رادیوی فرانسوی: پاریس در تدارک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین است

یک رادیوی فرانسوی فاش کرد ارتش فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید متشکل از نیروهای پیشاهنگ «فوق مخفی» با این ماموریت است که از حملات ارتش اوکراین حمایت کنند.

به گزارش مشرق، شبکه رادیویی «آر.تی.ال» نوشت نیروهای مسلح فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید پیشاهنگ‌ها در کشور استونی هستند با این ماموریت که در آینده برای حمایت از حملات در اوکراین به این کشور اعزام شوند.

به گزارش این شبکه رادیویی، یکی از اعضای این واحد نظامی به نام گروهبان کوئنتن به خبرنگار این رادیو اظهار کرد: «ما قرار است نفوذ کرده و به مواضع دشمن نزدیک شده و حتی آنها را دور بزنیم. سپس ما برای شناسایی دو راه‌حل خواهیم داشت. یا ما می‌توانیم از پهپادمان استفاده کنیم یا اینکه می‌توانیم به شیوه قدیم،‌ با چشمان خودمان دیده‌بانی کنیم. ما می‌توانیم خودمان در وضعیتی بسیار مشابه با اوکراین و خاورمیانه از مقداری از زمین اطراف دیده‌بانی کنیم. این بسیار برای ما جالب است.»

به ادعای این رسانه فرانسوی اعضای این واحد می‌توانند به لطف تجهیزات استتار «ساعت‌ها در پوشش جنگ مخفی شوند و از پهپادها برای نظارت بر نیروهای دشمن در فاصله ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری استفاده کنند.»

در این گزارش نوشته شده است: «این واحد آزمایشی از پیشاهنگ‌های فوق مخفی» برای شناسایی «پایگاه‌های دشمن، یافتن ورودی‌های سنگرها و هماهنگ سازی با تیم‌های حمله برای تصرف آنها» طراحی شده است.

شبکه آر.تی.ال در ادامه این گزارش اظهار کرد: «گروهبان کوئنتن و سربازان تیم او دارند در شرایط واقعی آموزش می‌بینند و می‌گویند که هم‌اکنون برای دفاع از متحدشان، استونی، آماده‌اند.»

آر.تی.ال همچنین نوشت که نظامیان فرانسه در رزمایش ناتو در خاک استونی با شرکت ۱۴۰۰۰ نفر شرکت دارند.

طبق ادعای این شبکه رادیویی فرانسوی، هدف از این رزمایش «این است که به روسیه نشان داده شود حمله به استونی ایده بدی خواهد بود» و این ارتش فرانسه این مانور را پوششی برای «آزمودن قابلیت‌های یک واحد جدید که در اوکراین مفید واقع خواهد شد» قرار داده است.

چندی پیش لیتوانی در پی صحبت‌های یک مقام سابق آمریکایی درباره شروع برنامه اعزام ۱۵۰۰ سرباز فرانسوی به اوکراین اعلام کرد اعزام سربازان لیتوانیایی به اوکراین برای یک ماموریت آموزشی را در دست بررسی دارد.

اواسط اردیبهشت ماه روزنامه «ایژیا تایمز» به نقل از «استفن براین»، معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در امور سیاستگذاری گزارش داد سربازان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده‌نظام زیر مجموعه فرماندهی لژیون نیروهای فرانسه به اوکراین اعزام شده‌اند. در این گزارش ادعا شد تعداد نیروهای اولین گروه از سربازان فرانسوی اعزام شده به اوکراین حدود ۱۰۰ نفر است که برای پشتیبانی از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند و این صرفا اولین مرحله از برنامه اعزام ۱۵۰۰ سرباز لژیون فرانسوی به اوکراین است.

با این وجود وزارت خارجه فرانسه با تکذیب اظهارات این مقام دفاعی سابق آمریکا درباره اعزام نظامیان فرانسه به اوکراین، گفت پاریس هیچ سربازی را به کی‌یف نفرستاده است.

چندی بعد مادیس رول، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور استونی در اظهاراتی درباره اعزام نظامیان این کشور به اوکراین، گفته بود: ما به‌طورجدی در حال بررسی اعزام نیرو به کی‌یف هستیم اما بلافاصله وزیر دفاع استونی گفت ایده اعزام سربازان ناتو به اوکراین نه در استونی و نه در اتحادیه اروپا به جایی نرسیده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آتش افروزی امریکا IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    4 1
    جنگ اکراین ، آتش افروزی امریکا با هدف تضعیف اروپا و روسیه است !!
    • فرهادی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      3 1
      فقط تعجب از حماقت اروپاییان است که چگونه در این دام امریکا اسیر شدند !!
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    روسیه زیر اوکراین زاییده وای به روزی که فرانسه بیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس