یشا اِد اَما گنزابرا جبار چحیلی طاووسی معروف به شیخ جبار طاووسی، رهبر صابئین مندائی ایران، دوشنبه در اهواز تشییع و به خاک سپرده شد.

{$sepehr_album_21452}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 2
    جل الخالق!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 2
    زکی اینها دیگه کی بودن.
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    صابئین مندایی فرقه ای از صابئین می باشند که در خوزستان ایران و در کنار رود کارون زندگی می کنند. آنها مراسم خاصی دارند که در رود کارون انجام می دهند، مراسمی که آداب مفصلی دارد و در آن باید تمام بدن به زیر آب فرو برود، البته با لباس مخصوص. علاوه بر آن روحانی باید آیاتی بخواند و کسی که غسل تعمید می کند، زمزمه کند و به همین خاطر است که مندائیان، معمولا کنار و حاشیه رودخانه ها را برای زندگی انتخاب می کنند، مثل حاشیه رود کارون که مرکز تجمع و در کنار هم بودن صبی هاست. مندائیان پیروان حضرت یحیی هستند و اعمال و آداب به خصوصی دارند. در قرآن مجید هم از ایشان یاد شده است: «ان الذین آمنوا و الذین هادوا و النصاری و الصابئین من آمن بالله و الیوم الآخر و عمل صالحا فلهم اجرهم عند ربهم و لا خوف علیهم و لاهم یحزنون؛ محققا کسانى که [صورى] ایمان آوردند و آنها که یهودى شدند و مسیحیان و صابئیان، هر کدام [از روى حقیقت] به خدا و روز قیامت ایمان آورد و عمل صالح کند، پاداش آنها نزد پروردگارشان [محفوظ] است و نه خوفى بر آنهاست و نه غمگین شوند» (بقره/ 62).
  • مجيد ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    با سلام - صابئين كه بدليل مراسم آئيني غسلهائي كه انجام مي دهند به قوم مغتسله نيز ناميده مي شوند ، بنا به پژوهشي كه علامه شهيد مرحوم مطهري بعمل آورده اند ، موحد و پيرو آيين الهي ميباشند كه پيامبر ايشان حضرت يحيي ( علي نبينا و عليه السلام) ميباشد. در تاريخ آمده كه اين قوم بدليل آزارهاي قوم يهود يا روميها ، از اراضي مجاور درياي مديترانه به محدوده خوزستان وجنوب شرقي عراق كوچ كردند و بيشتر به شغل زرگري مشغولند . در خوزستان ،اين قوم به امانتداري و صداقت معروفند . در دوره قاجاريه ، قوم مندايي همواره تحت حمايت مرحوم امير كبير قرار داشته اند. براي اين مرحوم و قوم موحد مندائي و كليه اهل كتاب راستين و در صدر همه كليه مسلمين ، رحمت واسعه الهي و خير و بركت دنيوي و اخروي آرزومنديم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس