کد خبر 1599504
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶
حوادث

دختری که در یک جدال خانوادگی مادرش را به قتل رسانده بود با جلب رضایت اولیای دم به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

به گزارش مشرق، فروردین سال ۹۸ دختر جوانی به نام نرگس در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مدعی شد که پس از درگیری با مادرش، او به طور ناخواسته فوت کرده است.

پس از آن مأموران به محل حادثه که خانه‌ای در جنوب تهران بود، رفتند و با جسد زن ۶۵ ساله‌ای به نام مریم که آثار خونریزی روی سرش پیدا بود، مواجه شدند.

نرگس در توضیح ماجرا به مأموران گفت: مادرم به لحاظ روانی مشکلات زیادی داشت و مجبور بود هر روز تعداد زیادی قرص مصرف کند به همین خاطر تعادل روانی نداشت و مدام با هم دعوا می‌کردیم. چند ساعت قبل دوباره با هم بحث‌مان شد و کارمان به درگیری کشید و مادرم با سرعت به آشپزخانه رفت و چاقویی برداشت و به سمتم حمله کرد و من هم برای دفاع از خودم او را هل دادم که سرش به دیوار خورد و از حال رفت. بعد برای اینکه خودم را آرام کنم، قلیان درست کردم و به تراس رفتم تا بکشم اما مادرم دوباره به تراس آمد و لگدی به قلیان زد و با چاقو چند ضربه سطحی به پا و شکمم زد. با اینکه مجروح شده بودم اما وقتی دیدم از سرش خون می‌آید دست‌هایش را گرفتم تا آرام بگیرد اما او عصبانی‌تر شد و گفت باید از خانه بروم. من هم با ناراحتی از خانه بیرون رفتم. می‌خواستم قرص‌هایش را بخرم اما بعد از دو ساعت که برگشتم در را باز نکرد. نگران شدم و با آتش‌نشانی تماس گرفتم. وقتی در را باز کردند با جسد مادرم رو به رو شدیم. پس از آن جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

در تحقیقات بعدی مشخص شد که مادر و دختر هر دو به مواد مخدر شیشه اعتیاد داشته‌اند.

در این میان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد: «علت فوت ضربه مغزی و خونریزی بوده است.»با اعلام این گزارش، پدر و مادر مریم و پسرش (دایی متهم) علیه نرگس شکایتی را ثبت کردند و خواستار قصاص او شدند.

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه، اولیای دم درخواست قصاص کردند. سپس متهم به جایگاه رفت و ضمن رد اتهام قتل عمد گفت: ۷ سال قبل پدرم، من و مادرم را تنها گذاشت و رفت و من و مادرم با هم زندگی می‌کردیم تا اینکه چندی قبل با پسر همسایه‌مان دوست شدم و او با فریب، من را مورد آزار و اذیت قرار داد که شکایت کردم و او را به تبعید و شلاق محکوم کردند. یکی از روزهایی که با مادرم برای پیگیری پرونده رفته بودیم، مادرم زمین خورد و سرش با جدول کنار خیابان برخورد کرد و بعد از مدتی فراموشی گرفت و مشکل روانی پیدا کرد تا جایی که دست به خودکشی زد و یک بار هم نزدیک بود خانه را به آتش بکشد. او سر هر موضوعی با من درگیر می‌شد. آنقدر به من فشار روانی وارد شد که به خانه دایی‌ام در شهرستان رفتم. نمی‌خواستم به خانه برگردم اما مادرم بارها با من تماس گرفت و التماسم کرد تا برگردم و من هم دلم سوخت و دوباره به خانه برگشتم، با این حال دوباره درگیری‌های ما شروع شد.

من در این سال‌ها خیلی سختی کشیدم اما من قاتل مادرم نیستم.

در پایان جلسه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، متهم را به قصاص محکوم کردند. وقتی حکم در شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و قطعی شد، دختر جوان در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

رضایت اولیای دم و محاکمه از جنبه عمومی جرم

در حالی که زمان زیادی تا اجرای حکم نمانده بود او توانست پیش از اجرای حکم رضایت اولیای دم مقتول را جلب کند.

بدین ترتیب وی از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت. در جلسه رسیدگی که در شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، متهم به با تکرار اظهاراتش گفت: در مدت ۵ سالی که در زندان بودم یک شب آرام نخوابیدم و عذاب وجدان نابودم کرد. حالا از قضات درخواست می‌کنم در حد امکان در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا بتوانم دوباره آزاد شوم.

در پایان جلسه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی، وی را به ۱۰ سال حبس با احتساب روزهای بازداشتی محکوم کردند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    12 0
    نهادهای حمایتی و بهزیستی کجا هستند؟! چرا بودجه اینها را تامین نمیکنید که از مردم ضعیف و آسیب پذیر حمایت کنند؟ چرااین ادم های آسیب دیده و صدمه خورده به حال خود رها هستند؟! یاور و یاری رسانی هست؟
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      1 0
      جز خدا یار و یاوری نیست آن حال و روز مردم بیگناه و مظلوم غزه این هم از اینها
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      1 0
      در حالت خوب خوبش انسانها 60-70 سال قراره باهم زندگی کنند و بعدش برا همیشه بمیرند و نیست بشن در عجبم از اینهمه ولع و غیظ و غضب و ناراحتی... هیچ چیزارزشش را ندارد که با هم خوب نباشیم
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      0 0
      نهادهای حمایتی از چه کسانی باید حمایت کنند کسانی که با دست خودشون آلوده به مواد مخدر هستند
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    16 3
    تا اینکه چندی قبل با پسر همسایه‌مان دوست شدم لعنت بر جماعت کثیف و حیوان زرا
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      13 10
      مگر انتظاری دیگری هم از طرفداران زن زندگی آزادی داشتی
    • 313 IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      1 5
      این اتفاق سال 98 افتاده چه ربطی به زن زندگی آزادی داره
    • 666 IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      0 0
      فاسد بوده و هست و خواهد بود
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      0 0
      ازیک دخترمعتاد وبی کس وکارچه توقعی داری؟؟؟مجبوره خودشو آویزون این و اون بکنه تا اموراتش بگذره!!!اگه اعدام میشد ازاین زندگی ننگین نجات پیدامیکرد!
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    2 20
    خخخخخ هر روز جرم جنایت می خونیم ایران چه خبره ؟
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      6 2
      همون خبری که همه دنیا هست.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    7 2
    لعنت بر جماعت کثیف زرا
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    13 5
    تا اینکه چندی قبل با پسر همسایه‌مان دوست شدم و او با فریب، من را مورد آزار و اذیت قرار داد زن زندگی ازادی نوش جانت!!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    13 2
    آزادی ارتباط دختر و پسر باعث این مشکلات است
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    12 1
    اینم نتیجه دوستی دختر و پسر
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    4 1
    عاقبت مصرف مواد مخدر و وقتی جرم محسوب نمی شه
  • مصطفی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    4 1
    باید با کسانی که زمینه فساد در جامعه رو ایجاد می کنند سخت تر بر خورد کرد. منظورم تولید کنندههای مواد روانگردان هستند. این دست اتفاق ها ناشی از تعلل و بی برنامه گی در مجلس است
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    4 6
    اقایانی که فوری قتل را به زن زندگی آزادی ربط داده اید اگر مردها نامرد و غیر قابل اعتماد و دخترها ساده و زود باورند علت چیست چرا زنها باید در هفت لایه بپیچند و در خانه بمانند و هیچ جا نروند که آقا3یان عوضی برایشان کمین نکنند شاید بهتر باشد کمی هم از خودتان مایه بگذارید کمی انسان باشید زنها را به چشم مادر و خواهر خودتان ببینید و بدانید هیچ جامعه ای با محدودیت و زدن و دوربین نصب کردن برای حجاب به جایی نرسیده و ایران هم نخواهد رسید.
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      8 2
      حرف مفت نزن مگه ما گفتیم زنها تو خونه بمونن برن بیرون فعالیت داشته باشن منتها نه با هفت قلم ارایش با وضع فاجعه بار که توجه بقیه به خودشون جلب کنن و با نامحرم دوست بشن که عاقبت این دوستی های خیابونی هم مشخصه
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      6 2
      برو بیرون سنگین و باوقار کارکن کسی مخالف نیست نه اینکه باهفت قلم آرایش رو آشیونه یکی دیگه خونه و بساز و بقیه کثافت کاریها
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      7 2
      ما گفتیم زن بیرون نره؟! بره بیرون فعالیت داشته باشه منتها نه با این وضعی که شما جماعت زرا بیرون میایید دنبال جلب توجه بقیه هستید
    • GB ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      2 2
      احسنت
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      3 0
      امثال تو دلتون میخواد برهنه و نیم برهنه بیاید بیرون همه مردها هم چشماشون رو ببندن ونجابت بخرج بدن!!!؟ این همه پزشک محجبه داریم اونها هم هفت لایه پیچیده شده بودن و دکترا گرفتن!!!؟ نه خیر آب گندیده میگرده چاله رو پیدامیکنه!!؟ هرزه ها سهم ارازل و اوباش هستن بفهم.
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      2 0
      لازمه داشتن جامعه سالم ، وجود ایمان و عفاف جمعی است ،اما قرار نیست خانمها با آرایش و لباسهای غیر متعارف و غیر اسلامی و بدون پوشش مناسب و حداقل حیا و غیر قابل تحمل در خیابانها بچرخند و هی به آقایان بگویند به چشم خواهر و مادر نگاهشان کنند !!! این قیاس مع الفارق است و نتیجه ای جز ایجاد دور تسلسل بی حیائی نزد برخی مردان ضعیف النفس و برخی زنان کاهل دین ندارد!!!! وقتی خدای نکرده احکام دین خدا توسط عده ای سست ایمان و کاهل دین نادیده گرفته شود فکر میکنید چه بلائی سر جامعه و ارکان و اخلاق خانواده میآید ؟!!!! شاید آن پسران نامرد و دختران بی حیا و غیر قابل اعتمادی که میگوئید فرزند پدران و مادرانی باشند که با حداقل توجه به احکام دین خدا ، بیشتر شکم بچه را سیر کرده اند و تربیت پای ماهواره را سر لوحه کار خود قرار داده اند و یک لحظه هم به مخیله شان خطور نکرده و متوجه نبودند که احکام دین خدا هم در این وسط نقشی اساسی دارد و امر به معروف و نهی از منکر از داخل خانه و با احسن وجه و کلام آغاز میشود . این تربیت ماهواره ای شبکه های ترویج دهنده فحشا و منکرات و منهیات الهی بیشتر روی افراد کاهل دین اثر دارد و بیشترشان متوجه عمق انحطاط فکری و اخلاقی ایجاد شده در خانواده نیستند !!!! ضمنا یک جور میگوئید هفت لایه پیچیدن !!! که انگار یک لچک یا شال که روی سرتان میاندازید دارد باعث قتل تان میشود !!!! . حجاب اسلامی را هم مرد و زن باید به خداوند متعال جواب پس بدهید که العیاذ بالله قطعا هیچ جوابی جز بی توجهی به احکام الهی نخواهید داشت . با این همه لباسهای بدن نما و گمراه کردن جوانان و نوجوانان تازه بالغ ، خدا از سر تقصیر بد حجابها و مدسازان و سرمایه سالارانی که برای تحصیل سود نامشروع ، جامعه را از نظر فرهنگی و اقتصادی و معیشتی به این روز انداخته اند نگذرد. البته تحریم کنندگان غربی و اذناب ناپاکشان هم بدانند که نفرین و لعنت خدا و بندگان مومن و مسلمان خدا پشت سرشان است ، دیر و زود دارد اما وقتی عذاب الهی به سراغشان آمد شاید بفهمند از کجا میخورند. الله اعلم
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    4 3
    اینم از نتیجه زن زندگی هرزگی!
    • GB ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      0 0
      چرت و پرت نگو
    • GB ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      0 0
      چه خبر از آزادی
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 0
    اگر پلیس در درگیریها ورود جدی داشته باشه کار به قتل نمی رسه .
  • آرش چویل IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 0
    اینها جرم مرتکب میشوند و دولت باید هزینه محکومیت اینها رو پرداخت کنه !؟ اینهمه دادگاه و زندان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس