش مشرق، روند تحولات میدانی نشان می دهد، دولت ترکیه و گروهک های تروریستی در جبهه های میدانی و سیاسی کامل شکست خورده اند و به بن بست رسیده اند و در حال حاضر با سناریوی حملات شیمیایی به دنبال متوقف کردن پیشروی نیروهای ارتش سوریه و تغییر معادلات میدانی هستند.

برچسب‌ها