گزارش نشریه لبنانی از عمق نفوذ ایران درکلام بارزانی وشکست تل‌آویو

نشریه لبنانی سفر بارزانی در شرایطی که اسرائیل در غزه درمانده، آغاز فصل نوینی از روابط دانست و اظهارات بارزانی درباره جایگاه ایران به عنوان پشتوانه کردها وعراق را شکست دیگر برای دشمنان خواند.

به گزارش مشرق، سفر نچیروان ادریس مصطفی بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق پس از نزدیک به ۳ سال از فراز و نشیب در مناسبات سیاسی که همواره سران تل آویو و کنشگران خارجی درصدد تخریب روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی میان ایران و کردها بوده، نشان‌دهنده آغاز فصل جدیدی از روابط با پشتوانه امنیتی و سیاسی است.

در همین ارتباط، پایگاه خبری «lebanondebate» در گزارش خبری خود با اشاره به اهمیت سفر رئیس اقلیم کردستان به ایران همزمان با شرایط حساس منطقه و دیدار با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران از جمله رهبری معظم انقلاب و سران ارشد نظام، محورهای امنیتی گفت‌وگوهای سیاسی میان مقامات رسمی ایران و اقلیم کردستان عراق را بسیار حائز اهمیت دانست.

این پایگاه خبری به محورهای سخنان ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در لزوم افزایش هماهنگی‌های امنیتی دولت عراق و اقلیم کردستان در جلوگیری از تحرکات دسیسه‌گرانه صهیونیست‌ها در استفاده از خاک عراق علیه کشورمان پرداخت و آمادگی ایران در توسعه مناسبات امنیتی و سیاسی در چارچوب روابط ایران و عراق را در شرایط کنونی بسیار مهم ارزیابی کرد.

از سوی دیگر، نچیروان بارزانی در سخنانی با تاکید بر لزوم گسترش روابط سیاسی اقلیم با ایران بر پایه اصل همجواری و احترام خاطرنشان کرد که ایران همواره پشتوانه و حامی در شرایط دشوار اقلیم و عراق بوده و حفظ مناسبات با ایران همواره خط قرمز مقامات اقلیم است.

از سوی دیگر، این پایگاه لبنانی با اهمیت شمردن روابط دیرینه میان اقلیم و ایران به سخنان بارزانی درباره وضعیت حساس منطقه و شرایط روزهای جاری اسرائیل در منطقه پرداخت.

بر پایه این گزارش، نچیروان بارزانی با اشاره درماندگی اسرائیل در غزه تاکید کرد که «منطق سلیم هیچگاه اجازه نمی‌دهد روابط ما با کشوری قدرتمند و دوست را به روابط با رژیم درمانده‌ای که در حال حاضر قرار دارد، ترجیح دهیم.»

گفتنی است نچیروان بارزانی، در رأس هیئتی سیاسی روز یکشنبه وارد تهران شد و آخرین سفر بارزانی به ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی صورت گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    14 2
    هرزه های سلیطه منافق عوضی نمیخواهند سارت و سورت و واق واق بکنند؟ 🥳😉😉🤣🤣
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      12 1
      عراق باید کردستان را مانند گذشته بعنوان یک استان قلمداد کند و منطقه خودمختار معنی ندارد
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    12 4
    ترکیه منافق قراره با چراغ سبز امریکا به شمال عراق حمله کنه تا حواس ایران را از اسراییل پرت کنه شاید بارزانی برای همین امده تا از ایران کمک بگیره
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    21 2
    باز دمش لای در گیر کرده
  • IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    6 1
    این حرفها را جدی نگیر
  • ساس IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    7 2
    انوشه روان بارزانی مرد کد دار کتپوش سازمان سیا
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    4 1
    دلتون به این تبلیغات پوشالی خوش نکنید .
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    1 1
    بی شرف فراموش کرده در مرگ مهسا امینی کومله ، با خانواده اش تماس گرفته و قول پیروزی کومله را داده و،،،،چقدر جمهوری اسلامی ایران ضعیف شده که او را به حضور پذیرفت
  • ,,امانی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    3 0
    ابتدا اینکه قوم کرد یک نژاد اصیل ایرانی بودند وهستند که امروزه در چند کشور پراکنده شدند همچون قوم بلوچ که در ایران وپاکستان هستند بعد اینکه سیاست امپریالیسم غرب این بوده وهست که با تحریک اقوام هر سرزمینی و کشورنسبت به کوچک کردن آن کشور اقدام واز طریق ضعیف کردن کشورهای مستقل بزرگ زمینه تداوم حاکمیت امپریالیستی خودش را فراهم سازد متاسفانه دربعضی موارد شاهد هستیم که ایرانیان با گویش ها وزبان های مختلف همنوایی با این دسیسه می‌کنند چنانکه در بلوچستان شاهد هستیم
  • سیما IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    4 0
    این منافق نوکرامریکا گیرکرده ایران آمده قابل اعتمادالسلطنه ولی بشرط همسایگی اشکالی نداره ارتباط باهشیاری داشته باشیم
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    2 0
    از نگاه مثبت پدیده ای در حال شکل گیریست. همین چند روزه مشرق از بیرون راندن قوای امریکا از امارات ب قطر نوشته بود. اعتراضات پی گیر دانشجویان امریکا و اروپا را هم ب ان اضافه کنید. انگاری چهره و عملکرد صهیونیست مورد اعتراض و نگرانی همه کشورهاست. سوگلی ها هم روزی پیر میشوند و از کار میافتند.
  • SE ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    3 1
    دارن شیره سرتون میمالن
  • GB ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    1 0
    کل سیاستهای غرب در منطقه وجهان نقش پلیس بد است تا تمام کشورهارا کدبس در اختیار پلیس خوب که چین است قرار دهد این بحثهای کردستان و لبنان سرگرمی دولتهای کوته اندیشه چونکه نمیتوانند شراکت محکم ‌راهبردی غرب با شرق را بفهمند چون مالکان اصلی جهان انها هستند و اگر به نفوذ چین در افغانستان و پاکستان دو کشوری که با ایدولوژیای افراطی حضور چین را پذیرفته اند ؟
  • نصر IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    0 0
    به هر حال سالهاست دشمن ، کشور های همسایه ما را اشغال کرده است.لازم است زمینه خروج نظام های صهییونیستی امریکا و انگلیس و فرانسه و...را از منطقه با شدت ادامه یابد .و الی صهیونیست ها به هیچ قوم و کشوری رحم نکرده و نمیکنند.بلایی که به سر فلسطینیان در اورده و می اورند به گونه ای دیگر در ایران ، عراق ، افغانستان ،سوریه ، لیبی ،لبنان،کشور های حوزه خلیج فارس ،کشور های تجزیه شده از شوروی سابق و همچنین کشور های افریقایی،استرالیا ،کانادا،کره جنوبی ،ژاپن،وخیلی کشور های دیگر حتی خود کشور های اروپایی و امریکایی در اورده اند و بعضی کشور ها را با جنگ فلج میکنند مثل ایران و عراق ، بعضی ها را با شورش و انقلاب های مخملی مثل شوروی سابق و کره جنوبی و المان شرقی و لیبی و ... بعضی ها را با تشکیکل گرو های تروریستی مثل داعش وجبهه النصره والقائده و...مثل کشور هایی چون افغانستان،سوریه ،عراق بعضی را هم با اشغال نظامی مستقیم مثل فلسطین .تنها راه نجات بشریت از این همه جنگ و خون ریزی فعلی دنیا نابودی تفکرات صهیونیستی در همه دنیاست .خود امریکا و اروپا هم در دست این تفکرات صهیونیستی گرفتار است و دولت های انها دست نشانده همین سران سرمایه دار و جنایتکار صهیونیست هستند.لذا امروز که تحصیل کرده گان استاد و دانشجویان دنیا دست به قیام علیه ای این جنایتکاران زده اندو انشاءالله ملت ها هم بکمک انها خواهند امد، زمینه نابودی تفکرات سرمایه داری صهیونیستی غرب بوجود امده است .انشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس