کد خبر 1602972
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
بارش بی‌سابقه مشهد در ۲۰ سال اخیر

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت‌: بارش امروز شهر مشهد در طی ۲۰سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش مشرق، علی اصغر دهقان پور در جمع خبرنگاران اظهارداشت:امروز چهارشنبه شاهد بارش بی‌سابقه ۳۲/۰۳ میلی متری باران طی مدت زمان ۴۰ دقیقه در شهر مشهد مقدس بودیم که در ۲ دهه اخیر بی‌سابقه بود.

وی افزود:از ظهر امروز سامانه بارشی به شکل سنگین آسمان کلانشهر مشهد را تحت تاثیر خود قرار داد به طوریکه در بسیاری از معابر سطح شهر شاهد آب‌گرفتگی بعضا شدید بودیم.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد:براساس گزارش‌های سامانه هواشناسی، شاهد بارش ۳۲/۰۳ میلی متر در مشهد بودیم که طی مدت زمان ۴۰ دقیقه یک بارش تاریخی و رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شود. باید گفت این بارش طی ۲۰ سال گذشته در مشهد سابقه نداشته است.

دهقان پور بیان کرد:مجموع بارش‌های امروز مشهد ۳۷/۰۲ تا این لحظه بوده است، از هم‌استانی‌های گرامی تقاضا می‌شود طی این روزها که شاهد بارش بی‌سابقه باران در اقصی نقاط استان هستیم، مردم از رفتن به مناطق حاشیه‌ای رودخانه‌ها، نقاط پایین دست، مسیل‌ها، بوستان‌های شهرهای دارای بارش باران و آب‌گرفتگی در سطح شهر مشهد و شهرهای دارای بارندگی خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    1 1
    با سلام و احترام و با صلوات بر محمد و آل محمد، متاسفانه در سالهای اخیر بیشتر مسیر خروج اب باران در شهر مشهد و بویژه در اطراف ترمینال مسافربری و محلات سیدی و ... تصرف و به محیط شهری تبدیل شده است. لدا چنینین حوادثی قابل پیش بینی بود. همانند حادثه چند سال قبل شیراز. ۳۲ میلی متر باران ابا باران زیادیست که باید اینقدر کشته بدهد. چرا باید اب در زیر پل جمع شود بجز اینکه پل در مسیر طبیعی خروجی اب ساخته شده است.
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 2
    مردم مشهد با این باران خسارت زیادی بهشون وارد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس