1

دکترین هسته‌ای ایران کاملاً روشن و شفاف بوده اما از همه ظرفیت‌های موجود در حوزه هسته‌ای به‌منظور دستیابی به فنّاوری‌های روز نیز استفاده خواهد کرد.

سرویس سیاست مشرق- ارسال چند پیام از سوی آمریکایی‌ها و سپس تکذیب آن حکایت از سردرگمی کاخ سفید در تحلیل وقایع منطقه پس از عملیات درخشان وعده صادق دارد. پیش‌ازاین نشریه انگلیسی آی در گزارشی نوشته بود که و بایدن همه گزینه‌ها را «روی میز» نگه می‌دارد و در نظر دارد تا توافق برای جلوگیری ایران از تولید سلاح‌های هسته‌ای به‌عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌تر برای جلوگیری از جنگ همه‌جانبه در خاورمیانه را احیا کند.

این نشریه انگلیسی که به محافل دیپلماتیک در لندن نزدیک است در ادامه با اشاره به موضوع احیای برجام نوشته است که کاخ سفید در حال بررسی توافق هسته‌ای جدید با ایران درازای لغو برخی تحریم‌های اقتصادی علیه تهران است تا از یک جنگ تمام‌عیار در منطقه جلوگیری کند، یک دیدگاه در داخل دولت این است که رئیس‌جمهور فرصتی را برای آغاز مذاکرات دیپلماتیک برای احیای مجدد توافق هسته‌ای ایران می‌بیند.

پس از انتشار این گزارش روزنامه کویتی الجریده که مدعی انتشار اخبار محرمانه در منطقه است در خبری قابل‌توجه نوشت که ممکن است در آینده‌ای نه‌چندان دور مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا درباره برجام نیز آغاز شود!

البته این اخبار دو روز پس از انتشار از جانب یک مقام سیاسی در آمریکا تکذیب شده است، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جریان کنفرانس خبری و در پاسخ به پرسشی در خصوص این دست گزارش‌ها اعلام کرد که در مورد راه‌های ارتباط خود با ایران ابراز نظر نکرده اما می‌بایست گفت آمریکا در حال مذاکره مستقیم با ایران در نیویورک یا هر جای دیگری در مورد برجام نیست.

رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟

برای مهار ایران با آن‌ها گفتگو کن!

برخی آگاهان سیاسی اعتقاد دارند که انتشار این دست اخبار از سوی محافل خبری نزدیک به آمریکایی‌ها و تکذیب آن در تریبون‌های رسمی نشانه میل بایدن به تشویق تهران به آغاز مذاکراتی است که با دادن مشوق‌هایی ایران را در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا مهار کند. به‌عبارتی‌دیگر آمریکایی‌ها پس از مشاهده ضرب دست ایران در عملیات وعده صادق به این نتیجه رسیده‌اند که افزایش فشار بر ایران کارکرد خود را ازدست‌داده و تنها گزینه فعال روی میز گفتگو است.

این گزاره شواهد قابل‌توجهی دارد؛ باوجودآنکه طرف آمریکایی باز کردن میز مذاکره با ایران را تکذیب کرده اما مدتی قبل متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا بایدن در حال بررسی مذاکرات دیپلماتیک برای احیای مجدد توافق هسته‌ای با ایران است یا خیر؟ اعلام کرد که دولت بایدن بر این باور است که یک مسیر دیپلماتیک بهترین راه روبه‌جلو است.

البته آمریکایی‌ها برای باز کردن کریدور گفتگو با ایران از یک سیاست پیچیده و ترکیبی استفاده کرده و مسیر ابهام را پیش می‌برند، کاخ سفید هفته قبل معافیت‌های تحریمی را که به ایران اجازه می‌داد در پروژه‌های هسته‌ای با طرف‌های بین‌المللی همکاری کند را تمدید نکرده اما در اقدامی متقابل در باغ سبز مذاکره را نیز باز گذاشته است، این تاکتیک نشان می‌دهد که سیاست آمریکا در قبال ایران افزایش فشار با راهنما زدن به‌سوی مذاکره است!

درحالی‌که آمریکا با عدم تمدید معافیت‌های هسته‌ای مرگ برجام را تائید کرده اما در آن‌سو در حال دادن تنفس مصنوعی بی‌نتیجه به آن است، این سیاست به معنای تمایل آمریکا به دادن مشوق جدید به ایران نیست بلکه ایجاد اتمسفری است که با تمسک به آن راهبردهای جدید بازدارندگی از جانب ایران را مهار کند.

شورای آتلانتیک در گزارشی درباره اهمیت مهار ایران با کمک سیگنال‌های برجامی نوشته است:

تنش چشمگیر بین ایران و رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر پتانسیل بالایی برای اشتباه محاسباتی در فقدان کانال‌های ارتباطی مستقیم را نشان می‌دهد. اگر ایران تصمیم بگیرد وضعیت خود را به‌عنوان یک کشور دارای آستانه هسته‌ای کنار بگذارد و سیاست خود را به سمت دستیابی به سلاح هسته‌ای بچرخاند، این خطر حتی جدی‌تر خواهد شد. علیرغم پیام‌های گسترده‌ای که در روزهای قبل از حمله به تهران ارسال شد و از آن خواست از پاسخ مستقیم علیه اسرائیل خودداری کند، ایران تصمیم گرفت سیاست مهار خود را کنار بگذارد. ایران در این مرحله به دنبال احیای بازدارندگی خود علیه اسرائیل حتی به قیمت تشدید تنش نظامی احتمالی بود.

رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

تغییر در دکترین هسته‌ای ایران یکی از گزاره‌های جدید غربی‌ها برای افزایش فشارهایی است که ایران را به سوی کانال‌هایی هدایت می‌کند که خروجی آن طرح مهار است.

یکی از مهم‌ترین بازیگران در این طراحی مدیرکل آژانس است؛ رافائل گروسی در مصاحبه‌ای با دویچه وله، ضمن این ادعا که ایران نه ماه‌ها بلکه چند هفته با داشتن اورانیوم کافی برای تولید یک بمب اتمی فاصله دارد، اما این به آن معنا نیست که ایران در آن فاصله زمانی سلاح هسته‌ای دارد یا خواهد داشت.

البته گروسی گفته است که نمی‌توان نتیجه مستقیم گرفت که ایران اکنون سلاح اتمی دارد. به‌رغم همکاری‌های ایران با آژانس، گروسی در این مصاحبه همچنین مدعی شد آژانس سطح دسترسی لازم در ایران را ندارد و به همین دلیل سؤالات زیادی مطرح است!

مدیرکل آژانس بار دیگر درباره مواردی سخن گفته که به تعبیرش «مسائل باقیمانده» نام داشته و اعلام کرده است که برای حل این موارد تمایل به سفر به ایران را دارد. به نظر می‌رسد که مدیرکل آژانس بابیان ادعاهای پرونده‌های مفتوح در سطح یک کاتالیزور برای اعمال فشار به تهران عمل می‌کند.

واقعیت آن است که در حال حاضر اقدامات آژانس چیزی بیشتر از یک مزاحمت سیاسی نبوده و ثابت‌شده است که قرار نیست قدمی در جهت حل سه موضوع فنی یعنی «حل‌وفصل موضوعات پادمانی»، «ارائه تضمین‌های ذاتی و اعتباری»، «لزوم رفع تحریم‌های بازدارنده» بردارد، ازاین‌رو در شرایط فعلی سفر گروسی به تهران بی‌معنا بوده و تا زمانی که در نقش مزاحم فعال قرار دارد گفتگوی او با مقامات ایرانی عبور از خطوط قرمز هسته‌ای محسوب می‌شود.

واقعیت آن است که دکترین هسته‌ای ایران کاملاً روشن و شفاف بوده اما از همه ظرفیت‌های موجود در حوزه هسته‌ای به‌منظور دستیابی به فنّاوری‌های روز نیز استفاده خواهد کرد، همچنین اظهارنظرهای شخصی باعث تغییر در خطوط کلی نظام نیز نخواهد شد.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که سیاست افزایش فشار و ارائه مشوق برای خروج ایران از مدار یک تاکتیک نخ‌نما شده است و اراده ایران در کنشگری فرا منطقه‌ای با این دست اظهارات ضد ایرانی همراه با سیگنال‌های مبهم دچار خلل نخواهد شد، عملیات موشکی اخیر سپاه پاسداران نشان داد دشمنان نه قادر به درک ابعاد گوناگون صبر استراتژیک ایران هستند و نه شناختی نسبت به قواعد نهان بازدارندگی در منطقه دارند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • یزدان IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    2 33
    مگه رهبر نگفت بمب اتم حرامه ؟
    • SE ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      38 4
      زدنش حرامه ولی داشتنش برای بازدارندگی دشمن از استفاده بمب اتم علیه ما حلال است
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      37 4
      حرامه تا وقتی که کشور با بمب اتمی تهدید نشود. اما اگر قرار باشد ایران با بمب اتمی تهدید بشود داشتن بمب ااتمی برای دفع خطر واجب هم میشود
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      3 1
      مگر یکی از اصول آژانس این بوده که کشورهای عضو در آژانس انرژی اتمی نباید به کشوری که عضو نیست کمک کنند تا بمب اتمی بسازد ؟ اما فرانسه .و انگلیس و آمریکا با تمام امکانات به صهیونیست ها کمک کردند تا تاسیسات اتمی و بمب اتمی بسازد . در حالی که آنها عضو آژانس نبوده و نیستندو هیچ همکاری با آژانس هم نمی کنند. ..............ایران باید از عدم پایبندی غربی ها به تعهدات خود در دادگاه لاهه شکایت کند . یقین داریم که دادگاه لاهه رای به ضرر اربابان خود نخواهد داد ولی این خیانت باید در سطح بین المللی مطرح شود
    • DE ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      4 4
      بمب اتم سه مرحله دارد خرید , ساخت , انبار کردن و شلیک .خب این که شد 4 مرحله حرمله. اره اون سه تاش مشکلی نیست چهارمیش در شرایط عادی حرام است مگر اینکه جان صدها هزار ایرانی در خطر باشد.مشکل بمب اتم اینه که نه سپاه نه ارتش نمیتونند در مانورهای جنگی ازش استفاده کنند . بمب اتم عشقی داریم بمب اتم مشدی هم داریم ولی بمب اتم مشقی نداریم که بزنی زمین هوا بره .... نمی دونی تا کجا بره .....مطلب پیچیده ایست
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      3 1
      سیاست های خصمانه امریکا انگلیس و رژیم صهیونیستی علیه کشور ایران و تهدید حمله اتمی علیه ملت ایران و تحریمهای ظالمانه ای که حتی غیر از معیشیت مردم بیماران وبیماران خاص را چهل و پنج سال آزار داده است همگی ایران را به سمت ساخت سلاح های دفاعی و در نتیجه سلاح های بازادرنده اتمی سوق خواهد داد . یعنی انها با فشار حداکثری ایران را محبور خواهند کرد به سمت ساخت سلاح اتمی پیش برود .
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      2 1
      حداقل۲۵۰دویست وپنجاه عددبمب اتم آنهم ازنوع«گرماهسته ای»ایران لازم داره،امااصلابه صورت شفاف رسانه ای نکنیم،لازم نیست که دربوق وکرناکنیم وکاملابی سروصداودرسکوت مطلق این«کارمهم»بایدباشدت ادامه پیداکنه
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      14 0
      رهبری دقیقا عین این جمله را گفت که هر حمله ای در هر سطحی رو در همون سطح جواب خواهیم داد ‌
    • امید IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      2 1
      اسرائیل جعلی سرطانی با چه مجوزی ده ها بمب اتم دارد؟
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      0 4
      زدنش حرامه، داشتنش ....!؟! متن کامل فتوا را بخوان، بطور کلی اصول فقهی جامع و مانع است و نقص و نقض نمیشود. یعنی خیلی از شما مغلطه کارتر هم نمیتوانند برایش کلاه شرعی ببافند.
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      2 5
      این ادعای دشمن هست که ایران قصد تغییر فتوای اتمی را دارد وگرنه حرف ایران ثابت است
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      2 0
      اما نفرمودند فقط برای ایران حرام است !!!!!!!
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      2 2
      طبق گفته رهبر داشتن بمب اتم حرام است نباید تولید بشه
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    9 0
    رمز استمداد موفقیت ایران اول توکل بر خداوند متعال و دچار غرور نشدن و پیشروی رو به جلو هست و دوم حفظ اتحاد با کشورهای همسایه اش که بسیار امر مهمیه که نباید دستکم گرفت ،همونطور که دشمنان ایران هم با هم اتحاد و مکر میکنند، نباید لحظه ای از مکر دشمن غافل شد. چون شود دشمن ملایم احتیاط از کف مده/مکرها در پرده باشد آب زیر کاه را
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    14 10
    اروپاییها روسها و عربها بدلیل منافع که دارند اجازه نمی دهند شما با آمریکا و اسراعیل ارتباط بگیرید همین الان هم تمام عواملشان چه از لحاظ فکری چه از لحاظ سیاسی در مراکز قدرت ایران نفوذ کرده و افکارشان را مانند ویروس در سراسر جریانهای سیاسی ایران جاری کردند تا مانع ارتباط گیری شما با آمریکا بشوند.
    • DE ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      8 1
      همان بازی همیشگی ، چماق و هویج ، آزموده را آزمودن خطاست.مذاکره با اینان مثل معامله با ابلیس است ، شیطان ذاتش شر و اغفال است. دنیا را با شیوه کمک و پول و امتیازات اقتصادی وابسته به خود میکنند و بعد زیر سایه چماق ناگزیر به اطاعت میکنند.
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      3 1
      خیلی فکر کردی که این ترفند احمقانه رو به کار بگیری؟!! منافع و علائق اروپایی‌ها، روس‌ها و اعراف به خودشون مربوطه. ما نیازی به آمریکا نداریم و آمریکا شیطان بزرگ رو داخل آدم نمی‌دونیم که ارتباط بگیریم.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    26 0
    بمب هسته ایی درست کنید فقط برای ترساندن این رژیم های کثافت روی زمین
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    16 2
    تمام تحریم ها تا زمانی آزمایش را انجام ندهیم پاربرجا خواهد ماند چون غرب هیچوقت به ما اعتماد ندارد و ما هم هیچوقت به غرب پس آنها به چیزی غیر از از بین بردن کامل توان هسته ای ما رضایت نمیدهند و ما هم هیچوقت اجازه این کار را نمیدهیم. پس این دو خط موازی فقط با آزمایش اول ایران به هم خواهند رسید و اینجا فقط ایران شانس این را دارد که با ساخت سلاح علاوه بر ایجاد بازدارندگی و رفع خطرات اسرائیل تمامی تحریم ها را بردارد. اگر به برچیدن تاسیسات هسته ای اقدام کنیم غرب به این بسنده نمیکنه و این را ناشی از ضعف میبینه (مثل عدم برخورد با ترور های اسرائیل) و باز هم جلو میاد و ابتدا موشکی و بعد چیز های دیگر را مطالبه میکند. پس تنها و تنها و تنها را خلاصی از برزخ فعلی آزمایش اول است.
  • یک ایرانی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    18 3
    با سلام. شاید به گفته ام بخندید اما بعضی وقت ها به ذهنم می رسه اگر من جای مسئولین هسته ای بودم آقای گروسی آژانس ببین المللی را می بردم در یک اتاقی دو سه تا گلوله به چپ و راستش شلیک می کردم بعد آن را برای یک مصاخبه خبری از قبل آماده شده می بردم تا دیگه چرت و پرت نگه و 85 میلیون ایرانی را بعد از رفتن بین آسمان و زمین معلق نزاره !!
  • SE ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    19 2
    کدام برجام؟ برجامچای مرده متعفن؟ این سیگنالها برای زنده کردن و به قدرت رساندن اصحالات و نومید کنندگان مردم ایران است که ایران و مردم ایران را با استعارگران با هم بچاپند
  • بختیاری IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    12 0
    دولت بایدن بر این باور است که یک مسیر دیپلماتیک بهترین راه روبه‌جلو است. این یعنی تنها چشم امید ما به ساده لوحان و خائنین وطنفروش داخل ایران هست تا بقول اوبامای خوک صفت اگر دسترسی پیدا کنیم تک تک پیچ ومهره های هسته ای ایران را باز میکنیم.از طریق سواری گرفتن از نفوذی ها و خاک برسران ساده لوح چون ما از طریق نظامی هیچ غلطی نمیتوانیم بکنیم که اگر میتوانستیم به گفته کتاب مقدس به هیچ جانداری در ایران رحم نمیکردیم.!(دقیقا در غزه اثبات شد که غرب وحشی ارزشی برای جان انسانها و حقوق بشر و اراجیف اینچنینی قائل نیست بلکه شعارهایی هستند برای فریب نوکران احمق خودشون)
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    13 2
    جان مادرتون بی خیال توافق بشید یک بار توافق کردید هم تاسیساتمون تعطیل شد و از دست دادیم هم تحریمها برداشته نشد. بابا بخدا ما تو تحریم اتفاقا بیشتر رشد میکنیم. حالا تحریم خوب نیست ولی ول کنید این توافق رو. توافق همش الکی و فریب.
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    17 4
    اگه غیر ساخت بمب اتم ایران به چیز دیگه ای فکر کنه اشتباهه.
  • حسین IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    17 4
    بمب اتم نسازید همه چیز رو میبازید.
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      0 12
      تو زر نزن
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    14 1
    توراخدا سلاح اتمی بسازید
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    6 1
    برعکس بعضی تحلیل های بی محتوا در بعضی کانال های حزب اللهی ایتا که حرام بودن بمب اتم را دائمی و ابدی دانسته اند متذکر میشوم مگر ما در زمان جنگ زدن شهرها را اشکال دار نمی‌دانستیم ولی وقتی صدام شورش را در آورد مجبور به مقابله مثل شدیم با وجود احتمال کشته شدن بی گناهان برای دفع کشتار هموطن های خودمان فلسفه بمب اتم هم همین است وقتی در معرض تهدید بمب اتم که ویران کننده است قرار بگیری ناچاری برای نجات مردمت بمب را حداقل داشته باشی این حرام تابع تحولات است ریختن خون حرام است ولی در مقام قصاص حلال میشود برداشت نادرست از فتوای رهبری خلاف منطق است شما فرض کن اسقاطیل با بمب اتم تهران را بزند خوب آیا فتوا باقی میماند تا اصفهان و شیراز مشهد را بزند خیر وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَالْأَنْفَ بِالْأَنْفِ وَالْأُذُنَ بِالْأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ ۚ فَمَنْ تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَهُ ۚ
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    1 2
    موسسه زیو فیزیک ایران با این ارادل برای برنامه موشکی و برنامه هسته ای ایران همکاری دارد ...
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    6 0
    ساخت سلاح هسته‌ای برای بازدارندگي کامل لازم هست
  • یا IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    3 0
    باید باشه چون قانون جنگل بر دنیا حکمفرما است
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    4 1
    مبرم ترین ک فوقرًروزی ترین نیاز کنونی ایران داشتن صلاح اتمی است . دشمنان رنگارنگ ایران را فقط با ساخت بمب اتمی می توانیم سر جایشان بنشانیم..
  • GB ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    6 0
    بزرگترین اشتباه ایران تو همه این سالها نساختن سلاح اتمی هست، 20 سال مذاکره کردیم چی بدست آوردیم به غیر از تحریم های بیشتر؟ شما فکر کنید اگر سلاح اتمی داشتیم آمریکایی ها جرات میکردن سردار سلیمانی رو شهید کنن؟ اگر اتمی بودیم آیا اسرائیل اینقدر جرات میکرد؟ دقت کردید هر وقت ایران میره سر میز مذاکره بعدش قیمت دلار و همه چیز تغییر میکنه. به نظر من اگر اتمی بشیم هر چی سریع تر بهتر
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      0 0
      موافقم
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    8 1
    اتفاقا بمب اتم و موشک های قاره پیما میتونه راه حل رهایی از تحریم باشه.وقای شما به سطحی برسید که توازن قوا رو به هم بزنید غرب بهتر با شما کنار میاد.چون در دنیای استعمار فقط زور جواب میده و غرب فقط زور رو میفهمه در غیر از این صورت باید مستعمره بشی و زیر چکمه غرب باشیم.موشک های قاره پیما و کلاهک هسته ای ما رو به نقطه غیر قابل بازگشت میرسونه و توازن قوا رو به هم میزنه.وقتی در سطح یک ابرقدرت نظامی باشی بهتر از منافعت دفاع میکنی و هم چنین سایر کشور ها در رابطه با تو مجبور به پیروی از سیاست های استعماری نخواهند بود و اکنون یک تکیه گاه جدید خواهند داشت.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 1
    چرا اتاق فکر فرهنگی اجتماعی سیاسی و روانشناسی نداریم ؟؟؟
  • بریم مذاکره با کدخدا FI ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    10 1
    تا زمانی که وزارت امور خارجه از عناصر اصلاح طلب ستون پنجمی تصفیه نشود، امکان بازگشت کابوس برجام ( خلع سلاح داوطلبانه) هر لحظه وجود دارد
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    3 8
    اگه مردم از شما راضی نباشن با بمب اتم هم نمی‌تونید بمونید
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      3 4
      تو اول ثابت کن جزء مردم هستی منافق کمپ آلبانی این نظام ولایی متعلق به حضرت ولی عصر (عج) است و امثال تو به درک خواهید ولی این نظام میماند
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      6 4
      لابد مردم شما زباله ها و سگای مریم و مصی و پالونی رو مبخان! خخخخخخ
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    6 2
    نه تنها باید سلاح اتمی اورانیومی ساخت بلکه به سمت ساخت سلاح های پلوتونیومی و هیدروژنی حرکت کنیم امنیت و جان یک ملت شوخی نیست که در برابر تهدید هسته ای با قدرت تخریب چندین کیلومتر با کلاهک های نهایت 2 تنی که قدرت تخریبی به اندازه چند متر دارند موازنه ایجاد کنیم
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
      2 2
      فقط بمب اتم ایرانی آن هم نه معمولی!بلکه قدرتمندترین نوع آن یعنی«گرماهسته ای» یا«همجوشی هسته ای»
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 0
    ورای این حرفها شما متوجه هماهنگی تبن مواضع دشمن با بعضی بوق های داخلی نشدید؟!
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 0
    در زمانیکه کمترین فاصله زمانی ممکن با ب.ا را داریم باید اقدتم به ساخت آن و تغییر همزمان دکارین بکنیم و این فقط از دولت شجاع ریبسی بر می آید
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    1 1
    بمب اتم هم داشته باشید تا مردم باهاتون نباشند فایده نداره
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    1 1
    در این شرایط داشتن بمب اتم بعنوان یک عامل بازدارنده و حافظ اسلام و آرمانهای نظام مقدس نه تنها حرام نیست بلکه حلال حلال است. ما در معرض تهدیدیم چرا نباید بمب اتمی داشته باشیم؟ لطفا فرمایشات مقام معظم رهبری را خوب تفسیر نمائید ایشان بمب اتم را برای بازدارندگی حرام نکرده اند ولی برای استفاده چرا
  • مهران IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    1 0
    با سلام کشور ما محاصره شده است با دشمنان هسته آیی و غیر هسته ای و تا دندان مسلح. برای بارداری دشمن ما نیاز مبرم به سلاحهای هسته ای داریم.
  • US ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    1 2
    *بزرگترین خطای نابخشودنی ایران عدم ساخت بمب اتم است. البته بمب اتم برای پیروزی در جنگ نیست فایده عظیم بمب اتم بازدارندگی بسیار بالای آن است. که ما خودتحریمی کردیم و تاکنون اجازه ساخت آن را ندادیم.
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    2 5
    از شوروی درس بگیرید شوروی با داشتن هزاران بمب اتم جنگنده کشتی های جنگی و...به خاطر فروپاشی اقتصادی تجزیه شد
  • FR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    2 1
    احسنت چه افتخاری ست ایرانی بودن در سالهای پس از انقلاب اسلامی
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    2 0
    فقط ورود به مرحله ای که بازگشت پذیر نباشد راه خلاص شدن از بازی هسته ای غربی هاست
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    3 0
    کشتار اسراییل در غزه مجوز سلاح هسته ای را برای ایران صادر کرد. حالا کی ایران بخواهد از این مجوز استفاده کند، بستگی ب اوضاع و موقعیت دارد. از هر لحاظ اینده کشور نیاز ب حفاظت دارد، غربی ها بی صبرانه منتظر هستند روسیه را از میان بردارند تا ب سراق ایران بیایند.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    1 0
    هر کس میگوید ما بمب اتم نداریم نادان و آبله است
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    1 0
    مگر هند و پاکستان بمب اتمی ندارند ؟ چرا انها این همه تحت فشار غرب نیستند . بمب اتم نداشته باشیم خوب ولی موشک اتمی باید داشت و در صورت حمله اسراییل و امریکا و در صورت لزوم استفاده هم کرد .
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
      0 0
      چون پاکستان اعلام کرده بود بمب اتم فقط برای دفاع تولید کرده اگه کشوری حمله اتمی نکنه پاکستان از بمب اتم استفاده نمی کنه اما شما هنوز تولید نکرده کل جهان رو تهدید می کنید
  • خخ IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    1 1
    حالا زمان چیدن میوه های وعده صادق و گرفتن امتیاز از همه دنیاست اونها با دیدن ضرب دست ایران برای مذاکره التماس میکنن و بهترین فرصت امتیازگیری از غرب و حتی عربها است
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    همین انفاق میفته اصلاحطلبها سر کار میاند همخ را می کشند و اینها را میدهند بره
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    همین انفاق میفته
  • NZ ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    1 0
    برگشت به عقب يعنی خودکشی. متأسفانه در کشور ما در جايیکه يک فرصت طلايی و يک موفقيت در جهت پيشرفت پيش می آيد، جرياناتی در حوزه مربوطه شروع به راه انداختن سناريويی در جهت عقبگرد می کنند که چنين حماقتی عليه منافع ملی در کشور توسط خود تصميم گيران داخلی در کل دنيا اگر کم نظير نباشد حتما بی نظير است! دنيا در مسير يک جنگ تمام عيار است و يک هدف حتمی غرب خود ايران است. آنچيزی که ما بايد در شرايط کنونی انجام دهيم يک بازی فرسايشی از يک طرف و قوی تر شدن قوای نظامی در تمامی ابعاد و به روز شدن دائم آنها از طرف ديگر تا دستيابی به جايگاه يک قدرت بلامنازع در سطح بين المللی. آنچيزی بجای رفتن به سمت خود کشی برجامی بايد انجام گيرد، درک رهنمودهای رهبری در جهت پيشرفت توليدات داخلی است هم کيفی و هم کمی و هم قيمت رقابتی چه در صنعت و تکنولوژی و چه در مورد کالاهای اساسی و مواد اوليه آنها که دقيقا با نياز روزمره مردم سر و کار دارد. آيا کسی بياد دارد که در کشور آرامش در توليد و عرضه گوشت و مرع و قيمت آن و ساير اقلام کالاهای اساسی وجود داشته؟ آيا سير تصاعدی و موشکی قيمت گوشت و مرغ به تحريم مربوط است يا به انفعال دولت و فضا دادن به گروه های مافيايی شده در بازار کالاهای اساسی! آيا خود کفايی در توليد نهاده دامی پيچيده تر از موشک هايپر سونيک است؟ آيا ايجاد يک سيستم در جهت دادن کمک مالی بصورت کالای مورد نياز مثل نهاده دادمی به مرغدار مشروط به تحويل و فروش توليدش به مراکزی که تحت رصد و کنترل باشند عجيب و تخيلی است! آيا نميشود يک يگان متعهد امنيتی در جهت کنترل و رصد پروسه ذکر شده قرار دادن تا يک ريل گذاری حساب شده در اين خصوص آعمال شود؟ يا شايد انفعال مفرطی هست که برخورد سخت با عوامل تصميم گيری و اجرا اين فضای مسموم را به حال خود رها کرده! عذر بنده را بپذيريد که موضوع کالاهای اساسی را به اين بحث اضافه کردم اما اين مشکلی است که در جامعه در برابر پيشرفتهای ديگر مطرح می شود و علت آن هم نبود قاطعيت در برخورد با فساد و يک ريل گذاری صحيح است.
  • طلا US ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
    0 0
    ایران فقط دو راه دارد.با برای نگه داشتن توازن قدرت در منطقه اعراب و اسراییل به توانایی سلاح اتمی دست پیدا کند. و یا رژیم صهیونیستی نابود شود و‌منطقه عاری از سلاح هسته ای شود و جایش را به باشگاه هسته ای برای مصارف داخلی کشورهای منطقه بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس