وزیرخارجه آمریکا: برخی کشورها آماده کمک به غزه هستند

وزیر خارجه آمریکا که کشورش حامی اصلی رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم غزه می باشد، اعلام کرد که سران برخی کشورها آمادگی خود را برای کمک به غزه پس از پایان جنگ اعلام کرده اند.

به گزارش مشرق، "آنتونی بلینکن" افزود: عربستان، اردن، امارات، قطر و ترکیه مشارکت در کمک به غزه را بررسی می کنند.

وی اضافه کرد: سران این کشورها توافق کرده اند که برای کمک به برقراری ثبات و بهبود وضعیت و ترسیم سرنوشت سیاسی غزه تلاش کنند.

بلینکن گفت: به هر کشوری که رفتم، سران آن کشور خواستار جلوگیری از گسترش دامنه درگیری و پذیرش التزاماتی برای گرفتن تصمیم های دشوار هستند.

وی بیان کرد: التزامات و تعهدات سران کشورهای عربی را پیش از ارائه به رئیس جمهوری مصر، با بنیامین نتانیاهو و شورای جنگ او و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در میان خواهم گذاشت.

منابع خبری بامداد سه‌شنبه اعلام کردند، وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی سفر کرده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پس از عربستان سعودی برای دیدار با مقام‌های صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر و دقایقی قبل با اسحاق هرزتوگ رییس این رژیم دیدار و گفت وگو کرد.

از سوی دیگر پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که مقام‌های رژیم صهیونیستی در دیدار با بلینکن درباره شرط بازگشت ساکنان شمال نوار غزه به منازل خود گفت وگو خواهند کرد.

بلینکن که در روزهای اخیر به منطقه سفر کرده است، در عربستان سعودی به خبرنگاران، گفت: همه کسانی که با آنها صحبت کرده از گستردگی چالش‌ها آگاه بوده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرد که بلینکن روز دوشنبه با شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات در ابوظبی دیدار و طرفین بر اهمیت جلوگیری از گسترش بیشتر درگیری‌ها در منطقه تاکید کردند.

بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در بحبوحه ترس از اینکه جنگ (رژیم) اسرائیل و حماس به یک درگیری منطقه‌ای بزرگتر تبدیل شود برای چهارمین بار پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه)، با هدف رایزنی با مقام‌های برخی کشورها راهی خاورمیانه شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، در حال بمباران بی وقفه این منطقه است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    2 1
    خون بهای کشتار انسان ها بی گناه پای رژیم صهیونیستی و حامیانش هست
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    2 0
    ترکیه میخواد حماس رو کنترل کنه ... با توجه به اینکه ایران به حماس کمک نکرد الان حماس به سمت ترکیه کشیده شده و احتمالا بعد از جنگ مردم غزه و حماس ایران رو رها میکنند و برای خودشون زندگی خواهند کرد . بدون جنگ با اسراییل و در ارامش
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 2
      البته پخش شده در کشورهای مختلف با از دست دادن هویت و سرزمین خود!! شتر در خواب بیند یونجه دانه ، سپس عرعر کند او بی بهانه!!
  • DE ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    آنتونی جان بلینکن در ۱۹۶۲ در نیویورک در خانواده‌ای یهودی زاده شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس