متکدیان

عضوهیئت رییسه کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه حساب برخی از متکدیان مملو از پول است،گفت: جلوگیری از بازگشت متکدیان به متکدی‌گری نیازمند ایجاد اشتغال پایداراست.

به گزارش مشرق، روح الله بابایی درباره نقش متکدیان در افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور،گفت: برای خلاصی از پدیده متکدی‌گری که حامل افزایش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در  جامعه  است می‌بایست تمام دستگاه‌های اجرایی مر تبط با یک وفاق و اراده از فعالیت متکدیان در شهرها جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

بازگشت بی سر و صدای گدایان به شهر

خشکاندن حضور متکدی گران با برخورد و مدریت صحیح

نماینده مردم بویین زهرادر مجلس شورای  اسلامی تصریح کرد: برخورد و مدیریت صحیح به سادگی ریشه حضور  متدی گران در کشور  را می‌خشکاند وعملا باید دستگاه‌های حمایتی با جمع آوری متکدیان مشکلات این افراد را برطرف کنند تا این افراد به مسیر واقعی زندگی بازگردنند واین در حالی است که یکی ازمواردی که می‌تواند درآمد زایی متکدیان را کنترل کنند، فرهنگ سازی در زمینه عدم حمایت مالی از این افراد است.

وی ادامه داد: متکدیان بی دردسر درآمدزایی می‌کنند زیرابرای اشتغال کاذب خود مالیاتی را نیز پرداخت نمی‌کنند و برخی از این متکدیان با متکدی گری  حساب مالی خود را پر کردند  واگر کسی نیز نیاز مالی به منابع مالی  دارد باید از طرف نهادهای  حمایتی مورد حمایت قرار بگیرد.

 بازی متدکیان  با احساسات مردم  برای اخذ درآمد

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس افزود: برخی  از متدکیان  با احساسات مردم  برای اخذ درآمد بازی  می‌کنند بطور مثال نوزاد شیرخواری را بر دوش می‌گیرند واز  مردم تقاضای کمک می‌کنند  واین در حالی است که برخی  متکدی ها با بهانه احساسی از مردم گدایی می‌کنند.

 گدایی برخی متدکیان  ریشه در فقر دارد

وی افزود: برخی از متکدیان برای تامین منابع مالی و فقر دست به این کار می‌زند واین قبیل متکدیان باید شناسایی شوند  از نظر وضعیت اشتغال ساماندهی شوند بدین معنا که بدون ایجاد شغل مناسب  نباید  متکدیان در جامعه رها شوند بلکه دولت می‌تواند با ایجادفرصت‌های اشتغال پایدار از بازگشت متکدیان به  تکدی گری جلوگیری کند.

خلاصی از پدیده متکدی گری نیازمند اراده جدی است

وی با بیان اینکه خلاصی از پدیده متکدی گری نیازمند اراده جدی است،گفت: حساب‌های مالی  برخی متکدیان بسیار مطلوب است بنابراین نباید اجازه داد برخی افراد بدون تلاش درآمد بالایی به جیب بزنند.

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه حساب برخی از متکدیان مملو از پول است یادآورشد: جلوگیری از بازگشت متدکیان به متکدی گری نیازمند ایجاد اشتغال پایداراست./

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس