کد خبر 1599245
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: با هدف کنترل سیلاب، خروجی سد دز افزایش می یابد.

به گزارش مشرق، عباس صدریان فر جمعه شب در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت شاهد فعالیت دو موج بارشی قوی در استان بودیم.

صدریان فر افزود: از ۱۰ روز گذشته فعالیت این سامانه بارشی مورد رصد کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با هدف کنترل سیلاب، ظرفیت جدیدی در سدهای استان ایجاد شد و نقطه بحرانی در سد دز بوده است که میزان ورودی به سد ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه و خروجی به ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه تنطیم شد.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: با این اقدام ظرفیت ۶۵ میلیون متر مکعبی در سد دز برای کنترل سیلاب انجام شد.

صدریان فر گفت: همچنین در پایین دست رودخانه دز، رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها آب با دبی ۹۰۰ متر مکعب جاری شد که با مدیریت این سیلاب هم کنترل شد.

وی افزود: احتمال دارد میزان خروجی سد دز که ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر مکعب است تا ساعاتی دیگر افزایش یابد و این اطلاع رسانی توسط فرمانداری‌های شهرهای مسیر رودخانه انجام می‌شود.

صدریان فر با اشاره به اینکه هم اکنون مخازن سدهای استان ۸۱ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: این میزان در سدهای زنجیره‌ای کارون ۹۱ و سد دز ۱۰۰ درصد است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    8 4
    با ایجاد کانال و تونل، آبهای اضافی سدهای زاگرس را به اصفهان و مرکز ایران هدایت کنید تا هم از سیلاب در خوزستان جلوگیری بشه هم مرکز رو با این آبها سیراب کنید
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      5 1
      نگران نباش سالهاست که این تونلها ساخته و به بهرداری رسید آب سدهای خوزستان تا کرمان و قم و اراک هم رسیده ، لطفاً حق آبه تالابهای خوزستان فراموش نشود
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      0 2
      پس سهم زاگرس و استانهای لرستان و چهار محال چی میشه؟ متاسفم برای همتون
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    4 3
    سدهای بزرگ و زیادی باید ساخته بشن لطفاً بیشتر سد بسازین چون سد ها و بندها جلو روان اب و سیل رو میگیرن و ذخیره اب برای خشک سالی هستن
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    6 0
    لایروبی سدها ظرفیت را افزایش می ده
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    3 1
    اگر این سدها نبود تمام این آبها از دست می رفت و ضمن فرسایش شدید خاک های حاصلخیز خوزستان، باعث بروز سیل های ویرانگر و نابودی زیرساخت های استان خوزستان می شد. این را در کنار سیاه نمایی های خائنان وطن فروش بگذاریذ که با عوام فریبی می گویند سدسازی مضر است؟؟ً! البته، بایستی در کنار سدسازی، به شکل گسترده اقدام به آب خیزداری و آبخوان داری هم کرد که از هرز رفتن آبهای سطحی جلوگیری می کنند و به رطوبت هوا هم می افزایند.
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      0 0
      پس دم اکبر سد ساز گرم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس