کد خبر 379018
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

صاحب این شتر که علی النعنع نام داشت، روز سه شنبه گذشته درگذشت و در روستای الدبیس از توابع شهرستان "السدة" در استان "إب" دفن شد اما شتر وی که در امور کشاورزی کمک‌کار صاحبش بود با فوت او دچار افسردگی شده و از خوردن و آشامیدن خودداری می‌کند. عبدالکریم الدبیس از اهالی این روستا می‌گوید: شتر تمام شبانه‌روز را در کنار قبر آن مرحوم می‌گذراند و گاهی خاک قبر را می‌بوید و گاه خود را به آن می‌مالد و کنار قبر می‌نشیند؛ ساکنان روستا هم هرچه برای او غذا و آب می‌برند چیزی جز مقدار اندکی برای سد جوع نمی‌خورد.

عکس/ شتر وفادار

عکس/ شتر وفادار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پاشایی ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    داستان شتر امام سجاد رو شنیدید؟ حضرت زین العابدین علیه السلام شتری داشت که بر اساس بعضی از روایات بیست و دو بار با او به حج رفته بود، اما در تمامی این مدت حتی یک ضربه تازیانه هم به او نزده بود. امام در شب شهادت خود سفارش کرد به این شتر رسیدگی شود. وقتی امام به شهادت رسید، شتر یکسره به سوی قبر مطهر امام رفت، در حالی که هرگز قبر امام را ندیده بود. خود را به روی قبر انداخت و گردن خود را بر آن می زد و اشک از چشم هایش جاری شده بود. خبر به حضرت امام باقر علیه السلام رسید. امام کنار قبر پدر رفت و به شتر گفت:« آرام باش. بلند شو. خدا تو را مبارک گرداند.» شتر بلند شد و برگشت ولی پس از اندکی باز به قبر برگشت و کارهای قبل را تکرار کرد. امام باقر باز آمد و او را آرام کرد ولی بار سوم فرمود:« او را رها کنید! او می‌داند که از دنیا خواهد رفت.» سه روز نگذشت که شتر از دنیا رفت.
  • نمکی ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    چقدر غمناک؛ خدا رحمتش کنه. حتما خیلی باهاش مهربون بوده، شتر حیوونی هم گناه داره. منم یه کبوتر داشتم که اگه یک ساعت خونه نبودم افسرده میشد و میرفت کز میکرد کنج لونه ش. صبح ها میومد اینقدر دستمو نوک میزد تا بیدار شم. بعضی حیوونا خیلی مهربون و باوفا هستن. شاید نگهداری ازشون کلاس نداشته باشه، اما درعوض حال نجس هم نیستن!!! قابل توجه سگ بازها.
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    بالاخره معلوم نشد مربوط به کدام کشور است - اینم از هنر اطلاع رسانی است
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    .... و برخی از ما انسانها چقدر از این حیوان هم پست تریم که مهر و وفایی به خالق خود نداریم اولئک کالانعام بل هم اضل سبیلا....
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    يک تار موي شتري اش به تمام خاندان سعودي ميارزه
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    خدای بزرگ در قرآن فرموده:‌ افلا ینظرون الی الابل کیف خلقت. ایا به شتر توجه نمیکنید که چگونه خلق شده است
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    شعورش از وهابی ها بیشتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس