نقشه موصل عراق

نیروهای عراقی در یک ماه گذشته همچنین توانستند ۲۳۵ تله انفجاری و ۳۰ کمربند انتحاری را در کارگاه های مخصوص داعش در غرب شهر موصل شناسایی و خنثی کنند.

سرویس جهان مشرق - عملیات نیروهای عراقی در غرب شهر موصل به نودمین روز خود نزدیک می شود و با وجود کارشکنی های دولت های غربی - عربی فقط ۴ محله در اشغال عناصر تروریستی داعش است.

گروه تروریستی داعش در ماههای گذشته بیشتر تجهیزات و نیروهای خود را از غرب شهر موصل خارج کرد اما با سپر قرار دادن شهروندان، استقرار تک تیراندازها و نیروهای زبده که در جنگ تاخیری شهری مهارت دارند به خوبی توانسته سرعت پیشروی های نیروهای عراقی را کاهش دهد.

 ۱۴حمله به استان صلاح الدین و ۱۷ حمله به سایر مناطق استان نینوا در یک ماه گذشته بخش دیگری از تلاش داعش برای تحت تاثیر قرار دادن عملیات در غرب شهر موصل بود که همگی ناکام ماندند و در مقابل نیروهای عراقی توانستند عملیات پاکسازی منطقه « الحضر» را با آزادسازی ۱۳۰۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده با موفقیت به پایان برسانند.

**برای دیدن اندازه اصلی اینفوگرافیک؛ روی آن کلیک کنید**

در خصوص خسارت های وارد شده به گروه تروریستی داعش نیز آمار قابل توجه ای وجود دارد؛ لیست کشته شدگان این گروه تروریستی در یک ماه گذشته به رقم ۷۲۵ تن رسیده که از این میان ۱۶۳ تن مربوط به عناصر انتحاری است.نام  ۸ سرکرده سرشناس داعش نیز در لیست کشته شدگان دیده می شود.

نیروهای عراقی در یک ماه گذشته همچنین توانستند ۲۳۵ تله انفجاری و ۳۰ کمربند انتحاری را در کارگاه های مخصوص داعش در غرب شهر موصل شناسایی و خنثی کنند. ۱۲ مجتمع مسکونی نیز از وجود بمب ها و تله های انفجاری پاکسازی شده است.  

 گروه تروریستی داعش برای به تاخیر انداختن شکست در غرب شهر موصل استفاده از پهبادهای شناسایی و نظامی را در دستور کار قرار داد که نیروهای عراقی موفق شدند ۵ پهباد را ساقط کنند.

انهدام ۵۱ نفربر نظامی بمب گذاری شده، شناسایی و خنثی سازی ۷۴ خودروی انتحاری نیز بخش دیگری از دستاوردهای نیروهای عراقی در جریان درگیری های یک ماه گذشته در غرب شهر موصل است.

**برای دیدن اندازه اصلی اینفوگرافیک؛ روی آن کلیک کنید**

 ۲ انبار سلاح، ۱ برج نگهبانی، ۵ محل سکوی پرتاب خمپاره  نیز در یک ماه گذشته توسط نیروهای عراقی در غرب شهر موصل منهدم شده است. نیروهای عراقی تاکنون ۱۱ تونل را هم در بخش غربی شهر کشف کرده اند.

به گزارش مشرق، فقط ۷ درصد شهر موصل در اشغال گروه تروریستی داعش است و تحولات میدانی نشان می دهد تا شروع ماه رمضان باید کار این گروه تروریستی را در شهر موصل تمام شده تلقی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس