عطوان: واکنش ایران به عملیات دمشق ویرانگر خواهد بود

 تحلیلگر مشهور جهان عرب با انتقاد شدید از اجلاس سران عرب تصریح کرد که باید نمایندگان گروههای مقاومت فلسطین در این اجلاس حضور می داشتند و «یحیی السنوار» بر کرسی فلسطین در آن تکیه می زد.

به گزارش مشرق، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب در مطلبی در روزنامه رای الیوم با اشاره به سی‌وسومین نشست سران کشورهای عربی که روز پنجشنبه در منامه پایتخت بحرین برگزار شد، نوشت: این اجلاس در کشوری که حکومت آن با رژیم صهیونیستی ساز کرده است و در شرایطی برگزار شد که مقاومت در جبهه های مختلف به ویژه در جبهه نوار غزه پیروزی های اعجازآفرینی به دست آورده است.

وی افزود: این چه اجلاس سران عربی است که ۱۲ رهبر عربی در آن غایب بودند و فرماندهی مقاومت فلسطین در آن حتی به عنوان میهمان افتخاری دعوت نشده بود؛ همان مقاومتی که امت اسلامی را با پیروزی های به دست آورده در میادین نبرد در نوار غزه و کرانه باختری سرافراز کرده و با پایداری مثال زدنی بیش از هفت ماه، تلفات و خسارات سنگینی به دشمن صهیونیست وارد کرده است. جالب اینکه شماری از شرکت کنندگان در اجلاس منامه موضعی منفی در قبال جنبش های حماس و جهاد اسلامی و متحدان آنها در نوار غزه و کرانه باختری دارند زیرا این جنبش ها و حامیان آنها در برابر اشغالگران و هیمنه آمریکا بر منطقه در راستای حمایت از امت اسلامی، قدس و مسجدالاقصی ایستادگی می کنند.

عطوان با اشاره به "عدم دعوت و حضور نمایندگان جنبش های جهاد اسلامی و حماس به دستور آمریکا و دیکته های رژیم صهیونیستی و حضور رئیس تشکیلات خودگردانِ حامی اشغالگران و نیز حضور دولت سرسپرده یمن به جای دولت نجات ملی یمن در این اجلاس"، افزود: کاش این اجلاس اصلا برگزار نمی شد زیرا یک اجلاس عربی نبود. آنهانی نمایندگان جهان عرب هستند که در کنار مقاومت علیه هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند، نه آنهانی که در کنار کمک کنندگان به رژیم صهیونیستی قرار دارند. اجلاسی که در آن «یحیی السنوار» بر کرسی فلسطین ننشیند و پیرامون آن «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، «محمد الضیف» و «ابوعبیده» فرمانده و سخنگوی گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس نباشند، اجلاسی عربی نیست.

وی در پایان نوشت: اجلاس سران عربی در بحرین ممکن است آخرین اجلاس ذلت بار و حدفاصل اجلاس سران عربی جدیدی باشد که سنگ بنای آن، پیروزی بزرگ در کرانه باختری و نوار غزه و کل منطقه به مبارزان عزالدین قسام و سرایا القدس، گردان های المجاهدین، گردان های شهداءالاقصی، حزب الله و انصارالله یمن خواهد بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    7 0
    عرب های خائن به ملت اسلام
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      2 0
      اتفاقا اگر از سنوار یا هنیه دعوت میکردن، جای تعجب داشت!!! سران یهودی عرب بوی فروپاشی دم و دستگاهشان را توسط بیداری امت اسلامی حس کرده اند و به فکر چاره شده اند!!
  • صادق IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    4 0
    درود
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    جالبه
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    8 2
    اونوقت اگر السنوار هم مثل بشار قطعنامه ضد ایرانی اعراب خائن رو امضا کرد چی؟
  • ممد قلی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    5 0
    محمود عباس باید کفش های سنوار واکس بزنه..
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    3 0
    اجلان سران عرب نبوده اجلاس خاک فروشی فلسطین بدون صاحبان آنها بوده .در وهله ی اول باید یک دولت مستقل فلسطین در غزه تشکیل شود بدون آدمهای خودفروخته وغربگدا
  • ضیا IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 4
    جملیه بندی رو : السنوار باید بر کرسی فلسطین تکیه می‌زد خخخخخخخ
    • US ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      1 0
      مشرق میوز کارش درست هست! اذیتش نکن
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    انشاالله 🤲 🌹 احسنت
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    3 0
    ان شاء الله بزودی اجلاس سران جدید عربی با پیروزی مجاهدان مقاومت و نابودی صهیون برگزار خواهد شد
  • رمضانعلی محمدیان IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    بسم الله. در دنیای فعلی دو نوع حکومت بیشتر وجود ندارد یا مبتنی بر اصل ولایت فقیه یا طاغوت .نوع سوم امکان وجود ندارد .این اجلاس در تراز حکومتهای پان عرب و ملل سازگار با آنهاست.امثال این اجلاس نشان دهنده ماهیت تفکر مبتنی بر ناسیونالیسم عربی و عاقبت محتوم هر تفکر منهای تبعیت تام از ولایت معصوم علیه السلام و طواغیت برآمده از آن است. برای نابود کردن وحی الهی عرب جاهلی متحد یهود بود این همان معامله است اولین کسی که به خلیج فارس اول گفت خلیج بعد یاوه سرداد گفت خلیج عربی بن سلمان نبود جمال عبدالناصر بود الان هم زنده بود اگر میخواست بماند همین کاری میکرد که السیسی میکند این حکم سنت الهی است.ان شانئک هو ابتر و العاقبه للمتقین ومتقی مومن به غیب یعنی امام غائب نباشد متقی نیست الذین یومنون بالغیب.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    اجلاس سران شلغم.
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    ایا از مجلس دوم به بعد یعنی مجلس سوم و چهارم ...رد صلاحیت ها خیلی گسترده بوده ...
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    2 0
    خدایا بعد از مدتها یک حرف درست و حسابی شنیدم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس