image.png

آمریکایی ها با پشتیبانی گسترده تر از هسته های مخفی و مزدور داعش در تلاش هستند دولت سوریه را زیر فشار قرار دهند تا حملات نیروهای مقاومت علیه مواضع تحت اشغال آنان متوقف شود.

سرویس جهان مشرق - در هفته های اخیر درگیری های پراکنده میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر گروهک تروریستی که به صورت مستقیم از سوی ائتلاف غربی، عبری، عربی حمایت می شوند، افزایش یافته و بیشترین تنش ها از استان های حلب، الرقه و دیرالزور گزارش شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، حومه جنوبی شهر الرقه (در جنوب استان الرقه) یکی از مناطقی به شمار می آید که هسته ها و عناصر مخفی داعش تحرکات دارند و حملات غافلگیرانه ای را علیه مواضع نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه در منطقه الرصافه و المنصوره ترتیب دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری مستقر در منطقه پس از چند ساعت درگیری موفق شدند حملات تروریست ها را در این محور دفع کنند؛ شماری از عناصر تروریستی داعش در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند و تعدادی دیگر هم پس از متحمل شدن خسارت از منطقه متواری شدند.

جنگنده های روسی همزمان با درگیری ها، مواضع تروریست ها را در این محور هدف قرار دادند؛ در جریان دفع حملات عناصر تروریستی داعش در منطقه الرصافه در حومه جنوبی شهر الرقه، ۷ تن از نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه شهید و زخمی شدند.

پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

منطقه راهبردی الرصافه در ۴۰ کیلومتری مرکز استان الرقه واقع شده و یکی از دروازه های جنوبی شهر الرقه محسوب می شود و شهر حماه را به شهر الرقه متصل می‌کند و از شمال غرب هم به فرودگاه الطبقه و از محور جنوبی و جنوب شرقی هم به استان های دیرالزور و حمص متصل می شود و حومه این منطقه سرشار از منابع نفتی است.

یک منبع میدانی که تحولات را در سوریه از نزدیک دنبال می کند به چرایی افزایش حملات عناصر مخفی داعش اشاره کرد و گفت: حملات تروریست ها واکنشی به عملیات های نیروهای مقاومت علیه مواضع و پایگاه ارتش ارتش رژیم تروریستی آمریکا در شرق سوریه (مناطق اشغالی در استان دیرالزور) و هم مرز با عراق (منطقه اشغالی التنف) است.

این منبع میدانی افزود: در هفت ماه گذشته نیروهای مقاومت در عراق و سوریه خسارت های سنگینی را به آمریکایی ها در مناطق اشغالی شرق سوریه و نقاط مرزی مشترک با عراق وارد آورده اند و حالا واشنگتن با حمایت بیشتر از تروریست ها در تلاش است میزان آسیب پذیری نیروهای خود را کاهش دهد.

به گفته این منبع میدانی، آمریکایی ها با پشتیبانی گسترده از نیروهای نیابتی خود (تروریست های داعش) قصد دارند به نیروهای مقاومت و دولت سوریه فشار وارد کنند تا عملیات علیه نیروهای آنان در مناطق اشغالی متوقف شود اما تاکنون ناکام مانده و به نتیجه ای نرسیدند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی که از ابتدای جنگ علیه دولت سوریه از سوی ائتلاف غربی، عبری، عربی حمایت می شدند حالا در قالب هسته های مخفی مزدور در قبال دریافت پول و تجهیزات نظامی بیشتر از آمریکایی ها، حملاتی را علیه مواضع نیروهای سوری و مقاومت انجام می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    22 10
    این منابع میدانی مدرکی هم دارن برای اثبات حرف ؟
    • US ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      3 10
      مدرک بهت بدن میخوای چه بکنی
    • سید فروزان CH ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      3 19
      حتما ،آدرس بده برایت ارسال کنند ، آلبانی یا تل آویو؟؟؟
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
      0 0
      هر کی نظرش مخالف شما باشه ربط میدید به آلبانی و تل آویو
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    3 3
    نه
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    6 0
    شدت حملات بر آمریکایی چندان هم زياد نبوده تا آن‌ها مجبور بخروج از سوريه وعراق مجبور بکنه
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    3 4
    ایران مال و پدیده شاندیز ضد اسلامی و صد جمهوری اسلامی ترین چیز هایی که دیدم چطور حلش میکنیم احتمال براندازی اسلام توسط این مالها بیشتر از هر حالت دیگری هست...
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    4 13
    مثل روز روشنه که امریکا و اسرائبل و عربستان رو میارن به فعال کردن تروریستها علیه ایران و سوریه و عراق و به دنبال ایجاداشوب در لبنان هم خواهند بود
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    2 0
    برای مسیله ی بانکها به جای اینکه منابع اینها در خدمت خودشون و حبس شده باشه باید برای کسب کار یک کسی که قراره گسترش پیدا کنه بره کسب و کار مثلا شیره انگور سنتیش را در ملایر بتونه مدرنار کنه تا باعات انگور ملایر حفص کنه و بهد بی خودی زمینهای کشاورزیمرعوب را به شهرک صنعتی تبدیل نکنهبعد این شهرکهای صنعتی با اوردن پول از بیرون قرار باشه کار کنند ...
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 26
    همون طور که یهودی ها ایدولوزیک هیتند اشکال ندارد که ما هم ایدولوزیک باشیم کامل ...
  • IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 10
    به عنوان بخش ملی و اسلامی جامعه باید اقتدارگرا باشیم تا حد زیادی ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس