1

زمان اخذ رأی مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و شمارش آرا آغاز شد.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور همزمان با آغاز مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت معصومه (س) , آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را با عنایت ذات باری تعالی و به نام نامی حضرت بقیه الله الاعظم انتخابات مجلس شورای اسلامی را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: ان‌شاءالله که این مرحله هم مانند مرحله قبل باشکوه و با عظمت برگزار خواهد شد و مردم شریف ما در پای صندوق‌های رأی نتایج گرانبهایی را با انتخاب ۴۵ نمایندگان مجلس شورای اسلامی انشاالله به اتمام برسانند و کار ناتمام انشاالله امروز به اتمام می‌رسد.

وزیر کشور تاکید کرد: برای همه عزیزان در همه شعب که مشغول کار هستند و هیأت‌های اجرایی و بازرسان و هیئت‌های نظارت و فرمانداران و نمایندگان آنها و استانداران و ستادهای هیأت‌های اجرایی و ستادهای هماهنگ کننده و ستادهای تبلیغاتی در همه جا آرزوی موفقیت و توفیق داریم تا در خدمت به مردم شریف در اخذ رأی آنها که امانت الهی است، بیش از پیش موفق باشند.

این انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه آغاز خواهد شد. مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با مشارکت و همکاری ۱۴۵ هزار نفر که ۴۰ درصد آن را خانم ها و ۶۰ درصد را نیز آقایان تشکیل می دهد، برگزار می شود. این انتخابات در ۸ حوزه شامل «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» از ۲۲ حوزه انتخابیه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می شود. در تهران به‌طور متوسط ۴ صندوق الکترونیکی اخذ رای در هر شعبه و در شهرستان ها ۳ صندوق در نظر گرفته شده است.

چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس رأی بدهند؟

طبق قوانین و مقررات انتخابات مجلس شورای اسلامی، شرکت‌کنندگان در مرحله دوم انتخابات مجلس باید شرایط ذیل را داشته باشند:رای‌دهندگان باید از میان متولدین ۲۱ اردیبهشت‌ سال ۱۳۸۵ به قبل باشند. کسانی‌که در مرحله اول انتخابات شرکت کردند فقط می‌توانند در همان حوزه انتخابیه مرحله اول، رای دهند. کسانی‌که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند می‌توانند در هر حوزه‌ای که مرحله دوم انتخابات در آن برگزار می‌شود، رای دهند.

براساس تبصره ۵ ماده ۱۰ اصلاحی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، در انتخابات میان‌دوره‌ای حوزه‌های انتخابیه هر دوره مجلس کسانی حق رأی دارند که در انتخابات قبلی آن دوره در همان حوزه رأی داده باشند یا در هیچ‌یک از حوزه‌های انتخابیه شرکت نکرده و رأی نداده باشند.

امنیت بالای دستگاه‌های تمام الکترونیک اخذ رأی

رئیس ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرد که دستگاه‌های تمام الکترونیک اخذ رأی، ارتباط اینترنتی و اینترانتی ندارد و هک نمی‌شود.

کارت تعرفه نیز امنیت دارد و کسی از آرای شخصی شهروندان مطلع نمی‌شود زیرا اطلاعات درونش ذخیره می‌شود.

صرف ارائه کد ملی برای رای دادن در مرحله دوم کافی نیست و رأی دهنده باید یکی از پنج مدرک هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و پایان خدمت را همراه داشته باشد.

مدارک هویتی شهروندان رویت و اسکن می شود و پس از احراز هویت، فرد می‌تواند رای دهد.

آغاز فرایند رای گیری دور دوم انتخابات مجلس در ۱۵ استان/ چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس رأی بدهند؟

بیش از ۶۰ درصد صندوق‌ها تمام الکترونیکی هستند

«احمد وحیدی» وزیر کشور پس از ثبت رای خود در صندوق، در جمع خبرنگاران، گفت: مرحله دوم رهگیری برای تکمیل نمایندگان مجلس آغاز شده است تا ۴۵ نماینده باقی ماده مجلس انتخاب شوند.

وی افزود: این مرحله انتخابات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ان‌شاءالله با حضور مردم عزیزمان در پای صندوق‌های رای، در حوزه‌هایی که باید رای بدهند شاهد حرکت مهم سیاسی اجتماعی خواهیم بود.

وزیر کشور تاکید کرد: تفاوت این دوره با دوره قبل الکترونیکی شدن تعدادی بیشتری از شعب است، به گونه ای که هشت حوزه و بیش از ۶۰ درصد صندوق ها تمام الکترونیکی شده است و امیدواریم که گام خوبی در جهت فعالیت‌های نوآورانه در حوزه های انتخابات باشیم.

وی ادامه داد: طبیعتاً این گونه دقت و سلامت و شمارش آرا با این روش خیلی راحت‌تر صورت خواهد گرفت و این اقدام خوبیست که ما به سمتی که تمام شعب در تمام انتخابات ها الکترونیکی شود، حرکت کنیم.

وحیدی اظهار کرد: بیش از ۱۴۰ تا ۱۴۵ هزار نفر کارگزار در انتخابات مشغول خدمت هستند که از همه آنها تشکر می‌کنیم.

پایان روند رای‌گیری و آغاز شمارش آرای دور دوم انتخابات مجلس/ صحت برگزاری انتخابات تا اوایل خرداد اعلام می‌شود + فیلم و عکس

قالیباف رای خود را ثبت کرد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، با حضور در مسجد امام علی(ع) شهرستان پردیس، در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تهران که به صورت الکترونیکی برگزار شد، شرکت کرد و آرای خود را در ساعات اولیه صبح امروز(جمعه، ۲۱ اردیبهشت ماه) ثبت کرد.

حضور باشکوه مردم کرج در پای صندوق‌های رأی

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج شامل شهرستانهای کرج، فردیس، اشتهارد و بخش های آسارا، پلنگ آباد و مشکین دشت در حالی آغاز شد که در این حوزه انتخابیه ۸۷۰ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات استان البرز، ۶۶۸ شعبه اخذ رای در کرج، ۴۵۹ شعبه اخذ رای در فردیس و ۴۸ شعبه اخذ رای در اشتهارد وظیفه اخذ رای از بیش از ۱۴۷۲ هزار واجدین شرایط برای حضور در این دوره از انتخابات را بر عهده دارند.

بر اساس قانون انتخابات کلیه کسانی که به سن ۱۸ سالگی می رسند می توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند که بر این اساس متولدین پیش از ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۸۵ که آماری نزدیک به ۱۱ هزار نفر می باشند، می توانند در این دوره ازا نتخابات شرکت کنند.

آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس در اصفهان

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های سمیرم و لنجان اصفهان آغاز شد. در این دور از انتخابات در حوزه انتخابیه سمیرم رقابت میان رحیم کریمی و سید محمد موسوی و در حوزه انتخابیه لنجان رقابت میان اکبر پولادی باغبادرانی و حسین رجایی ریزی است.

در حوزه انتخابیه سمیرم ۶۸ صندوق اخذ رأی در شهرستان مستقر شدند که ۲۸ صندوق به صورت سیار و ۴۹ صندوق به صورت ثابت هستند و در شهرستان لنجان ۱۵۳ شعبه اخذ رأی مستقر شدند که ۱۳۷ شعبه به صورت ثابت و ۱۶ شعبه به صورت سیار در اختیار مردم قرار دارند.

مردم اصفهان نیز بنا بر فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند "اهمیت مرحله دوم انتخابات کمتر از مرحله اول نیست" پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و این تکلیف خود را نیز انجام می‌دهند.

رأی‌گیری دور دوم مجلس در مازندران

از نخستین دقایق ۲۱ اردیبهشت رای گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائم شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ آغاز شد.

قاسم عزیززاده گرجی رئیس ستاد انتخابات مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۷۰ هزار و ۴۱۰ نفر در حوزه‌های انتخابیه قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ، جویبار واجد شرایط رای دادن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

شکوه حضور شیرازی‌ها در دور دوم انتخابات

ماراتون انتخابات مجلس دوازدهم در استان فارس امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه تکمیل می‌شود. استان فارس دارای ۱۵ حوزه انتخابیه و ۱۸ کرسی نمایندگی است که در دور نخست منتخبان ۱۳ حوزه انتخابیه برای راهیابی به مجلس از سوی مردم انتخاب شدند و تکلیف ۲ حوزه باقیمانده یعنی حوزه شیراز و زرقان و حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم که هم‌اینک آغاز شده، کشیده شد.

آغاز انتخابات مرحله دوم انتخابات مجلس در خوزستان

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان در دو حوزه انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر برگزار می‌شود. برای برگزاری دو حوزه انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر ۳۰۹ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است. از این تعداد ۱۴۸ شعبه در آبادان، ۱۱۱ شعبه در رامهرمز و ۵۰ شعبه در رامشیر است.

مردم ولایتمدار شهرستان‌های رامهرمز و رامشیر از صبح امروز برای تعیین نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی در شعب اخذ رای حضور یافتند.

پایان روند رای‌گیری و آغاز شمارش آرای دور دوم انتخابات مجلس/ صحت برگزاری انتخابات تا اوایل خرداد اعلام می‌شود + فیلم و عکس

دور دوم انتخابات در زنجان در ۲ حوزه انتخابیه آغاز شد

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه همه شرایط در این ۲ حوزه برای فرایند رأی گیری مهیاست، تأکید کرد: انتخابات در این ۲ حوزه همانند دور قبل نیمه الکترونیکی است و تعداد و محل شعب هیچ تغییری نمی‌کند.

۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم و خدابنده برای برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مستقر شده است.

بیش از ۲ هزار رأی اولی در استان، امروز پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر می‌شوند. متولدان ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ و ماقبل آن واجد شرایط سنی برای شرکت در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

بر اساس قانون انتخابات در این مرحله از انتخابات، افراد شرکت کننده باید در همان حوزه انتخابیه که مرحله اول رای داده اند، شرکت کنند، یا افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکرده اند می‌توانند در هر یک از حوزه‌های انتخابیه مورد نظر خود رای دهند.

رأی دهندگان می‌توانند با در دست داشتن یکی از پنج سند هویتی همچون شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت و ارائه یکی از این مدارک در شعب اخذ رأی، نسبت به رأی‌گیری اقدام کنند.

آغاز فرایند رای‌گیری در شعب اخذ رای ملایر

فرایند رای‌گیری در شعب اخذ رای ملایر در مرحله دوم انتخابات مجلس همزمان با سراسر کشور آغاز شد. در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۶۷ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه ملایر پیش‌بینی شده که انتخابات در تمامی این شعبه‌ها به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

افرادی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شرکت کنند که متولد ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل باشند و در دور اول در حوزه انتخابیه دیگری رای نداده باشند.

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» در دور قبل با کسب حد نصاب آراء به عنوان نفر اول راهی مجلس شد و «حسین احمدی» و «احمد آریایی‌نژاد» نامزدی هستند که در دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملایر با هم رقابت می‌کنند. ملایر صاحب ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه آغاز شد

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برای انتخاب ۲ نماینده دیگر این حوزه آغاز شد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه درب ۶۴۵ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت بر روی رای دهندگان باز شده و رای گیری تا زمان قانونی آن یعنی ساعت ۱۸ امروز ادامه دارد.

وی افزود : تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و پرشور اندیشیده شده و کار جمع آوری آرای مردم در این مرحله در ۶۴۵ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه انجام می شود. از مجموع شعب اخذ رای در نظر گرفته شده برای شهرستان کرمانشاه، ۵۴۵ شعبه مربوط به مرکز استان و بخش مرکزی است.
وی همچنین تعداد شعبات اخذ رای بخش های چهار گانه شهرستان کرمانشاه را نیز ۱۰۰ شعبه عنوان کرد و افزود: در بخش فیروزآباد ۳۶ شعبه، بخش ماهیدشت ۲۶ شعبه، بخش کوزران ۲۰ شعبه و بخش بیلوار نیز ۱۸ شعبه برای انتخابات در نظر گرفته شده است.

آغاز دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی

دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۸۷ شعبه اخذ رأی خراسان جنوبی آغاز شد.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: این دور از انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی تنها در حوزه‌ی انتخابیه «بیرجند - درمیان و خوسف» برگزار می‌شود که در این حوزه بیش از ۲۸۹ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

طالبی افزود: برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی انتخابیه «بیرجند _ درمیان و خوسف» ۲۸۷ شعبه اخذ رأی شامل ۱۴۴ شعبه شهری و ۱۴۳ شعبه روستایی پیش بینی شده و ۲ نفر از کاندیداها هم به رقابت خواهند پرداخت که روند انتخابات لحظاتی پیش در شعب اخذ رأی سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف آغاز شد.

آغاز اخذ رأی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی

نامزدهای انتخابات حدنصاب مجلس در انتخابات اسفند سال گذشته ۲۰درصد آرا را در حوزۀ انتخابیۀ خرم‌آباد و چگنی کسب نکردند و برگزاری این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

۴۳۰ شعبۀ اخذ رأی در حوزۀ انتخابیۀ خرم‌آباد و چگنی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس تعیین شده‌است، ۳۶۰ شعبه برای خرم‌آباد و ۶۵ شعبه نیز چگنی مشخص شده‌است. ۲۳۰ شعبۀ اخذ رأی برای انتخابات دور دوم مجلس خرم‌آباد و چگنی در مناطق شهری و ۲۱۷ شعبه نیز در مناطق روستایی مستقر می‌شود.

۲۴۷ شعبۀ اخذ رأی ثابت و ۱۸۳ شعبۀ سیار برای انتخابات دور دوم مجلس خرم‌آباد و چگنی تعیین شده‌است، انتخابات امروز در این حوزه به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

آغاز رأی‌گیری در تک حوزه انتخابیه اردبیل

برای تعیین تکلیف هفتمین کرسی‌نشین بهارستان استان اردبیل ۲ نامزد راه یافته به مرحله دوم در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با هم رقابت می‌کنند تا تکلیف این کرسی نیز مشخص شود.

‌با آغاز رأی‌گیری در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز اهالی این شهرستان‌ها حضور پرشوری را در پای صندوق‌های رأی رقم خواهند زد که از همین ابتدای رأی‌گیری شاهد تراکم حضور رأی‌دهندگان در شعب اخذ رأی هستیم.

۲۷۶ شعبه اخذ رأی در سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز برای مرحله دوم تدارک دیده شده تا مردم این شهرستان‌ها آرای خود را در این صندوق ها بریزند.

آغاز دور دوم انتخابات در مشهد برای تعیین تکلیف آخرین کرسی

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ۱۱اسفند ماه۱۳۰۲ همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی نیز برگزار شد اما طبق قانون نامزدها باید ۲۰ درصد آرای ماخوذه صحیح را کسب کنند. بر این اساس در مشهد یک نفر از ۵ نفر نماینده باقی مانده و دو نفر که حائز اکثریت آرا بودند و اما ۲۰ درصد را کسب نکرده بودند وارد مرحله دوم برای کسب کرسی هجدهم شدند.

نمایندگان منتخب استان خراسان رضوی در حال حاضر۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی را شامل می‌شوند که در دور قبل تعیین تکلیف شدند و تنها یک نماینده دیگر امروز تعیین تکلیف می‌شود.

آغاز انتخابات در سه حوزه تبریز، میانه و شبستر آذربایجان شرقی

مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ساعت هشت صبح امروز جمعه در حوزه‌های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه و شبستر آغاز شد البته انتخابات در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر به طور تمام الکترونیک است.

از صبح امروز تعدادی از مردم پیش از گشایش شعبه منتظر اخذ رای بودند که پس از فرا رسیدن آغاز انتخابات رای خود را به صندوق انداختند تا جزو اولین های انتخابات باشند.

پایان روند رای‌گیری و آغاز شمارش آرای دور دوم انتخابات مجلس/ صحت برگزاری انتخابات تا اوایل خرداد اعلام می‌شود + فیلم و عکس

فرآیند اخذ رأی در حوزه‌های انتخابیه تهران و ورامین آغاز شد

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح در ۳ هزار و ۹۵۶ شعبه اخذ رأی شهری و روستایی در دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین در استان تهران آغاز شد.

از همان آغاز فعالیت شعب رأی‌گیری شاهد حضور باشکوه مردم به‌ویژه رأی اولی‌ها هستیم، به‌گونه‌ای صف شعبه اخذ رأی طولانی شده است.

مردم فهیم استان تهران از همان ساعت اولیه رأی‌گیری برای شرکت در مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور، برای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، عمل به تکلیف شرعی و قدردانی از خون شهدا مشارکت حداکثری خود را نشان دادند و همه شعب اخذ رأی مملو از حضور مردم برای مشارکت در انتخابات است.

آغاز اخذ رأِی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس

تکلیف آخرین حوزه انتخابیه و هفتمین نماینده‌ای که قرار است از استان گلستان راهی مجلس دوازدهم شود، امروز توسط مردم گنبدکاووس مشخص می‌شود.

بیش از پنج هزار نفر در قالب هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی مرحله دوم انتخابات را برگزار می‌کنند. در مرحله اول بیش از ۱۳۰ هزار و ۸۵ نفر از واجدین شرایط که شامل تقریبا نیمی از واجدین بود پای صندوق‌های رای آمده بودند و امروز قرار است که از بین دو نامزد این مرحله، یکی از آنان وکالت مردم را در مجلس شورای اسلامی برعهده بگیرد.

برای این مرحله از انتخابات ۲۳۰ شعبه اخذ رای در شهرستان پیش بینی شده که شامل ۲۰۳ شعبه شهری و ۲۷ شعبه در روستاهای بخش مرکزی و ۲۷ شعبه در بخش داشلی‌برون است.

مقامات کشوری و لشگری پای صندوق رای

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، سید محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات و جمعی از مقامات لشکری نیز در انتخابات حضور پیدا کرده‌اند.

پایان روند رای‌گیری و آغاز شمارش آرای دور دوم انتخابات مجلس/ صحت برگزاری انتخابات تا اوایل خرداد اعلام می‌شود + فیلم و عکس

امیر خلبان عزیز نصیرزاده جانشین ستاد کل نیروهای مسلح،‌ امیر خلبان محسن دره‌باغی معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح، امیر محمد محمودی معاون اجرایی ارتش، امیر خلبان حسن شاه‌صفی جانشین رئیس ستاد ارتش، حجت‌الاسلام دهدار رئیس عقیدتی سیاسی ستاد مشترک ارتش، امیر خلبان محمدرضا مروی‌نام فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری و دانشجویان دانشگاه‌های ارتش نیز جزو شرکت‌کنندگان در انتخابات هستند.

روایت حضور تهرانی‌ها در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

حوزه انتخابیه حسینیه ارشاد واقع در خیابان شریعتی هم اکنون شاهد حضور قشرهای مختلف مردم جهت رای دادن در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است. در این انتخابات ۹۰ نامزد برای به دست آوردن ۴۵ کرسی باقی‌مانده مجلس شورای اسلامی در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به رقابت می‌پردازند. ۱۵ استان درگیر مرحله دوم هستند و ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری هم فرایند برگزاری انتخابات را دنبال می کنند.شهروندان تهرانی از ساعات اولیه پای صندوق رای حاضر شدند.

پایان روند رای‌گیری و آغاز شمارش آرای دور دوم انتخابات مجلس/ صحت برگزاری انتخابات تا اوایل خرداد اعلام می‌شود + فیلم و عکس

رئیسی در صالح‌آباد تهران رأی خود را ثبت کرد

رئیس‌جمهور با حضور در مسجد جامع حضرت صاحب الزمان(عج) در شهرک صالح‌آباد تهران در مرحله دوم انتخابات مجلس شرکت کرد.

رئیس‌جمهور گفت که امیدوارم با رای مردم امروز مجلس شورای اسلامی در زمان مقرر تشکیل شود و مجلسی قوی شکل بگیرد و حتما مجلس قوی می‌تواند قوانین مورد نیاز کشور را تصویب کند و ریل‌گذاری قوی برای کشور داشته باشد و مجلس قوی در کنار دولت قوی می‌تواند ایرانی قوی را ان‌شالله رقم بزند.

پایان روند رای‌گیری و آغاز شمارش آرای دور دوم انتخابات مجلس/ صحت برگزاری انتخابات تا اوایل خرداد اعلام می‌شود + فیلم و عکس


اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات درمورد تصویر برداری رای دهندگان

با اعلام مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور به شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع مجریان و اعضای محترم شعب اخذ رأی انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند، تصویربرداری رای دهندگان بصورت شخصی یا خانوادگی با رعایت ماده (۷) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مبنی بر مخفی بودن آراء رأی دهندگان، بلامانع است.

ستاد انتخابات کشور

زمان اخذ رای را تا ساعت ۲۰ تمدید شد

ستاد انتخابات کشور ضمن اطلاعیه‌ای زمان اخذ رأی را به مدت ۲ ساعت تمدید کرد.

متن اطلاعیه شماره ۱۶ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

ضمن تشکر از ملت شریف ایران اسلامی با عنایت به گزارش های اسلامی از حوزه انتخابیه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مبنی بر حضور رای دهندگان در شعب و درخواست تمدید مدت زمان اخذ رای به استناد تبصره ۲ ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای سلامی با موافقت وزر محترم کشور زمان اخذ رای به مدت ۲ ساعت یعنی تا ساعت ۲۰:۰۰ در حوزه های مذکور تمدید میگردد.

زمان اخذ رأی تا ساعت ۲۱ تمدید شد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ شماره ۱۷ زمان اخذ رأی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تا ساعت ۲۱ تمدید کرد.

سخنگوی شورای نگهبان: صندوق‌ها آفلاین هستند/ شمارش آرا پس از اتمام رای‌گیری آغاز می‌شود

هادی طحان‌ نظیف گفت: سیستم احراز هویت بصورت برخط متصل است ولی صندوق اخذ رای بصورت آفلاین است و بعداز اتمام رای‌گیری شمارش آرا را خواهیم داشت و لذا هیچ کسی پیش از اتمام رای‌گیری اطلاع ندارد که در صندوق آفلاین چه می‌گذرد.( متن کامل خبر)

اخذ رای تا ساعت ۲۲ ادامه دارد

براساس اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور زمان اخذ رای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۲۲ جمعه شب تمدید شد.

اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۹ دستورالعمل اخذ رای از افرادی که تا قبل از مهلت قانونی اخذ رای درمحل شعبه حاضر و نوبت رای گیری آنان فرا نرسیده را صادر کرد. (متن اطلاعیه)

پایان روند رای‌گیری و آغاز شمارش آرای دور دوم انتخابات مجلس

زمان اخذ رأی مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه شمارش آرا در برخی از شعب اخذ رأی آغاز شده است گفت: تخلف جدی در این دور از انتخابات نداشتیم، اما مردم و داوطلبان می‌توانند از طریق سامانه‌های معرفی شده مواردی و مدارکی که از تخلف احتمالی دارند برای ما ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    2 24
    به امید شرکت حداکثری
  • US ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    4 42
    به کوری چشم دشمنان همه با هم پای صندوق رای
  • DE ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    2 8
    ان شاءالله
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    10 2
    بابا گرونه رای ندین
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      1 19
      اگه گرونه پس باید مسئولین بهتری رو انتخاب کنیم. پس به کوری چشمت رأی میدیم.
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      0 11
      گرون که کمه، همه داشته‌هامون فدای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولی فقیه. حضرت امام خامنه‌ای جان بخوان تا هزاران هزار بار تقدیم کنیم چون ما مسلمانیم. شکم‌پرست نیستیم.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    13 2
    کسی شرکت نکرده بودن
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      1 11
      تو هنوز فارسی یاد نگرفتی نفتالین بعد برای ما آدم شدی الاغ؟!
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      0 3
      من شرکت کردم
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    8 1
    برای اولین بار و به دلیل دنیاطلبی، فرصت طلبی، رانت خواری. دروغ ووعده های مکرر و... به علاوه بی توجهی باصطلاح مسئولین به حقوق طبیعی کارگر و بازنشسته، در انتخابات شرکت نکردم
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    1 10
    شرکت در انتخابات واجب شرعی است. بزرگ‌ترین گناه، رها کردن نظام اسلامی و بی‌توجهی به انتخای مسئولین است.
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
      2 0
      نظام اسلامی که ما را رها کرده ما بزور چسبیدیم به نظام اسلامی البته نظام اسلامی که میگم مسئولین خدوم وفداکار نظام اسلامیه با این حقوق ها ۱درصد هم شرکت کند هنر است
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    0 0
    چرا مجید شاکری در مجمع تشخیص نیست .......
  • US ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    0 2
    از مدیران و مسئولین برای تعطیلی شنبه تشکر می کنیم برای گسترش تجارت. در ادامه عاجزانه تقاضا داریم یوتیوب را رفع فیلتر کنید. یوتیوب دانشگاه است. #ایران قوی
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    0 1
    رای دادم انصاف برگشته با عموی تتلو مصاحبه می کنه می گه رای دادید به حسن روحانی یا رییسی مصداق یک رفتار صد حقوق شهروندی البته با توجه به خرفی که اونها طرفدار شند استنتاخ برای اینکه به کی رای دادی بی شعور ....
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    1 0
    چه خبره؟
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    0 0
    گفتم رای دادن تو انتخابات چقدر ایندفع راحت بود خیلی خوب بود دستتون درد نکنه ....
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    0 1
    قبلا رای دادن خیلی سخت بود واقعا پدر ادم در میومد می خواست رای بده این لیستها را باید پیدا می کردی ... یک وصعی ...
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    0 1
    درود
  • US ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    0 2
    من به عنوان یک انسان کُرد زبان ساکن تهران دینم رو به ولی زمان ،انقلاب و خون پاک شهیدان و اندشمندان این مرزو بوم ادا کردم امیدوارم منتخبان عزیز ملت شریفمان در حل مشکلات مردم متحد عمل کنند.
  • US ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    0 1
    امیدوارم منتخبان عزیز ملت شریفمان در حل مشکلات مردم متحد عمل کنند.
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    0 0
    عالی
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    1 1
    من که خودم رأی دادم ولی خواهشاً مسئولین محترم بفهمن چرا مشارکت اینقدر کمه ربطی هم به اصلاح طلب و اصولگرا و ززآ نداره فقط معیشت ، با تورم ۹۰درصدی درصدی حقوق را ۲۲ درصد افزایش نمی‌دن ظلم است ظلم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس