کد خبر 1599437
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه، در کانال تلگرامی خود نوشت:

استهلاک اسرائیل
در ۲۱۰ روز جنگ ترکیبی

امروز دقیقا هفت ماه (۲۱۰ روز) از آغاز عملیات طوفان الاقصی می گذرد. راهبرد همیشگی اسرائیل در گذشته این بود که آغاز گر حملات غافلگیرانه باشد، ظرف چند روز تا چند هفته، حریفان را از پا درآورد و بر تصرفات اشغالی بیفزاید.

نه ماشین نظامی و نه اقتصاد این رژیم، تحمل هفت ماه جنگ را ندارد و به اذعان محافل غربی، اگر پشتیبانی نظامی- اقتصادی بی دریغ دولت دموکرات بایدن نبود، قطعا اسرائیل چند ماه قبل از پا در آمده بود.

دولت نتانیاهو رسما شکست را نپذیرفته، اما فاقد کمترین ابتکار برای تغییر سرنوشت جنگی است که هر چه جلوتر می رود، بر گستره و عمق شکست های این رژیم افزوده می شود. بر عکس، جبهه مقاومت دائما ابتکارات جدید رو می کند.

رژیم صهیونیستی، میدان های نظامی، امنیتی، اقتصادی، رسانه ای و دیپلماسی عمومی را باخته است. در میدان نظامی، ابتدا آن سیلی دردناک را از حماس خورد، و سپس، گرفتار جنگ فرسایشی "حزب الله لبنان در شمال، انصارالله یمن در جنوب، و مقاومت عراق و سوریه در شرق" شد.

حالا هم مقاومت اسلامی بحرین، در حالی دومین حمله خود به بندر ایلات را انجام داده، که مقاومت یمن اعلام کرد حملات خود را از باب المندب و دریای سرخ فراتر برده و این بار، کشتی ها و بنادر صهیونیستی را در مدیترانه هدف قرار خواهد داد.

به همه اینها علاوه کنید، ضربت تاریخی عملیات وعده صادق ایران را، که کُرک و پشم بازدارندگی اسرائیل (به علاوه پدافند ناتو در منطقه) را یک جا ریخت.

اما عملیات فرسایشی جبهه مقاومت، به این ضربات نمانده است. طی چند هفته گذشته، اعتراضات خیره کننده اساتید و داشجویان در آمریکا و اروپا، از دانشگاهی به دانشگاه دیگر گسترش یافته و صدای مظلومیت غزه را که نظام سرکوب و سانسور غرب می خواست خفه کند، خبر اول دنیا کرده است.

این باخت برای اشغالگران صهیونیست، کمتر از شکست های هفت ماه گذشته نیست، بلکه به آن شکست ها ضریب می دهد.

باور کردنی نیست: اردوکشی پلیس و تبدیل دانشگاه ها به پادگان نظامی و میدان جنگ، بازداشت اتوبوسی دستکم ۲۱۰۰ استاد و داشجو فقط در آمریکا، تیراندازی با سلاح گرم به معترضان، و شعار "همه ما غزه هستیم" و "ما از اینجا تکان نخواهیم خورد، از شما نمی‌ترسیم".

این جنبش اعتراضی فراگیر در جهان، هم برآمده از مظلومیت غزه و قدرت نمایی جبهه مقاومت است، و هم به آن ضریب مضاعف می بخشد. این یک جنگ ترکیبی تمام عیار و دائما در حال تصاعد علیه اسرائیل است.

بنابراین ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی حق دارد که متاثر از تان وضعیت بحرانی بگوید: "ما از این جنگ پیروز خارج نخواهیم شد و باید خیابان‌ها را از تظاهرات کنندگان علیه نتانیاهو و همپیمانانش پر کنیم".

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    2 22
    از سالها قبل غرب و اسراییل برای این جنگ اماده شدن ... هر چند درد زایمان بود ولی به دید اونا باید غزه حذف میشد تا اسرییل یکپارچه بشه... برنامه اینه که بعد حذف غزه ... کشور فلسطین محدود به سرزمینهای شرقی به رسمیت شناخته میشه و به مرور مردم غزه به بیرون رانده میشن .. حالا اسراِییل میمونه با یک کشور سرتاسر ساحل امن که به مرور به اتحادیه اروپا الحاق میشه و میشه یک کریدر هربها به اروپا با بزرگترین بنادر منطقه .. عربها اون زمان خودشون به اسراییل برای اتحاد التماس میکنن
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      22 3
      کیسینجر خودتی؟ به ما گفتن مردی
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      4 3
      خوش به حالت
    • US ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      0 5
      درست میگه اعراب خیر سرشون با جنگهاشون به ملت فلسطین گفتند شهرها را تخلیه کنید زیر بمباران اسرائیل نرید اما در عمل کشور فلسطین خالی از جمعیت شد و از مرزهای فلسطین خارج شدند تا صهیون با تلفات کم کشور دار بشه وگرنه تمام فلسطین مثل غزه پر از فلسطینی در حال جنگ چریکی بود مصر و سوریه در اصل فریب یهودی های کمونیست شوروی را خوردند
    • مسعود دیپلمات IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      4 2
      شتر در خواب بیند پنبه دانه! گهی لف لف زند گه دانه دانه
  • ادرین DE ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    4 9
    ابر قدرت نظامی مثل روسیه ارتش ضعیفی مثل اوکراین را نمی تونه شکست بده اونوقت شما میخواین با چارتا تونل بساط اسرائیل را جمع کنید!!!
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      2 4
      تو دیگهههه خیلیییی !!
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      2 0
      آخه تمام ناتو در کنار اکراین اما متونست کاری بکنه روسیه داره همین جور پیشروی می کنه و۲۰ درصد خاک اکراین رو گرفته تو می میکی شکست خورد !
  • نصر IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    5 3
    انشاءالله همراه با نابودی اسرائیل،تفکر سرمایه داری صهیونیستی هم در جهان به نابودی خواهد رفت.با خیزش دانشجویان و همراهی ملت ها با یک خیزش کارگری در غرب وسررمین های تحت سلطه سرمایه داران غول پیکر و جنایتکارصهیونیست ،کارخانه هاوکارتل ها و تراست ها و شرکت های بزرگ استعماری و کلیه تولیدات صهیونیستی در جهان به تعطیلی خواهد رفت.تا ملت ها ی مستضعف دنیا به حق و حقوق خود برسند.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    5 4
    توهم
  • ح ن US ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    3 3
    فلسطین از قرن‌ها پیش فلسطین بوده تا آخر روزهای حکومت عثمانی
  • US ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    4 5
    قدرى تحمل داشته باشيد انشاالله نابودى صهيونيسم جهانى و نابودى اسرائيل خبيث را خواهيد ديد.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    1 2
    درسته هیمنه پوشالی شکسته شد ولی زوده برای این حرفا ، با راکت که نمیشه از بین بردشون، درسته حماس مقداری اسرائیل رو قهوه ایی کرد ولی آمادگی و توان قوی نداشت که جلوی تخریب غزه رو بگیره.. چند هزار نفر شهید شدند و با خاک یکسان شد .چندسال طول میکشه زیر ساخت شهری و نظامی شون درست بشه؟تازه شرط اسرائیل برای صلح نداشتن زیرساخت نظامی هست،چند سال طول میکشه ساختار و نیروی نظامی حماس درست بشه ؟ عجله کردند.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 2
    آخه عمو جو ، با وجود پنجاه هزار کشته و دو صد هزار مجروح و خانه هائی کاملاً ویران که که برای بازسازی شان به هشتاد سال زمان نیازه ، اعتماد به نفست احیاناً زیاد نیست که دم از پیروزی میزنی ؟! نمیگی با این تحلیل مشعشع « کرک و پشم جماعت » بریزه ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس