کابینه جنگ

یک نویسنده صهیونیست با انتقاد از سیستم سانسور نظامی اسرائیل در رسانه‌ها و سایت‌های اجتماعی گفت که این سانسورها در طول جنگ غزه چندین برابر شده است.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، سانسور نظامی رژیم صهیونیستی نه تنها در داخل ارتش این رژیم دنبال می‌شود، بلکه در رسانه‌های آن و تمامی مطالب منتشر شده در خصوص جنگ غزه و عملیات طوفان الاقصی نیز اعمال می‌شود.

هاگای میتر نویسنده اسرائیلی در این خصوص می‌گوید که سانسور نظامی اسرائیل سکوت مطلقی را در خصوص تلفات ارتش در غزه در برابر نیروهای مقاومت اعمال کرده و در سال ۲۰۲۳ مانع از انتشار صدها گزارش و مقاله در این خصوص شده است.

میتر می‌افزاید که در سال ۲۰۲۳ سانسور نظامی اسرائیل مانع از انتشار ۶۱۳ مقاله در رسانه‌های اسرائیلی شده که این تعداد حدود ۴ برابر سال ۲۰۲۲ است. همچنین سانسورچی‌ها بخش‌هایی از ۲۷۰۳ خبر را در این سال حذف یا تعدیل کرده اند که حدود ۳ برابر سال قبل است.

وی با اشاره به اینکه جهش بزرگی در سانسور نظامی اسرائیل در مورد فعالیت روزنامه نگاران بعد از عملیات هفتم اکتبر و طوفان الاقصی به وجود آمده، ابراز داشت که این موضوع شامل تحولات داخل استودیوها نمی‌شود و تمامی رسانه‌ها و سایت‌های اجتماعی نیز در معرض این سانسور قرار می‌گیرند.

این نویسنده صهیونیست می‌افزاید که اعمال سانسور در اخبار منتشر شده از ۲۰ درصد به ۳۱ درصد افزایش پیدا کرده و در مورد مجموع اخباری که سیستم سانسور مانع از انتشار آن شده، از ۷ درصد به ۳۱ درصد رسیده است. این آماری است که سیستم نظارتی ارتش اسرائیل ارائه کرده اسات.

وی می افزاید که آخرین باری که تل‌آویو شاهد چنین حجم وسیعی از سانسور شدید روزنامه نگاران بوده، مربوط به جنگ ۲۰۱۴ در غزه بود که سیستم نظارتی ارتش در انتشار ۳۱۲۲ خبر و گزارش مداخله کرده بود.

این نویسنده صهیونیست می افزاید که درخواست‌ها برای سانسور در طول جنگ کنونی از ۵۹۱۶ مورد به ۱۰۵۲۷ مورد رسیده و نمایندگان سیستم نظارتی و سانسور همواره در استودیوها حضور دارند و رسانه‌های خبری و سایت‌های اجتماعی را نیز از اعمال نظر خود مصون نمی‌کنند.

بر اساس این گزارش اعمال سانسور نظامی اسرائیل ضد خبرنگاران به حدی رسیده است که خبرنگاران تهدید شده‌اند در صورتی که گزارش‌هایی از تحولات شورای جنگی رژیم صهیونیستی بدون اعمال نظارت سانسورچی‌های اسرائیل منتشر کنند، بازداشت خواهند شد. پیش از این برخی روزنامه نگاران صهیونیست از اختلاف نظر شدید و تنش گسترده در نشست‌های شورای جنگی این رژیم خبر داده بودند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    باید تشریف بیارید نزد مشرق نیوز دوره سانسور و تعویض اکانت مردم رو یاد بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس