کد خبر 1038107
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶

اظهارات یک نماینده رد صلاحیت شده مجلس، سند فقدان صلاحیت اوست.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

غلامرضا حیدری گفته است: روزی که به شورای نگهبان مراجعه کردم کنار آقای کدخدایی فرد دیگری به‌عنوان کارشناس، پرونده را در دست داشت، آنچه مطرح کردند تمرکز روی نطق‌ها و به‌خصوص نطق سیزدهم شهریور سال ۹۶ بود. آنچه به‌عنوان اتهام با من در میان گذاشتند اظهارنظرهای سیاسی من بود؛ گفتند در نطق خود گفته‌اید که «ما سفارت آمریکا را اشغال کردیم و نقطه آغازین شروع جنگ تحمیلی همین موضوع بوده و بعد از فتح خرمشهر جنگ را تا نوشیدن جام زهر ادامه دادیم»، چرا این را گفتی؟ جنگ را امام ادامه دادند و گفتند که یک لحظه هم پشیمان نیستند. من در توضیحاتم گفتم اگر بعد از فتح خرمشهر ما صلح را می‌پذیرفتیم جنگ شهرها و بمباران تاسیسات ما شروع نشده بود و تازه عربستان حاضر بود ۵۰ میلیارد دلار غرامت به ما بدهد، و این خیلی به نفع ما بود تا اینکه در حالت اضطرار قرار بگیریم.

بیشتر بخوانید:

ملاک دفاع از جمهوریت حل مشکلات مردم است

دو نامزد انتخابات مجلس لیست اموال خود را اعلام کردند

حیدری همچنین خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این گفت‌وگو به من گفتند چرا در نطق خود گفتی «هزینه‌های فعالیت برون‌مرزی ما در سوریه و یمن زیاد است و تحریم‌ها اثر گذاشته است و تا زمانی که روابط ما با دنیا حسنه نشود اوضاع بهتر نمی‌شود؟» من گفتم روی هزینه‌های برون‌مرزی نقد دارم، هنر ما در این است که در روابط خارجی بالانسی برقرار کنیم و منافع ملی کشور را در این وضع نمی‌بینم.

ادای این سخنان از سوی کسی که عنوان نمایندگی مردم را یدک می‌کشد، تعجب‌برانگیز و نشانه عدم درک و درایت نامبرده (در صورت نگاه خوش‌بینانه به وی) است. چرا که تاریخ شهادت می‌دهد با وجود تنظیم نسبتا بهتر قطعنامه ۵۹۸ (در قیاس با قطعنامه‌های قبلی) وقتی ایران آتش‌بس پیشنهادی عراق را پذیرفت، برعکس با گستاخی طرف مقابل و حمله به مناطق مرزی ایران روبه‌رو شد و نشان داد که صلح پیشنهادی هیچ تضمینی نداشته و صرفا عملیات فریب بوده است. شبیه همین وعده‌ها را مرتجعین عرب و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها طی ۷ دهه گذشته به عناصر سازشکار فلسطینی داده و هر بار حداقل تعهدات خود را زیر پا گذاشتند.

تجربه اخیر برجام، سند دیگری است که نشان می‌دهد طرف مقابل در پشت لبخندها و وعده‌های فریبنده، دنبال خیانت و خنجر زدن است. در همین دوره وعده‌های گل و بلبل، دشمن در حال توسعه زیرساخت‌های تحریمی (به‌ویژه در دولت اوباما) بود و پس از آن هم در حالی که همین طیف غربگرا و خوش‌خیال، دم از تعامل با اروپا و فرانسه و ژاپن می‌زد، آمریکا سرگرم تحریم سپاه و تدارک نقشه ترور فرمانده ارشد ضدتروریسم ایران بود.

و سرانجام اینکه خسارت‌های جنگ تحمیلی بالغ بر یک‌هزار میلیارد دلار بود. و عوام‌ترین عوام جامعه - و نه کسی که مدعی نخبگی و نمایندگی است- می‌فهمد که با جنگیدن در عراق و سوریه، امکان قطعی یک جنگ با خسارت چندهزار میلیارد دلاری را از سر کشور دور کردیم. این مجاهدت ارزشمند را مردم در تهران و سایر شهرها، با تشییع بی‌سابقه پیکر شهید سلیمانی (که در دنیا با تشییع بی‌سابقه امام خمینی مقایسه شد) ارج گذاشتند و کسی که خلاف این می‌گوید، قطعا پرت از مردم‌داری، وطن‌دوستی و عقلانیت و درایت است؛ اگر دیلماج دشمن نباشد.