مالباختگان ایران خودرو

کلاهبرداری از بیش از ۱۳۰ مالباخته توسط نمایندگی رسمی ۵۰۵۴ ایران‌خودرو که هر کدام بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان پول پیش برای خرید خودرو پرداخت کرده اند.

به گزارش مشرق، تعدادی از مالباختگان یکی از نمایندگی های ایران خودرو امروز شنبه ۶ آبان ماه  مقابل وزارت صنعت تجمع کردند.

این مالباختگان که هر کدام بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون پول پیش برای خرید خودرو به حساب این نمایندگی ۵۰۵۴ سراج ایران خودرو واریز کرده بودند بعد از مدتی متوجه شدند که نمایندگی مذکور غیرمجاز است.

در حالی که ایران خودرو هیچ اطلاع رسانی در این خصوص نکرده و حتی تابلو خود را از سر این نمایندگی تاکنون برنداشته است. برخی از مالباختگان نصب تابلو ایران خودرو بر سر در این نمایندگی و اسم این نمایندگی در سایت رسمی ایران خودرو را علت اعتماد خود عنوان کردند.


می توان گفت که این نمایندگی یکی از معروف‌ترین و بزرگترین نمایندگی‌های ایران خودرو است که در حدود چند دهه سابقه دارد. مالباختگان از مدیر عامل ایران خودرو و وزیر صنعت خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

شرکت «خودرو تجارت یکتا» که اقدام به دریافت وجه جهت فروش محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو کرده، دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده است. سوابق بررسی‌شده حاکی است که هیچ شخصیت حقیقی یا حقوقی، قراردادی با ایران‌خودرو برای خرید این محصولات منعقد نکرده و در فرآیند انعقاد قرارداد و فروش این محصولات هیچ وجهی از سوی مشتریان و شرکت «خودرو تجارت یکتا» به حساب ایران‌خودرو واریز نشده است.

اما آنچه مالباختگان می‌گویندکه آگهی نمایندگی ۵۰۵۴ ایران‌خودرو در روزنامه همشهری چاپ شده و نمایندگی آن با تأیید و مجوز ایران‌خودرو فعالیت کرده است.

این فرد (مهدی. م) با ثبت شرکتی لیزینگی و با سربرگ آن در نمایندگی مجاز ایران‌خودرو فعالیت می‌کرد و مالباختگان به دلیل اینکه در نمایندگی در حال ثبت‌ نام هستند، به آن اعتماد کردند.


این در حالی است که سال گذشته هم یکی دیگر از نمایندگی های ایران خودرو واقع در خیابان ستارخان اقدام به کلاهبرداری از ۱۰۰ نفر کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    1 0
    دزدی تو ایران مثل آب خوردنه
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    2 3
    خود ایران‌خودرو همیشه میگه: واریز را به حساب ایران‌خودرو همیشه انجام دهید و تاکید کرده که هیچ تعهدی نسبت به واریز به حسابهای دیگر ندارد.
    • miladahmadizadeh IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
      0 0
      سلام مردم به نمایندگی ایران خودرو اعتماد کردن وظیفه ایشون این بوده که پول به حساب ایران خودرو بریزه مردم دیگه تقصیر ندارن که به نمایندگی که خود ایران خودرو به عنوان نمایندگی فروش محصول توندر 90معرفی میکنه و بهترین نمایندگی ایران خودرو بوده اعتماد کردن ایران خودرو باید بازرس میذاشته تا چنین اتفاقاتی نیوفته لطفا قضاوت ندانسته نکنید
    • IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
      0 0
      ایران خودرو شرکت بزرگیه و در قراردادهاش قید کرده که بجز حساب ایران خودرو به هیچ حسابی وجهی واریز نشه ولی این سود30درصدی عقلو از کار میندازه چرا ملت ما پولی که به سختی و تلاش شبانه روز درمیارنو بدون فکر میریزن به حساب اینجور آدما یا شرکت هایی که معلوم نیست که وجود دارن یا نه امیدوارم اونایی که مصرف کننده واقعی هستن به پولشون برسن با هزار امید پول ریخته یه ماشین دربیاره اونم که یه عوضی خورده رفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس