نیویورک‌تایمز: کی‌یف مختصات پایگاه‌های روسیه را از آمریکا می‌خواهد

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که کی‌یف به طور فزاینده‌ای از کاخ سفید درخواست داده‌های اطلاعاتی بیشتر درباره محل استقرار نیروهای روسی و مهم‌ترین تأسیسات نظامی آنها کرده است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که تحولات میدان جنگ به نفع اوکراینی‌ها پیش نمی‌رود، این روزنامه آمریکایی گزارش داد که مقامات اوکراینی تماس‌های خود را تشدید کرده‌اند و این در حالیست که نیروهای نظامی اوکراینی در تلاش برای حفظ مواضع زمینی در میان پیشرفت روسیه در جهت خارکیف هستند.

گرچه دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، برخی از داده‌های اطلاعاتی را به کی‌یف ارائه می‌کرد، اما مدت‌هاست که این درخواست‌ها را رد کرده، زیرا کاخ سفید می‌خواست هیچکدام از گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا برای حملات به عمق خاک روسیه استفاده نشود.

در این گزارش آمده است، با این حال، جدیدترین درخواست کی‌یف توسط کاخ سفید برای بررسی پذیرفته شده است.

نیویورک تایمز گزارش داد، مقامات اوکراینی بر این باورند که داده‌های اطلاعاتی بیشتر در زمان واقعی و داده‌های بیشتر در مورد مهمترین اهداف، کارایی حملات فرا مرزی کی‌یف را بهبود می‌بخشد.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کمک‌های نظامی و مالی گسترده‌ای را به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به ادامه تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که این امر منجر به تشدید بیشتر درگیری‌ها خواهد شد.

در آوریل ۲۰۲۲، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی و مشروع برای روسیه تبدیل خواهد شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 0
    زلنسکی خواجه ای را ماند که او را بر الاغی لنگ نشانده و به جنگ پیل سواران رزم آور فرستاده باشند !!!
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 0
    زلنسکی الاغ لنگی را ماند که او را بر پشت بایدن مشنگ نشانده و به جنگ پیل سواران رزم آور فرستاده باشند !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس