از هارپ (HAARP) چه می دانیم؟ آیا این تکنولوژی مخوف واقعیت دارد؟ دستکاری در آب و هوا تا چه میزان ممکن است؟ آیا هارپ سلاح جدید آمریکا در جنگ های غافلگیرانه آتی است؟ برای راز گشایی از این سوالات با گزارش های ویژه مشرق همراه شوید....

 
به گزارش مشرق، انستيتو تحقيقات استراتژيك كالج جنگ ارتش آمريكا داراي نشريه‌اي داخلي با نام "انقلاب در امور نظامي" است. به عنوان مقدمه‌اي بر اين گزارش بخشي از يكي از مقالات اين نشريه بسنده خواهد بود:

"چيزهايي كه براي ما اهميت دارند به مرور زمان تغيير مي‌كنند و تكنولوژي با پيشرفت خود به افق‌هاي جديدي مي‌رسد. در زمان جنگ سرد، تسليحات و پروژه‌هاي رواني، مراحل ابتدايي خود را مي‌گذراندند. اما در زمان كنوني كه علوم الكترونيك و بيوالكترونيك را در دسترس داريم، لازم خواهد بود در قراردادهاي اخلاقي و حد و حدود ذهني خود كه از به كارگيري تكنولوژي‌هاي به بازي گيرنده روح و روان دشمن ممانعت مي‌كند؛ تجديد نظر كنيم.

در صورت فراهم شدن اين بازنگري، شركت هاي خصوصي و نيمه خصوصي را تشويق خواهيم كرد كه به بهره‌ برداري و توسعه تكنولوژي‌هاي متناسب با اين اهداف بپردازند. در نتيجه خواهيم توانست با به كارگيري انواع تسليحات جديد مانند ميكروبي، رواني و ساير تكنولوژي‌هاي پيشرفته وارد عمل شده و به اهداف خود برسيم."


هارپ سلاحي براي بي ثبات كردن كشورها

"هارپ" به صورت يك فرستنده امواج الكترومغناطيسي عمل مي‌كند كه هدف آن تاثير گذاري بر آسمان و الكترون هاي آزاد لايه يونوسفر است. اين سيستم، الكترون‌هاي اين لايه را در ارتفاع تقريبا 275 كيلومتري به جنبش وامي‌دارد. در حالت عادي اين لايه داراي دمايي معادل 1400 درجه سانتيگراد است كه در اثر اين تحريك انرژي فراواني در آن به وجود آمده و در نتيجه دما تا 20درصد افزايش مي‌يابد و اين ناحيه به حالت انبساطي در مي‌آيد.



تاثير گذاري بر آسمان و الكترون هاي آزاد لايه يونوسفر


"زبيگنيو برژينسکي"، مشاور "جيمي کارتر" رئيس جمهوري سابق آمريكا و مشاور کنوني "اوباما" معتقد است كه "هارپ" سلاحي براي بي‌ثبات کردن کشورهايي است كه با واشنگتن اتحاد و همسويي ندارند. به گفته او "با استفاده از تکنولوژي‌هاي جديد و روش هايي كه اين تكنولوژي‌ها در اختيار کشورهاي بزرگ قرار مي‌دهند؛ اين كشورها مي‌توانند حتي بدون آنکه نيروهاي امنيتي خود را در جريان قرار دهند جنگ‌هايي سريع و غافلگيرکننده به راه بياندازند."




برژينسکي اضافه مي کند: "اكنون تكنولوژي‌هايي در اختيار ماست که به کمک آنها مي‌توانيم تغييراتي در آب وهوا ايجاد كرده و شرايطي مانند خشکسالي و طوفان به وجود آوريم كه اين امر مي تواند توانايي هاي دشمنان احتمالي ما را تضعيف كرده و آنها را به پذيرش شرايط ما مجبور كند


ممنوعيت تحقيقات نظامي در فضا

بر اساس مصوبات سازمان ملل متحد استفاده از تسليحات الكترو مغناطيسی و نيز استفاده از فضا براي انجام هرگونه تحقيقات و عمليات نظامي ممنوع مي باشد، اما دولت‌هاي خودكامه اي مانند دولت آمريكا همانگونه كه بسياري قطعنامه هاي ديگر سازمان ملل و شوراي امنيت را نقض مي كنند؛ در اين زمينه نيز تعهدي نداشته و در نهان فعاليت هاي گسترده اي انجام مي‌دهند. هارپ را مي‌توان يكي از ده‌ها پروژه مخفي و مخرب دانست كه از طرف سياستمداران آمریکایی حمايت شده و روز به روز به گسترش فعاليت‌ها و نيز توان تخريبي آن افزوده مي‌شود.



حفره معروف به حفره هارپ كه گاهي در آسمان نقاط مختلف ديده مي شود.


شدت حوادث كنوني با طبيعت ناهمخوان است

بشر در طول هزاران سال با حوادث و بلایای طبیعی بسياري دست به گريبان بوده است و همواره اين حوادث را جزئي طبيعي از رندگي خود بر روي كره زمين دانسته است. اما در دهه های اخیر اتفاقاتي روي داده که با حافظه تاريخي او در مورد طبيعي بودن این حوادث ناسازگار است. بدون شك، فجايع طبيعي در هر دوراني همراه با خساراتي بوده است. اما، آنچه كه امروز اتفاق مي افتد نسبت به گذشته شدت بي سابقه اي دارد.

اين درحالي است كه بي نظمي هاي بزرگ جوي و حوادثي مانند سيل، توفان، زلزله و فعاليت‌هاي آتشفشاني همگي عموماً به تأثيرات گازهاي گلخانه اي ربط داده مي شود. ذوب شدن يخ‌هاي قطبي و دوره هاي گرمايي و سرمايي كاملا بي سابقه و شديد در نقاط مختلف زمين نيز به پديده گرم شدن كره زمين احاله مي گردد. اما به اعتقاد برخي از متخصصين و حتي سياستمداران ردپاي تکنولوژی های پیشرفته در تولید و هدايت اين حوادث با اهداف سياسي و استعماري كاملا معلوم بوده و نشانه‌هاي فراواني از دخالت‌هاي بشري در آن ديده مي شود.


اتفاقات عجيب

اتفاقات عجيب فراواني در سال هاي اخير روي داده است كه به باور دانشمندان غير از دخالت يك عامل الكترومغناطيسي هدايت شونده چيز ديگري نمي‌تواند مسبب آنها باشد. براي مثال خشک سالی‌هاي بزرگ، آتش فشان‌ها، زلزله‌ها و سونامي‌هاي ويرانگر سال‌هاي اخير، وقوع سيل ها و توفان هايی نظير طوفان کاترینا در نیواورلئان و طوفان گانو در عمان، مرگ عجیب هزاران ماهي ساردین در سواحل شيلي، سقوط جنازه های سوخته کلاغ ها از آسمان سوئد، مرگ صدها هزار ماهی در آرکانزاس، بارش جسد هزاران پرنده سیاه بال قرمز مرده در لوئیزانا و کنتاکی، مرگ دسته جمعي میلیون‌ها ماهي در خلیج "چزاپیک" آمریکا، مرگ صدها تن ماهی در سواحل برزیل و ده ها هزار خرچنگ در انگلیس، مرگ ماهي ها و  دلفين هاي سوخته خليج فارس، مرگ دسته جمعي نهنگ‌ها در استراليا هيچ كدام حالت طبيعي نداشته و احتمال مي‌رود در اثر آزمايش‌ها و حمله هايي در اثر امواج هدايت شونده روي داده باشند.


مرگ دسته جمعي هزاران ماهي در سواحل شيلي
دلفين هاي سوخته خليج فارس


جنازه های سوخته کلاغ ها در سوئد
مرگ دسته جمعي دلفين ها



بارش جسد هزاران پرنده سیاه بال قرمز



منشا مشكوك اين حوادث

در اين ميان اما گزارش هاي مفصلي منتشر مي شود كه منشا اين اتفاقات را طبيعي ندانسته و در نتيجه دخالت هدفمند سيستم‌ها و تكنولوژي هاي پيشرفته اي مانند "هارپ" مي دانند. تكنولو‍ژي هايي كه به استناد گفته‌هاي برژينسكي، مشاور اوباما، مي توانند توانايي‌هاي ملت‌هايي را كه آمريكا دشمن خود مي‌داند تضعيف كرده و آنها را به پذيرش سياست‌هاي توسعه طلبانه آمريكايي مجبور كند.

نيروي تزريقي به يونوسفر توسط هارپ، نوسانات موجي فراواني در اين لايه ايجاد مي‌كند به طوريكه امواجي با طول موج هاي خاص و فركانس هاي پايين كه بازه‌اي از 40 هرتز تا يك هزارم هرتز را شامل مي‌شود؛ به وجود مي‌آيند. اين فركانس‌هاي پايين داراي برد عميقي تا هزاران كيلومتر بوده و قادرند بر روي زمين به اهداف وسيعي از بدن انسان گرفته تا اعماق درياها نفوذ كنند.

اين پروژه تا كنون مورد توجه افراد فراواني بوده و اقدامات افشاگرانه‌ي نيز انجام شده است. از جمله مي توان به دكتر" نيك بگيش" يكي از دو مولف كتاب "فرشتگان اين هارپ را نمي نوازند" اشاره كرد كه در 1997 طي مقاله اي در روزنامه واشنگتن پست اشاره مي كند كه 40 درصد بودجه تجهيزات نيروي هوايي آمريكا مربوط به پروژه هاي مخفي است. اين نويسنده مدعي شد كه اين پروژه ها تا جايي امنيتي هستند كه حتي كنگره آمريكا نيز از ابعاد و زواياي كامل آن بي خبر است. در اين كتاب به زواياي پنهان هارپ به عنوان يك اسلحه پرداخته شده است.





دكتر بگيش هارپ را يك سلاح معرفي مي كند 


نگراني هاي بين المللي

در اين ميان هارپ نگراني برخي از سياست‌ مداران و كارشناسان تسليحاتي كشورهاي ديگر را نيز باعث شده است. براي مثال نمايندگان پارلمان اروپا در اين مورد تحقيقاتي را آغاز كرده‌ و يك كارشناس انرژي به نام "گراتان هيلي" را براي مشاورت در اين مورد به كار گرفته‌اند. هيلي هم اكنون درحال جمع آوري اسناد و مداركي است تا به كمك آنها بتواند راهي براي افشا و درنتيجه خاتمه دادن به اين طرح پيدا كند. "مگوا هالووت" كه رئيس گروه سبزهاي پارلمان اروپاست، مسئوليت پيگيري اين پرونده را به عهده دارد. او در حال پيگيري درخواست سبزها براي وادار ساختن پارلمان اروپا به اعمال فشار بر ناتو است تا از دولت آمريكا در مورد هارپ توضيح بخواهد. به نظر هالووت اين نوع تسليحات علاوه بر پيامدهاي خطرناك زيست محيطي، آزادي هاي فردي و دموكراسي را نيز به خطر مي‌اندازد.


هارپ يك سلاح است

از نظر تاريخي " هارپ " پروژه اي است كه در ۱۹۹۳ در ظاهر جهت بررسی و پژوهش درباره لایه یونوسفر جو زمين با استفاده از امواج رادیویی شروع به كار كرد. اما تاريخ شروع تحقيقات بر روي امواج براي بررسي امكان استفاده از آنها به عنوان سلاح‌هاي مرگبار به دهه هاي قبل برمي‌گردد.

به بياني مي‌توان گفت كه سيستم هارپ، نتيجه تلاش‌ها و پژوهش‌هاي حداقل پنجاه ساله ارتش آمريكاست كه كاركرد آن تنها محدود به بررسی و پژوهش درباره لایه یونوسفر نبوده و قادر است براي شناسايي پايگاه هاي مخفي اعماق زمين را جستجو كند، تمامي ارتباطات رادیویی و موجي را متوقف سازد، بر رفتارها و حالت رواني انسان‌ها تأثير بگذارد، جريانات جوي را تغيير دهد، با متمركز ساختن امواج بر روي اهداف هوايي مانند هواپيماها و دسته‌هاي بزرگ پرندگان آن‌ها در آسمان بسوزاند و برشته کند، لرزش‌هاي شديدي در لايه‌هاي مختلف كره زمين ايجاد كرده و زلزله توليد كند و يا انفجارهايي به قدرت بمب‌هاي هسته‌اي ايجاد كند.



امواج هارپ بر حالت رواني افراد تاثير منفي دارد

با اين توصيف مي‌توان هارپ را يك اسلحه عظيم نوين دانست كه هزینه های آن به طور مشترك از طرف نیروی هوایی و دریایی ارتش آمریکا، آژانس تحقیقاتی پروژه های دفاعی پیشرفته ی آمریکا و دانشگاه آلاسکا تامين مي‌شود. در واقع "هارپ" يك سلاح تمام عيار آب و هوايي است که با ارسال يک انرژي عظيم به لايه فوقاني اتمسفر، مولکول هاي تشكيل دهنده آن را به جنبش درآورده و به بازتاب قوي انرژي حاصل از اين جنبش وادار مي‌كند كه اين انرژي پس از هدايت شدن توسط سيستم هارپ مي تواند اختلالات گسترده‌اي مانند خشکسالي، بارش برف و باران، سرماي شديد، سونامي، توفان، زلزله و... در نقطه معيني از كره زمين به وجود آورد.

هارپ شامل ده ها برج آنتن آلومنیومی بر روی زمیني به مساحت 23 هزار متر مربع در آلاسکا ‌است كه امواج مافوق کوتاه تولید کرده و به یونوسفر می‌فرستند. هريك از اين آنتن ها به فرستنده اي به قدرت يك ميليون وات متصل است. قدرت نهايي اين آنتن‌ها با توسعه بيشتر به يك ميليارد وات افزايش يافت كه از 360 آنتن به دست مي‌آيد. فرستنده ها توسط 6 توربين به قدرت هريك 3600 اسب بخار تغذيه مي شوند و به ازاي هر روز 95 تن مازوت مصرف مي‌كنند.



آنتن هاي هارپ


احتمال بزرگنمايي هدف دار

اما نگاه ديگري نيز وجود دارد كه تمامي گفته‌ها در مورد هارپ را يك بزرگنمايي و پروپاگانداي تبليغاتي از طرف خود آمريكا مي‌داند و معتقد است كه نه هارپ و نه هيچ تكنولوژي بشري ديگري حداقل با توجه به محدوديت هاي دانش كنوني نمي‌تواند چنين قدرتي داشته باشد و كارهايي با اين وسعت انجام دهد. ديدگاه مذكور اين تبليغات را در راستاي ترساندن ديگر ملت ها از آمريكا و به انقياد و انفعال كشيدن آنها دانسته و باوري به كارايي هارپ در ايجاد خشكسالي، زلزله، توفان و ديگر اتفاقاتي كه به طور مثال ذكر شد ندارد.

براي مثال دكتر ناصر حافظي مقدس، زمين شناس، مهندس زلزله شناسي و استاد دانشگاه در گفتگو با كيهان درباره پديده هارپ مي گويد: "پروژه مطالعاتي هارپ درخصوص مطالعه اصول فيزيكي كنترل كننده يونوسفر است كه علاوه بر آمريكا چند كشور ديگر نيز در آن مشاركت دارند. هدف اصلي اين پروژه بهبود ارتباطات راديويي بوده است اگرچه ارتش آمريكا در اين پروژه بدنبال كنترل و نظارت بر ارتباطات راديويي مي باشد.

دكتر حافظي مقدس مي‌افزايد: "مطرح شده كه آمريكا در ادامه پروژه جنگ ستارگان بدنبال نوعي سلاح الكترومغناطيسي جديد است كه با فشرده سازي بخشي از يونسفر و انعكاس آن امواج الكترومغناطيسي با فركانس بالا كه قدرت حرارتي زياد دارند را به مناطق مورد نظر در سطح كره زمين وارد كند. اين مطلب فرضيه هايي است كه مشخص نيست قابليت اجرايي داشته باشد." اين مهندس زلزله شناسي به ارتباط هارپ و زلزله اشاره مي كند و مي گويد: "منشأ شايعاتي كه درخصوص ارتباط زلزله با پروژه هارپ وجود دارد شايد از اين طريق مي باشد كه زلزله هاي بزرگ همراه با تغييرات وسيع در اتمسفر بالاي منطقه كانوني مي باشند و اغتشاشاتي را در كره يونسفر ايجاد مي كنند. تلاش هايي جهت استفاده از اين پديده براي پيش بيني زلزله نيز در حال انجام است. اما اينكه با هدايت امواج الكترومغناطيس بتوان در يك منطقه زلزله ايجاد نمود توجيه علمي ندارد.
 
 


دكتر محمدعلي رحماني نيا، زمين شناس، كارشناس زلزله شناسي و استاد دانشگاه نيز در تحليل موضوع هارپ مي گويد: "در وهله اول بايد اشاره كنم كه "هارپ" پروژه اي است توسط چند كشور جهان از جمله آمريكا، روسيه، ژاپن، كانادا و... دنبال مي شود و هدف آنها نيز شناخت لايه آيونوسفر و مطالعه آن است و در واقع پروژه هارپ فقط مختص آمريكا يا يك كشور خاصي نيست، از طرفي هم ارتش آمريكا در بخش نيروهاي دريايي و هوايي پروژه اي را درباره جنگ ستارگان دنبال مي كنند و هدفشان اين است كه بتوانند امواج الكترومغناطيسي را بر روي زمين برگردانند، كه اگر بتوانند اين كار را انجام دهند خواهند توانست حرارت زيادي را در نقطه اي از زمين ايجاد كنند."

دكتر رحماني نيا در ادامه تصريح كرد: "اگر زلزله طبيعي اتفاق بيافتد در لايه يونوسفر اختلالاتي ايجاد مي‌شود و از اين اختلالات ايجاد شده در واقع مي‌توان وقوع برخي زلزله ها را پيش بيني كرد، از همين موضوع آمريكاييان بحث هارپ را پيش كشيده اند و در واقع با اين اقدام مي خواهند اذهان عمومي مردم جهان را فريب داده و به نفع خود از آن بهره برداري كنند."



با توجه به سابقه نظام آمريكا در سوءاستفاده‌هاي گسترده و غير انساني از علوم و دانش‌هاي گوناگون بايد گفت كه به نظر مي‌رسد "هارپ" كه به معناي ساز "چنگ" است؛ اين بار توسط جانيان آمريكايي در سمفوني به ويراني كشيدن كره زمين و تهديد زيستن انسان در آن نواخته مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 156
  • در انتظار بررسی: 132
  • غیر قابل انتشار: 29
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    مایه افتخار بشریت هست کره زمین فقط باید محل زندگی سفید پوستان ساکسون باشه... نژادهای ضعیف محکوم به نابودی اند....
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    13 88
    مایه افتخار بشریت هست کره زمین فقط باید محل زندگی سفید پوستان ساکسون باشه... نژادهای ضعیف محکوم به نابودی اند....
  • حسین ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    59 85
    مطلت خیلی جالبی بود ولی امریکا هیچ غلطی نمی کند
  • سید مهدی ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    26 55
    راستی اگر دشمن به این خوبی می خواست رعب در دل مردم در حال جنگ با آمریکا بیانداز بهتر از این نمی توانست تو دل مردم مسلمان را خالی کند با شما ایول دارید که تو دوازه خودی می زنید این اخبار فقظ به درد مراکز نظامی و استراتوژ می خورد که چاره اندیشی کنند به درد آن کاسب و .... که خودش بار فشار را تحمل می کند فکر زن و بچه اش است نمی خورد خواهش می کنم شما به رسانه دشمن نشوید آیا بهتر نیست از تجیهزات خودمون بگویید
  • Naashenaas ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    3 7
    Pas inkeh bazi daaneshmandaan goftand keh zelzeleyeh Haaiti va Japan was American manipulation of earth was right
  • ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    37 6
    خيلي خيلي گزارش خوبي بود بسيار ممنون
  • آرش جهانشاهی ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    40 18
    یانکی های وحشی هفت تیر کش تهدیدی بزرگ برای امنیت جهانی و اکوسیستم کره زمین هستند . همینجوری هم این یانکی های هفت تیر کش آمریکایی سهمم بزرگی در تولید گازهای گلخانه دارند و باعث اصلی گرم شدن کره زمین و آب شدن یخهای قطبی هستند . حالا در فکر جنایتی دیگر پس از بمب اتمی هستند ولی کور خوندند عمر کشور آمریکا به این چیزا کفاف نمیده . در ضمن در عکس چشم جابولونز فراماسونی در زیر چتر دیده میشه .
  • خبرنگار ضد ماسون ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    42 6
    مشرق جان سلام من 4سال روي هارپ تحقيق كردم ولي اجازه ندادن تحقيقاتم رو رسما منتشر كنم ولي شما خيلي راحت اين مطلب رو گذاشتين چي بگم؟ كاش از بچه هاي دانشگاه شهيد ستاري هم درباره اون مي پرسيديد به خصوص اميرخلبان چيت فروش كه درباره اين موضوع به من خيلي كمك كرد يادم هست پارسال فرمانده سپاه گفت ايران هم به سلاح هايي دسترسي پيدا كرده كه شبيه معجزه مي ماند ولي از آنها عليه بشريت استفاده نمي كنه كاش شما دربارش تحقيق كنيد با هارپ ميشه معادن زير زمين رو و... پيدا كرد لينك مطاحبه و تحقيقاتم تو سايتم هست
  • ایران ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    36 63
    این مقاله قبلا خوندم ...جز ایجاد ترس و رعب برای بزدل ها چیز دیگه ای نیست .. ایمان به خدا و امام زمان (عج) از هر اسلحه و هارپ, هزاران هزاران برابر قویتر هستش ایمان قوی ترین اسلحه و ولایت فقیه بهترین زره برای این سلاح هاست یا الثارات الحسین
  • رضا ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    28 10
    معلومه بالا خونه رو اجاره ندادی !تخریب کردی!!!
  • haya ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    21 7
    در اینکه امریکا سلاحهای پیشرفته ایی در زمینه های ذکر شده داره شاید تردیدی نباشه ولی مطمئنا اونا خدای جنگ روانی وتبلیغات وپروپاگاندا هستن .قدرت اصلی از ان خدا ومومنان هستش .
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    23 6
    ومکرو ومکرالله والله خیرالماکرین پس وجود خدا چی میشه تازمانی که اعتقاد به خدادر جوامع پابرجا باشد هیچ سفید پوست ساکسون یا هر کس دیگه ای نمیتونه بر این جوامع آسیبی بزنه توکلت علی الله
  • حمید ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    25 5
    و مکرو مکرالله و اله خیرالماکرین.انشاالله.
  • ناشناس ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    18 12
    برو فكرت رو اصلاح كن فك كنم از امواج هارپ در مخ شريف جنابعالي برخورد كرده يه كم تحت تاثير قرار گرفته بد بخت اين آمريكايي كه من ميشناسم اگه به يه جايي تسلط پيدا كنه چه بلاهايي كه سر ملت اون منطقه نمياره به سخنراني دكتر عباسي در مورد جنگ ويتنام و سربازان آمريكايي حتما توجه كن اونوقته كه اين مدينه فاضله ات رو ميشناسي غربزده ساكسونيم شده
  • الیاس ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    3 11
    حالا خوبه بالا ترین آمار سیل زلزله گردباد افسردگی خودکشی قتل های زنجیره ای زندانی های سیاسی دستگیری های گسترده مردم در راهپیمایی ها خفقان خبر واقعی در آمریکاست کسیف تر از همه همین (سگ سانها) هستن
  • بنده خدا ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    4 3
    داشتن چنین تفکری هم از سوی آمریکای جنایتکار آنها را از حیوان پست تر کرده.خدا را شکر که ما خدا را داریم
  • سهیل بشردوست ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    2 1
    دو سال پیش هم خبر ایجاد مرکز شبه هارپ در ایران منتشر شد که البته با اهداف هواشناسی مطرح شده
  • 37038 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    4 1
    البته مبنای تحلیل در مورد این موضوع رامیتوان افکار عمومی دانست شکل بیان آن وکار برد آن .اما در نگاه کلی شاید بتوان این موضوع مانند موضوع کشف رادار دانست و ترس متفقین از استفاده آلمانها ازآن به عنوان یک صلاح دانست که امروز دوباره در شکلی جدید خود نمایی میکند بیایم به موضوع دور از احساسات و حیجان و با منطق و فکر و آرامش نگاه کنیم باتشکر مطلب مهیجی بود (به امید منجی که به دنیا آرامش و منطقی انسانی بدهد )
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    4 4
    ایران هم میتونه با ساخت وسیله که تولید پالس الکترومغناطیس بکنه مادر هر وسیله الکترونیکی که چه در فضا باشه چه روی دریا و... به عضاش بشونه فکرشو بکن مثل یک جنگنده F35 با پالس الکترومغناطیس بزنی، مثل گنجیشک که با تفنگ بادی زنده باشی میفته BANG
  • حمید ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    16 8
    شما مطمئن باشید اگر همچین سلاحی وجود داشت حتما در برابر تهران مورد استفاده قرار میگرفت . این همه این امریکا هزینه روانی و تحریم و ... ر. متحمل نمیشد. واقع بین باشیم.
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    7 5
    به نظر این موضوع یک جنگ روانی در راستای سیاستهای امپریالیستی وقدرت طلبی امریکاست وگرنه تا حالا تهران وایران باید نابود شده بود
  • امین ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    11 7
    باسلام ـ به نظر من آمریکاییها زیادی قدرتشون رو بزرگ می کنن . اونا فراموش کردن ایران سرزمین خداست و خدا بزرگتر از آن است که وصف شود .
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    7 6
    یکی از ضعفهای ویرانگر سایت شما این است که مقالاتی که منتشر میکند کلاً هیچ سند و مدرکی ندارد و صرفاً بر مبنای ذهنیت نویسنده است. البته این مطالب -که اغلب هم ترجمه است- در تمام جهان طرفدار دارد و اتفاقاً نسخه های ترجمه شده شما توسط خود آمرکیایی ها نوشته است، ولی ذره ای ارزش استناد به دلیل بی در و پیگیر بودن روش تحقیق ندارد. این جوری مخاطبانتان را ضعیف و نا توان و صرفاً مصرف کننده محصولات ترجمه ای میکنید.
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    3 1
    بشریت؟؟؟؟
  • آزاده ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    8 4
    مرگ بر آمريكا و عطش سيري ناپذير سلطه بر جهان. مرگ بر سياستمداران قدرت پرست كه از نظر آنان "هدف وسيله را توجيه مي كند"
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    5 1
    ای خدا چرا چرت میگین؟ امواج صوتی راحت ترین Counter measure های دنیا رو دارن اونها هم انتن رادارهای OTHD امریکا تو الاسکا یا فلوریداست
  • آشنا ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    3 2
    مشرق عزیز این مطلبی که شما نوشتید اولا چیز جدیدی نیست ثانیا شما فقط کلیت اون رو بیان کردید لطف بفرمایید یه مقدار در باره جزئیات اون بنویسید تا مردم ما یکم دشمن خودشونو بشناسن
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    2 2
    آخه ایران که اکثرش بیابونه چی بیابون رو بهم میریزن
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    2 2
    تو حالت خوبه ؟؟؟ به نظر طبیعی نمیای!!
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 6
    پس برو بمير موش كوچولو.
  • مهدی ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    13 14
    آمریکا در چه فکریه ایران پر از بسیجیه جانم فدای رهبر
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    1 2
    سلام . خبرنگار ضد ماسون. اگه تو عکس آخر این مطلب دقت کنی سوژه های خوبی پیدا میکنی
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    7 0
    سلام اخیرا کتابی با عنوان سامانه های گرم کننده یونسفر (هارپ) توسط دکتر مردانی و رضوی منتشر شده که به صورت علمی درمورد هارپ پرداخته شده، چرا به این کتاب و نتیجه گیری های اون اشاره نشده است
  • سهیل ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    3 7
    سفیدپوستان سگسان؟؟؟؟؟
  • محمود ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    9 4
    ید الله فوق ایدیهم
  • از کجا معلوم که هنوز استفاده نشده؟ ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    15 1
    از کجا معلوم که هنوز استفاده نشده؟ مگه نمی بینی تعداد خل و چل ها زیاد شده؟
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    18 4
    اگه خدا با ماست، کی با اوناست که اینقدر موفقند؟
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    3 9
    واقا که آدمهای ضعیفی مثل تو مستحق نابودی و عقب موندگی هستن
  • abolfaz ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 5
    با این حرفا مشرق روحیه ما رو از بین میبری دیگه چه به رسه به دیگران
  • abolfazl ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    1 4
    حمار
  • محمد ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 3
    ((از پاپ کاتولیک تر)) که میگویند مصداقش ایشون است
  • سهیل ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    5 11
    توصیه میکنم اون طوفان شن رو بیاد بیارند که چطور بالگرد هاشون رو دونه های شن سرنگون کرد . هر چی رو دست کاری کنید یکی هست که دستتون رو قطع کنه ...
  • سلمان ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    4 4
    با سلام این یک بلوف از نوع آمریکایی هست مطمئن باشید اگر همچین سلاحی داشتند لحظه ای در استفاده از آن بر ضد مملکت ما درنگ نمی کردند و البته که دست خدا بالاتر از تمام دست هاست پس هر چه میتوانید مکر کنید تا همه را خداوند به یکباره بر باد دهد
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    7 1
    چنین پروژه ای وجود داره ولی نه به حد که اینا تو تبلیغاتشون میگن. مثلا میگن زلزله ژاپن کاره هارپ بود. امریکا اگه چنین قدرتی داشت تا الان ایرانو نابود کرده بود. امریکایی ها دوس دارن که چنین وسیله ای داشته باشن ولی این آرزو به گور میبرن.
  • شبیب ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 0
    آدرس سایت شما چیه؟
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 1
    چیه جواب رد شنیدی حالت خوب نیس؟
  • سرباز ولایت ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    5 1
    اینها فایده نداره فرعون هم تو دوران خودش بزرگترین قدرت شیطانی زمان خودش رو داشت با آمدن منجی زمان تو دریا غرق شد.
  • شاهین ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    10 1
    یادمان نرود دجال آخرالزمان توانایی لرزاندن زمین بارش باران و... را دارد روایت بخون بعد جوابمو بده توی عکس آخرم تک چشم که نشانه ی دجال هست رو میبینید.
  • haje ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    3 1
    آخه اکه میتونست که تا حالا همه تجهیزات نظامی و انرژی اتمی ایران را زده بود واین همه هم تحریم و... نمی کردن.
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 0
    یعنی اینقدر ضعیف و ناتوانی
  • محمودی ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 0
    من قبلا هم چند تا کامنت گذاشتم سایت مشرق رو بیشتر یه سایت زرد سیاسی می دونم و خیلی باهاش موافق نیستم ولی گزارش ویژه هاش خیلی خوبه مثل گزارش مرکل که واقعا عالی بود یا گزارش اوباما یا مردوخ و چند تای دیگه در مورد اینکه سند و مدرک نداره هم بهتره دست اندرکاران سایت منابع رو ذکر کنن به این برادر ناشناس هم توصیه می کنم که از منفی بافی دست برداره حتما انتظار داری آمریکایی ها اسناد هارپ رو در اختیار مشرق بزارن تا به اصطلاح تحقیق مشرق علمی بشه برادر من کجای کاری بحثی در ژورنالیسم داریم به عنوان Investigative Journalism یعنی مثل شرلوک هلمز، خبرنگار تحقیق رو از یک سر نخ دنبال می کنه چون هیچ سندی رو نمیزارن که منتشر بشه در ضمن هیچ جای دنیا بهگزارش هایی که این گونه تولید میشه بی در و پیکر نمی گن بلکه خبرنگارای اینجوری بیشتر در معرض قتل و ترور هستن چون پشت پرده رو افشا می کنن در ضمن اون ترجمه ای که مخاطب رو ضعیف می کنه ترجمه بی هدف و انفعالی هستش نه ترجمه هدفمند و افشاگرانه ** یک نکته: مشرق بهتره روی مبحث کنترل ذهن بیشتر کار کنه چون اخیرا چند تا مقاله مهم راجع به اون خوندم. الان کنترل ذهن بیشتر از طریق رسانه ها انجام میشه و مبحث مهمیه
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    3 1
    قطعا دست خدا بالاتر از تمام دستهاست اما ما هم باید دشمن شناس خوبی باشیم و دشمن را کامل رصد کنیم به نظرم جای این گونه مقالات در فضای وب خالیه
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 9
    برادر غرب زده من! اونها موفق نیستند یه مقدار از خواب غفلت بیدار شو و چند تا مقاله انتقادی از خود غربیها مطالعه کن
  • از آلمان ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    2 0
    در آلمان خفقان زیادیه صهیونیستها خیلی توی آلمان قدرتمند هستن سر همین قضیه هولوکاست هنوز هم آلمان داره خسارت میده یعنی نزدیک به 60 سال گزارش مرکل خیلی خوب بود و اینجا خیلی بازتاب داشت این مزکل آدم خیلی خودفروخته ایه من همیشه گزارش های شما رو می خونم البته شنیدم تو یه اداره دولتی مشرق باز نمیشه شاید فیلترش کردن این نامردا
  • haj.amin ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    4 1
    مثل اینکه شما زودتر از دیگران تحت تاثیر امواج هارپ قرار گرفته اید آخه ابله مگه این سلاح میاد میگه چون شما فلان نژادی بیا اینطرف هارپی نشی
  • ایمان ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 0
    حرفت کاملا درست اما همان الله به انسان عقل داده تا از آن بهره ببرد حالا شما فقط شعار می دهید و دیگرانی هم از عقل بهره برده و می سازند
  • شهباز ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    14 1
    اگر با مرگ گفتن کارها درست می شد که تا حالا باید غیر از ما کسی تو این دنیا نبود
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    4 12
    مشرق یه مطلب هم بزار واسه آمریکاییا سلاح اصلی ما ایرانیا رو براشون معرفی کن بفهمن دنیا دست کیه به خودشون مغرور نشن اگه اونا هارپ دارن ما بسیجی داریم.
  • بنده خدا ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    12 4
    بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج و أید إمامنا الخامنه ای
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 1
    شیطان . واین موفقیت گذراست
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 0
    دلبندم "عزاش" درسته نه "عضاش"
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    3 0
    تو هم مثل یزد حرف می زنی که به امام سجاد گفت اگر خدا با شما بود پس چرا این بلا رو سر خاندان شما آورد؟ برادر من انسان تو این دنیا صاحب اختیار هست و چه تو زمینه بد و چه خوب تا هرجا می خواد می تونه پیشرفت کنه به دست آوردن علم هم ربطی به مسلمان و کافر نداره و فقط به تلاش و پشتکار ربط داره مهم نحوه استفاده از علم هست که یه کافر در جهت منافع خودش حتی هرچند غیر انسانی استفاده می کنه در حالی که یه انسان با خدا در جهت رفاه مردم ازش استفاده خواهد کرد.
  • کورش ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    4 0
    الله اکبر
  • سلام ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    2 5
    اگه تا الآن وجود داریم که جلوی آمریکا بایستیم پس نشون میده که خدا با ما است صحبت های آقای رائفی پور رو به یاد بیار که ارتباط اونا با اجنه زیاده
  • م ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    4 2
    اونا اگه قدرت داشتن که زخم اقتصادی شونو ترمیم میکردن . فیلم سینمایی زیاد میبینن . قسمت آخر بازیشونه . کارشون تمومه بدبختای نژاد پرست .
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    3 0
    بنام خداوندي كه قدرتش از هارپ و بمب اتم بيشتر است دوست عزيز نترس ما خدا را داريم با توكل به خدا همه رو آدم ميكنيم دعا كن آقامون بياد تعجيل در فرجش
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    3 0
    شاید هم تا الان استفاده کرده اند. زلزله ی بم. شاهدان محلی میگفتند که به فاصله ی چند ساعت دمای هوا و وضعیت جوی به شدت متغیر بوده است.
  • amirali ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 1
    بابا این حرفها رو بی خیال اگه میتونست بهپادش اینجوری نمیشد.
  • آزاد ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    2 0
    با سلام خدمت دوستان روي سخنم با اون عده از دوستان است كه بجاي گفتن اين اراجيف برن تحقيق كنن ببينن تو ده بيست سال گذشته آمار زلزله و سيل چند برابر شده بعد بيان بگن هارپ واقعيت داره يا نه ... يا علي
  • سامیه ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    3 1
    حتی اگه هارپ وجود نداشته باشه و فقط برای ترسوندن ما باشه نباید فراموش کنیم که امریکا تمام سعیش رو می کنه واسه نابود کردن ما.باید خیلی هوشیار تر از این حرفها باشیم که تو دامش نیافتیم
  • رضا ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    2 0
    باسلام ومکرو ومکرالله والله خیرالماکرین
  • دریا ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    4 1
    تلاشتون درخور تحسین است مطلب علمی جالبی بود اما خدابالاسرماست
  • وحید ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    2 0
    اونا به علم بها میدن به اینجا میرسند.اگه به دانشجویان ما هم بها بدن به بیشتر از اینها میرسند ولی حیف که مسئولین بیشتر به فکر دکور اتاقشون هستند.
  • x ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    5 2
    دوستان عزیز واقع بینانه به همه مسائل نگاه کنید ما قدرت داریم ارده داریم پشت کار غیرت و.. واز همه مهم تر خدا پشت جهاد گران را هیچ گاه خالی نمیکنه خودش در قرآن گفته ولی باید تلاش کرد موضوع هارپ رو من چند سال پیش شنیدم خیلی پیگیری کردم واقعا وجود داره تو بازی های جنرال هم خیلی روش مانور دادن باید دنبال راه چاره باشیم تا فردا روز در مواقع اضطراری از این سلاح به عنوان اهرم فشار به مردم و مملکت استفاده نشه بدون حساسیت و با واقعیت ها نظر بدین ممنون.
  • حاج علي ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    1 0
    بنام خدا جوجه رو آخر پائيز مي شمارند.
  • حاج علي ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 2
    بنام خدا جوجه رو آخر پائيز مي شمارند. اميد است در پرو‍‍‍‍‍ز ه هارپ يا امثالهم يك قدرت موفق شود كه جهان و انسانها را بهتر از حال اداره و هدايت كند، چرا كه همه اديان و در انتها امام زمان عج براي اداره خوب جهان و عموم انسانها بطرف خوبي كم گذاشته اند. و به نظر مي رسد چانچه جهان با شرايط كنوني اداره گردد، جزء بدبختي و گرفتاري براي عموم انسانها چيز بهتري در بر نداردكه انسان به الله برسد
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    5 0
    خوشم میاد دست به برچسبتان ملسه!تا کسی یه چیزی میگه که باب میلتان نیست بهش برچسب میزنین که غربزده ....
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 0
    اين عكس آخرت معركه بود با اون جمله ما فوق اذبي كه اومده بودي اون آخر! ولي راستي تو مشرق هم مگه كسايي هستند كه اين نوع ادبيات را بلد باشن؟! يعهني هرچند خوشم نمياد از اين مشرقيون ولي لين گزارش هاتون رو اين اواخر ميخونم. ايدزت هم كه عالي بود.
  • پوریا ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 0
    نگران نباشید ماهم آنتن و دکل داریم ایرانسل وهمراه اول که هی قطع و وصل میشه افتخار کنید
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    3 1
    آمریکا قدرت دارد ، ایران حرفی برای زدن در علم ندارد،. لطف کنید به جای تعصب دینی یه کم بحث علمی کنید. که مورد تمسخر جهان قرار نگیرید، جهان سومیا
  • حاجب ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 0
    آمریکا و اروپا از جوانهای ما و دیگران استفاده میکنن.از درون لطمه این مضوع را خواهند خورد. هارپ یا پروژه های دیگر فرقی نمیکنه.و مکرو ومکرالله الله خیرالماکرین.قربون همه جوانهای غیرتمند ایران عزیزم برم.شما را هنوز نشناخته اند.یا حق
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    1 0
    بله اما به همت دانشمندان ما، رشدعلمی ایران بطورمتوسط 11 برابر جهان شده. اینها را هم درنظر بگیریم و عادلانه تر قضاوت کنیم.
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 0
    لاف زدن در دنیای سیاست یعنی چرت و پرت! اگر میتونستن دنیا رو میگرفتن ولی وقتی نمیگیرن به معنی تدبیر نیست تواناییشو ندارن! اگر به این سادگیا بود که ارتش به عراق و افغانستان نمیفرستادن با همین هارپ میزدن عراق و افغانستان رو بخار میکردن!!!
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 0
    داداش شما که تو سایتت عین مطلب مشرق رو کپی کردی! میخوای تبلیغ وبلاگت رو بکنی راحت لینکشو بزار دیگه چرا قوپی میایی!
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    1 0
    جواب به شهباز: آدم باید کورباشه که مرگ شوروی سابق و مرگ سیاسی آمریکا رو نتونه ببینه.
  • جعفر ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 0
    حال می کنی مردم بهت فش بدنا کلا تعطیلی
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    1 0
    اخه این عکس که شما بهش اینقدر اشاره می کند یه تصویر انتزاعی است و معلوم نیست که منظورش از این تصویر چیه.... بعد هم یکم روی این قضیه مانور ندید .... ما مسلمانیم و با یه مشت ماتریالیست متفاوتیم .... ما این جهان رو خلقت خدا می دونیم و اونها یک اتفاق شیمیایی .... ‌‌big bang
  • مهندس مکانیک ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 0
    سلام. با توجه به تهدید دائمی از طرف آنریکایی ها برای جهان دوم و سومی ها، بنظر می رسد روزی مرگ جمعی آمریکایی ها برسد زیرا همه گرفتاری های دنیا زیر سر آنهاست و برای مردم تحت ستم و یا ضعیف تر چاره ای باقی نمی ماند مگر با کشتن آمریکایی های خبیث.
  • علي ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    4 0
    بسم الله الرحمن الرحيم اللهُ لا إِلَهَ إِلا هُوَ وَعَلَى اللهِ فَلْيَتَوَكّلِ الْمُؤْمِنُونَ‏(؛[5] خدا است که جز او معبودی نیست و مؤمنان باید فقط بر خداوند اعتماد کنند. وفسير اين آيه از منظر امام راحل: الوهیّت و تصرّفی از برای موجودی از موجودات نیست در مملکت حق تعالی، و او است یگانه متصرّف و مؤثّر در امور، و غیر او ضارّ و نافعی در عالم وجود نیست. پس به مرتبه بالاتری از توکل رسد.[حالا بريد شما با اين سلاح هارپتون.
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    0 0
    دوست عزیز اگز شما دروستان را تا دوره راهنمایی خوب خوانده بودید چنین چیزی را نمی نوشتید.برای افزایش 20 درصدی دما آن هم در 275 کیلومتری بالای زمین به وسعت یک منطقه بزرگ می دانید چقدر انرجی مورد نیاز است؟ دما که مثل انشانهای کم عقل و احساسی نیست که با یک شو از این ور به آنورشود.
  • الشتری ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    1 0
    سیلام به نظرم مقداری توانستن در جنگ روانی پیرز باشن در خیلی جنک ها دشمن قدرت ندارد ولی عملیات روانی قوی انجا میدهند مواظب خودتان و خانوادهایتان باشید
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    اگر واقعا همچین سلاحی داشتن پس چرا تا حالا ایران که دشمن درجه یکشون هست رو تا حالا نابود نکردن؟!!!!!!!!!!
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    آفرین
  • احسان ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 1
    يا أيها الذين آمنوا إن تنصروا الله ينصركم ويثبت أقدامكم همین.....
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    1 0
    یادتون باشه قضیه رفتن به کره ی ماه هم خالیبندی آمریکایها بود ودانشمندای سایر کشور ها به دلایل متعدد اونو رد کردند به چند دونه عکس از این قضیه نگاه کنید.
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    حمید جان حرف حق زدی حرف حق هم جواب نداره اینم که میگه "از کجا معلوم که هنوز استفاده نشده؟" بنده خدا خودش رو میگه که خل و چل شده! همه رو هم مثل خودش میبینه!!خدا شفاش بده!
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 1
    جناب ایمان تو که آیه قرآن رو نمیفهمی و صرفا شعار میپنداری ظاهرا از عقل هیچ بهره ای نبردی! میتونی از خودت شروع کنی!!
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    آره موفقیتشون رو تو بحرانی که مثل خر تو گیر کردن داریم میبینیم!! بی زحمت تو هم برو لا گیس همونا منابع مملکتمون رو حروم خودت نکن!
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    مواظب باش زیر پای مردم له نشی مورچه!
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    علم ، فقط علم (به مفهوم کلمه).....خودم را معرفی می کنم : گروه انحرافی جدید.....اصل اولیه اش هم علم پرستی است ، حالا مثل قضیه مشایی هی بالا و پایین بپر
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    روایت را به همراه منبع بگو!
  • عباس ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    4 0
    اگه اونا هارپ دارن ما خدا رو داریم ، ما امام زمان رو داریم . انشاءالله به اذن خدای متعال هارپ چنان رو سر خودشون خراب میشه که از بوجود آوردنش پشیمون میشن.
  • عبدالله ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    پس حتما هم از صد ها سال پیش ای تکنولوژی رو به دست اورده چون صدها سال پیش هم روز به روز این اتفاقات رو به پیشرفت بوده :::::بابا دست بردارید یا مسلمانیم و به وعده حق ایمان داریم یا فقط در حد اسم مسلمان پس بشنوید ولی باور نکنید اگر ایمان دارید
  • راضییه ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    1 0
    اگه اونهااین امکان روداشتندباافتادن یک بهپادبه دست وپای ایران نمی افتادن پس بشنو وباورمکن
  • امیر ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    یدالله فوق ایدیهم
  • بهنام ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    نظر شخصی من میتونه بزرگنمایی هم باشه، من یه چیزایی در مورد ستاره طارق یا به قول غربی ها UB 313 شنیدم که می تونه تغییرات شدید جوی، گرم شدن زمین، آتشفشان، زلزله و حتی تاثیرات روانی (عصبی شدن) داشته باشه (بر ثر تاثیرات مغناطیسی و جاذبه ای بسیار قوی) اگر توجه کرده باشید این چند وقته جو رسانه ها هم غم بار شده و جریان پشت پرده جهان از پیش بینی ها ترسیده داره خودش را برای اعلام حکومت سراسری و یکپارچه شیطانی در جهان آماده میکنه در مورد تشخیص طارق رسانه ها و منجمان که چیزی نمیگن ولی من یک ایده دارم اگر تاثیرات جاذبه ای داشته باشد کسانی که به امکانات آزمایشی بسیار دقیق دسترسی دارند میتوانند تغییرات جرمی چند ماده مختلف با جرم قابل توجه (برای دقت بیشتر) را مورد بررسی دوره های چند ماهه قرار دهند. در مورد تاثیرات مقناطیسی هم عزیزان دارای اطلاعات در آن زمینه نظر بدهند. . این ها فقط نظر شخصی من بود (برای کسانی که فکر میکنند غیر ممکنه چیزی غیر از دانسته آنها اتفاق بیفته و احتمال توهینشون هست {من توی این زمینه خاص حلال نمیکنم})
  • من هم ناشناس! ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    یعنی قدرتش از خدا هم بیشتره؟
  • محمد ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    1 0
    همه می دونیم که اونا برای ضربه زدن به ما از هیچ عملی کوتاهی نمیکنن و مطمئن باشید اگه چنین قدرتی داشتن حتما تا حالا بر علیه ما بکار میبردن و کسی هم نمیتونست ثابت کنه کار اونهاست ولی همینطور که میبینیم تو این چند ساله اکثر بلایای طبیعی مثل سونامی های مختلف گریبان خود آمریکاییها رو گرفته و خدا را هزاران مرتبه شکر بلاهای اونچنانی سر کشور ما یا خیلی از کشورهای مخالف آمریکا نیومده
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    5 1
    ای کاش کشور ما هم مثل امریکاییها به علم و دانش و تحقیق بها میداد و چنین ابزاری را اختراع میکرد. اما حیف که توی مملکت ما اولا دزد زیاده و ثانیا مسولین هم بی اهمیت هستند. همه چیز با عمل معنی پیدا میکنه نه با حرف.ما ایرانی ها شعار زیاد میدیم. اگه نگاهی به تاریخ بکنید میبینید که اکثر اکتشافات و اختراعات مال امریکاییها و اروپاییهاست.مثل برق.تلفن.رادیواکتیو.هواپیما.لوکوموتیو.اتومبیل.پنیسیلین.اکتشاف نفت.و......... به امید ایرانی قدرتمند.
  • مهران ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    بعید می دانم آمریکا آنقدر خویشتن دار بوده باشد که در صورت داشتن چنین امکاناتی آن را به شکل موثری علیه کشور ما استفاده نکند بنابر این نتیجه می گیریم مثل جنگ ستارگان که باعث و حشت شورویهای سابق شد این پروژه هنوز به مرحله عملی نرسیده است و برای تحت تاثیر قرار دادن ذهن مردم کشورهای هدف تبلیغ می شود.
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    اونقدرم که فکر می کنی امریکا دنبال نابودی ایران نیست دشمنان مهمتری هم داره
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    2 3
    سرزمبن خدا؟ پس این همه اختلاس دزدی و سیاسی بازی و .... در سرزمین خدا انجام می گیره ؟
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    1 2
    کی گفته خدا با ماست؟
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    متاسفانه شما عمله دشمن شده اید و اسمش رو هم گذاشته اید گزارش.یک سری عکس گزاشته اید که اثلا معلوم نیست از کجا آورده اید و یا از کدوم فیلم سینمایی استخراج کرده اید با مثال هایی که زده اید آمریکا از هارپ تا الان فقط برای ضربه زدن به خودش استفاده کرده
  • rahro ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    احتمالا فکر نمی کنید این خبر شما چند سال پیش سوخته!!!!!!! بحث هارپ در چند سال گذشته مطرح بود الان به این موضوع پرداختید!!!
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    1 0
    به کجا رسیدن ؟؟؟سلاخی انسانها؟؟
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    بعد از این کامنت برو خودتو گور به گور کن ...چون نه سفیدی نه ساکسون...
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 1
    کاش کشورهای دیگه هم می تونستن اینطوری گُنده خالی بندی کنن!!! آخه امریکایی ها میگن: دروغ هرچی بزرگ تر باشه، باور کردنش راحت تره
  • شاهد ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    سلام اینها اگر چنین قدرتی داشتن نمی گذاشتن هر چند ماه یکبار گردباد وطوفان وسیل ووو تمام ایالاتشون رو در نوردد اینها همش دروغه بعدشم اگه اینها سلاح این چنینی داشتن احتیاجی نداشتن بیان عراق وافغانستان رو بگیرن واینهمه سربازاشون رو به کشتن بدن وتازه اگه می تونستن چنین کاری بکنن تا حالا جمهوری اسلامی رو از بین برده بودن شک نکنید پس برای ترساندن افراد عامی این حرفها خوبه چرا هر چی این امریکایی ها بگن سریع باید قبول کنیم تحقیق کنید خبری نیست این امریکایی ها هیچی نیستن هیچ غلطی هم نمی تونن بکنن
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    آقای راهرو همه مثل شما پروفسور نیستند که همه چیزو بدونن خیلی هم موضوع خوبی بود نمی ذونم چرا یه عده چشم دیدن مشرق رو ندارن هر چی میزنه یه ایرادی می گیرن برو بابا
  • مهراد ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    2 0
    سلام . جهت دیدن فیلمهای مربوط به هارپ به سایت اپارات مراجعه کنید . به نظر من که واقعیه
  • محمودی ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 3
    بی سوادهایی مثل تو مایهه ننگن عمله دشمن!!! هر کس می خواد آمریکای واقعی رو معرفی کنه یه بی سواد مثل تو میاد میگه به دشمن کمک کردید
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    2 0
    نخیر بیشتر نیست ولی عقل تو یکی خیلی کمه!
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    1 0
    صد در صد موافقم ولی باید دشمن شناس باشیم
  • محمودی ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    9 0
    خواهش می کنم همه دقت کنن نصف کامنتهای این مطلب فحش به مشرقه نصفش هم تعریفه بابا این چه وضعیه چرا باید همه چیزمون مثل دعوای فوتبال، احساسی باشه؟ به اون اقایی که فحش میده میگم برادر من، اگر دلیل علمی داری بیار ارائه کن، بهر حال شما که دانای مطلق نیستی , احتمال داره آمریکایی ها کارهایی بکنن که مخفی باشه. اینو که انکار نمی کنی-- پس باید رفت سراغ این جور مطالب که از قضا مطلب هم راجع بهش کم منتشر میشه چون محرمانه است بهرحال خواهش می کنم از فضای فحش و فحش کاری بیایین بیرون ما همه مسلمون و ایرانی هستیم منظقی بحث کنیم تا همه استفاده کنن
  • ژوزف ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    0 1
    خدمت دوستان باید عرض کنم که پروژه ی هارپی وجود ندارد و فقط یک جنگ روانی می باشد که هدف ان ایجاد رعب و وحشت در اذهان عمومی جهان می باشد . متاسفانه بعضی دوستان بدون کار علمی و تحقیقاتی به نشر این موضوع کمک میکنند یادتان باشد امریکا بیشتر از اینکه از نیروی نظامی یا نیروی سخت خودش استفاده کنه از نیروی نرم خودش مثل هالیود ، رسانه ها و .... استفاده میکنه
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    1 0
    چکار بچه داری !!! بذار هرجوری یاد گرفته بنویسه !!!
  • امیر ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    0 2
    شما که درس خوندی کافیه دوست عزیز..برو انرجیو یاد بگیر تا بنویسی انرزی
  • میری ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    0 3
    به نظر من آدم بایستی واقع بینانه فکر کنه، به این امریکایی ها که از کاه کوه می سازن اصلا نمیشه اعتماد کرد پیشنهاد میکنم شما هم اعتماد نکنید.
  • حمید ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 2
    اول سلام و عرض ادب بابا بی خیال اینقدر دعوا کردن و فحش دادن نداره که. مطمئن باشید که آمریکائیها اگر همچین چیزی(هارب) داشتند یک لحظه به ایران و بقیه کشورهاییی که باهاش دشمن هستند امان نمی داد. خواهشا به همدیگه فحش و ناسزا نگید ما همه ایرانی هستیم نباید بخاطر امریکا که ارزش هیچی نداره با هم بد صحبت کنیم.
  • محمد قلیزاده ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    0 4
    هیچ غلطی نمیتونی بکنی جوونای ایرونی حلا مونده تا اون روشونو نشون بدن لعنت بر اون پوست زشت کله کچلت
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    2 0
    chi migid?bayad bedonim to donya chi migzare ya na?ona ro ke har rooz to akhbar moarefi mikonan?
  • جمال ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    2 7
    جوونای ایرانی غیرت کوروش کبیر دارن از هارپتونم نمیترسن
  • AMERICA ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
    5 8
    زنده باد امریکا عاشق همین اختراعاتتم که واقعا همتا نداره!احمقا 59 سال پیش امریکا بمب اتم داشت ولی هنوز ایران نتونسته درستش کنه حالا دور از ذهن نیس که همچین چیزی داشته باشه اونم بعد از 59 سال برید مستند سلاحهای مخفی امریکا رو بگیرید تا بفهمین همتون یه مشت احمقین که فقط قمپز در میکنید! بدرود امریکا
  • سعید1537 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    1 3
    به خدا قسم که جنگ شروع شدی و ما تا کنون شکست خورده ایم
  • رضا جابری ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 1
    بسم الله الرحمن الرحیم یدالله فوق ایدیهم
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 0
    ما همه مسلمون و ایرانی هستیم پس نمیشه منظقی بحث کنیم
  • متین افسون ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    بد بد بد
  • علی ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 1
    نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    1 5
    ما هم کلاشینکف داریم . خوبه دیگه کافیه
  • USB ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    پروژه جالب و باحالیه. خیلی وقت پیش خوندم در موردش... الان سلاح های مخربتر و کشنده تری هست که آمریکایی ها نمیدونن...! ولی من تو چند سال اخیر بهش رسیدم!!!!!!
  • ناشناس ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    3 1
    اللهم عجل لولیک الفرج فقط میتونم بگم مهدی بیا
  • ناشناس ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    1 2
    فقط میتونم بگم خیلی احمقی!!!!!!!!!!
  • محمود انگوري ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 2
    آره داداش غرب زده . زن و بچه ات عين سوري ها و عراقي ها توسط نماينده امريكاييها تو دستهاي ( داعشي ها )بيفتن مي فهمي زنده با د يا نزنده باد
  • نا شناس ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    0 0
    یا
  • afshin ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    1 1
    لله اکبر ... الله اکبر ..... باید به پا خیزیم ا نباید دست رو دست بزاریم اولین کشوری که برشته شه ایران
  • سید ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    9 2
    ما دنبال گفتن مرگ بر این مرگ بر اوون هستیم ویا دنبال تخریب همدیگر ، آنوقت اوونها سلاح وتگنولوژی جدید می سازند به نظر من زندگی کردن حق اونهاست بخدا ما باید بمیریم چون واقعا در تخیلات زندگی میکنیم و برای همین همیشه احساسی عمل می کنیم بطور مثال ی اقایی نظر داده ومکروا ومکرالله و.... آخو بابا این مکر نیست این علم است که پیشرفت کرده حالا ما تواناییش را نداریم می شنیم فحش میدیم معذرت میخوام ....
  • سید ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    6 4
    من رسیدم به این مطلب که آقای جهان آمریکاست لذا چه بخواهیم چه نخواهیم باید سر بزیر بریم بیام چون آقا شوخی نداره
  • ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 1
    من اومدم یکم مطلب در باره ی هارپ بخونم اما منبع معتبر ندارن یعنی همش دروغه آخه این مطالب بدون منبع چه پشتوانه ای دارن؟
  • ناشناس ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    2 2
    بگو از این به بعد قرار جای خدارو بگیرن والا
  • ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    2 2
    خوش به حالشون هر چی رو که بخوان می خونن اختراع کنن
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    2 1
    خاک بر سرت
  • ناشناس ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    1 1
    خاک برسرت
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    6 2
    از نظر من کاش علم پیشرفت نمی کرد
  • محمدخ ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    4 0
    دنیا به کجا میره
  • سروش ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    9 1
    موندن که چی بگم والا ، تو فلان سایت اگه به طرف بگی نظر من مثل شما نیست بهت میگن ساندیس خور وتو یه سایت دیگه هم بهت میگن مزدور و نوکر آمریکا ، آدم هیچ جایی نمیتونه آزادانه نظر بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس