هیلاری کلینتون: معترضان حامی فلسطین تاریخ نمی‌دانند

در ادامه تلاش‌های جریان‌های حاکمیتی در آمریکا برای اعتبارزدایی از تظاهرات‌های دانشجویی در حمایت از فلسطین، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا دانشجویان معترض را به بی‌اطلاعی از تاریخ متهم کرد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه اسبق آمریکا همچنین مدعی شده که مغزهای تظاهرات‌کنندگان علیه اسرائیل با پروپاگاندا در فضای مجازی و در کلاس‌های درس پر شده است.

هیلاری کلینتون که با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد گفت: «من با خیلی از افراد جوان طی ماه‌های متمادی گذشته صحبت کرده‌ام. آنها اصلاً چیزهای زیادی درباره تاریخ خاورمیانه یا صادقانه بگویم درباره تاریخ بسیاری از نقاط دنیا از جمله کشور خودمان نمی‌دانند.»

او در ادامه مدعی شد: «هر کسی که در دانشگاه تاریخ درس می‌دهد یا هر کسی که مطلبی در فضای مجازی منتشر می‌کند بایستی بابت آنچه می‌گوید و آنچه نمی‌گوید مسئول شناخته شود.»

او اضافه کرد: «بخش زیادی از چیزهایی که ما داریم به ویژه در تیک‌تاک درباره وقایع خاورمیانه می‌بینیم نه تنها عامدانه غلط است بلکه به طرز باورناپذیری جهت‌دار، به نفع حماس و ضداسرائیل است.»

او سپس درباره فضای مجازی گفت: «اینجا جای خوبی برای کسب اطلاعات درباره مسائل پیچیده‌ای مثل وقایع کنونی [در خاورمیانه] نیست... مردم اغلب برای القای دیدگاه‌های ایدئولوژیک، مذهبی، متعصبانه یا حزبی در فضای مجازی حضور دارند. آنچا شما از حقایق باخبر نمی‌شوید و چیزی درباره متن ماجرا به شما گفته نمی‌شود.»

دولت آمریکا اصلی‌ترین حامی اسرائیل در جنگ غزه است که تا کنون به شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی منجر شده است.

واشنگتن از زمان آغاز جنگ غزه به طرق مختلف اعم از وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، ارسال تسلیحات و تلاش‌های دیپلماتیک از اسرائیل در این جنگ حمایت کرده است.

سیاست‌های کاخ سفید اعتراضات گسترده‌ای را در آمریکا به همراه داشته که دامنه آن در روزهای گذشته به دانشگاه‌ها رسیده است.

گزارش‌ها حاکی است دانشگاه‌هایی در اکثر ایالت‌های آمریکا در یک ماه گذشته اردوگاه‌هایی در حمایت از فلسطین تشکیل داده‌اند.

گفته می‌شود پلیس آمریکا با ورود به دانشگاه‌ها بیش از ۲۲۰۰ نفر را تا کنون دستگیر کرده است. در بعضی دانشگاه‌ها تصاویر و فیلم‌هایی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس با تظاهرات‌کنندگان منتشر شده است.

جریان‌های حاکمیتی در آمریکا تلاش کرده‌اند تظاهرات‌ها در حمایت از فلسطین و غزه را با برچسب‌هایی نظیر «یهودستیزانه» و «نفرت‌پراکنانه» و غیره کم‌اهمیت جلوه داده و زمینه‌های سرکوب آنها را پدید بیاورند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    6 0
    اصولا هیچ ماست فروشی نمی گه ماست من ترش است فرق هم نمی کنه غربی باشه یا شرقی یا بی طرف
    • DE ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      2 0
      تاریخ برای امثال این پیرزن از ایجاد کشور ایالت متحده اسرائیل که قاتل 100 میلیون سرخپوست بودند شروع شده. تاریخ ۳۰۰ ساله این ابر انسانهای جنایتکار را اگر درست بررسی کنید ، به حقایق دردناکی میرسید که فهم و درکش (از نظر خباثت ، کشتن و نابودی انسانها) دشوار است.این تاریخی که اشاره میکند همانی است که نویسنده اش خود او و دیگر ابر جنایتکاران تاریخ بشری نوشته اند هست.
  • CA ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    11 1
    و هیلری کلینتون حامی رژیم کودک‌کش صهیونیستی تاریخ میداند!!! 😡
  • نام اشنا IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    7 1
    باز هم این زن فک اسبی بد نام با اون سوابق سیاهش امد و اون شوهر زناکارش بیل کلینتون به صحنه بازگشته برای دفاع از یک رژیم جنایتکار و فاسد تر ازخودش.
  • US ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    6 1
    تو می دونی
  • DE ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    4 0
    حیله آری کلکدون: معترضان حامی فلسطین تاریخ نمی‌دانند که رژیم آپارتاید وجود نداشت و امریکا شیطان بزرگ انگل لیس برده فروش بزرگترین دزد تاریخی و فرانسه گیوتین رژیم آپارتاید را برای دزدی غنایم خاورمیانه و پایگاه امپریالیسم درست کردند و الان کل غرب وناتو و مثلث غربی عبری عربی با هم هستند. ما زورمان قویست به جان جان کریه.
  • FR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    4 0
    تاریخ‌ را هم لابد فقط باید بر اساس منافع امریکا دانست ! مانند فضای مجازی …. وقاحت بی نهایت !
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    4 0
    تومیدونی؟! تونوکری شوهرت نوکر دخترت نوکرهمه از دم نوکر یهودیان هستین وگرنه انقدر جیلیزو ویلیز نمی کردی ترسیدی اربابت عصبانی بشه ودیگه هوات رو نداشته باشه بیچاره مردم امریکاه 🤔😔👿🐀
  • محمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    5 0
    تاااااریخ مرده شور خودتو تاریختو ببرن.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    7 0
    اینا دیگه رد دادن! الاغ پیر! استاد تاریخ دانشگاه رو دستگیر کردید که تاریخ نخونده :))
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    5 0
    هیلاری وحشی مادر داعش باید محاکمه شود و کشته شود
  • DE ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    1 0
    تاریخ را کشورهای فاتح همیشه دستکاری کرده اند مثال هولوکاست واقعیت دیگری دارد و هیتلر هم در بیوگرافی که رومن رولان محقق متعهد هم درباره اش نوشته چیز دیگری است که مادر هیتلر خدمتکار در خانه جهود ثروتمندی بوده که به احتمال قوی بر اثر تجاوز از او بار دار شده وجهود ثروتمند راننده ایی بنام هیدلر داشته که او را وادار به ازدواج با زن خدمتکارمیکند که بعدها در دوران نوجوانی هیتلر به این موضوع پی میبرد واین انگیزه اصلی ضدیت هیتلر با جهود است پسری که ثمره تجاوز جهود ثروتمندی است که در فقر وتنهایی بزرگ شده وبعد هم خودش، جنگ وکشتار یهودیان را توطئه وتحریک صهیونیست جهانی وفراماسون جهانی که منجر به تاسیس اسراییل گردید، میدانست ، وهمچنان صهیونیست ها همان سیاست را دنبال میکنند تحریک شخص یا گروهی که باعث آزار وکشتار یودیان شود تا با مظلوم نمایی سیاستهای اشغالگری را پیاده کنند،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس