نقشه موصل عراق

علاوه بر آزادسازی شهر « الحضر» و مناطق باستانی این شهر، تاکنون ۳۴ روستا از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شده است.

به گزارش مشرق؛ عملیات نیروهای بسیح مردمی عراق در جنوب استان موصل وارد چهارمین روز شده  و عناصر تروریستی داعش همچنان در محورهای مختلف متحمل ضربات مهلکی می شوند.

عملیات در جنوب استان موصل از ۵ محور آغاز شده اما بیشترین تمرکز برای عقب راندن تروریست ها از محورهای غرب پایگاه راهبردی القیاره و حومه جنوبی شهر موصل صورت گرفته است.

نیروهای بسیج مردمی عملیات پاکسازی جنوب استان موصل را با رمز « محمد رسول الله» آغاز کردند و در همان گام نخست توانستند شهر راهبردی « الحضر» را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند.

شهر راهبردی الحضر در ۸۰ کیلومتری جنوب شهر موصل و ۱۰۰ کیلومتری منطقه الصینیه واقع شده است. با آزادسازی این شهر، سه استان « نینوا، صلاح الدین و الانبار» به یکدیگر متصل شدند.

الحضر، مقر اصلی گروه تروریستی داعش در جنوب استان موصل نیز به شمار می آمد که با عقب نشینی تروریست ها از این شهر، امنیت به جاده راهبردی در حد فاصل « الصینیه» در استان صلاح الدین تا منطقه « الحدیثه» در استان الانبار به طور کامل بازگشت.

علاوه بر آزادسازی شهر « الحضر» و مناطق باستانی این شهر، تاکنون ۳۴ روستا از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شده است.

به گزارش مشرق، ۲۰ منطقه مهم آزاد شده در جنوب استان موصل به شرح ذیل است:

«السعدان، السعدیة، ام کریز، غانم العواد، هراج، عین صدید، الجاجانیه، صلال ،العلوانی، روستای تل رجم الکبیر، المسلطن، جاف الخیل، دبیسه، خنیفس، اعلیبة الشرقی، اعلیبة الغربی،انبار سلاح قدیم در شرق الحضر، انبار سلاح دوم در شرق الحضر، شهر راهبردی الحضر، ارتفاع هیلیام»

نیروهای بسیج مردمی تاکنون موفق شده اند مساحتی نزدیک به ۱۲۴۵ کیلومتر مربع را از وجود مناطق آلوده به عناصر تروریستی داعش آزاد کنند. در جریان این عملیات ۲۸۶ تن از عناصر تروریستی داعش کشته یا زخمی شده اند.

براساس راهبرد اتاق عملیات نیروهای بسیج مردمی، ۱۵۰۰ کیلومتر مربع از مناطق آلوده باید در جنوب استان موصل آزاد شود که تاکنون ۸۳ درصد از مناطق اشغالی پاکسازی شده است.

نیروهای بسیج مردمی تاکنون حدود ۶ هزار تن از شهروندان جنوب استان موصل را از چنگ عناصر تروریستی داعش نجات داده اند و به مناطق امن منتقل کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس