کد خبر 1003971
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲

ارتش سوریه قصد دارد با ساخت پست‌های دیده بانی به عنوان حائلی میان قوای ارتش ترکیه و مناطق کردنشین شمال سوریه عمل کند.

سرویس جهان مشرق _ وزارت دفاع روسیه با انتشار نقشه‌ای از طرح مشترک روسیه و ترکیه برای ایجاد منطقه امن و استقرار پست‌های دیده بانی ارتش سوریه در نقاط مرزی این کشور با ترکیه خبر داد.

برای مشاهده تصویر بزرگ‌تر کلیک کنید.

ظاهرا این توافق پس از مذاکرات مستقیم میان ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور دو کشور برقرار شده است. بر اساس طرح این نقشه مناطق مابین دو شهر تل ابیض و راس العین تا بزرگراه بین‌المللی M4 (بخش خاکستری رنگ) که هم اکنون در کنترل ارتش ترکیه و نیروهای تحت امرشان قرار دارد منطقه حضور نظامیان ترک تعیین می‌شود. ویژگی این منطقه این است که ذاتا منطقه‌ای با اکثریت جمعیت عرب نشین بوده و ظاهرا شبه‌نظامیان کرد نیز اصراری بر ادامه حضور در آن نداشته‌اند. اما منطقه عین‌العرب (کوبانی) در غرب این ناحیه و مناطق شرقی شامل استان حسکه و قامشلی از هجوم نیروهای عملیات چشمه صلح مصون بوده و ارتش سوریه و پلیس نظامی روس در آنها مستقر میشوند.

به شکل دقیق‌تر مثلث های سبز رنگ در بالای نقشه و امتداد مرز ترکیه مناطقی است که ارتش سوریه قصد دارد با ساخت پست‌های دیده بانی به عنوان حائلی میان قوای ارتش ترکیه و مناطق کردنشین شمال سوریه عمل کند.

برچسب‌ها