وقتی مهتاب گم شد

بیش از ۱۳ هزار نفر از کمپین «هشت» استقبال کرده‌اند. این در حالی است که تنها ۱۸ روز از برگزاری این کمپین می‌گذرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در حالی که چند روز از شروع پویش هشت(ویژه کتاب‌های دفاع مقدس) از سوی انتشارات سوره مهر می‌گذرد، بیش از 13 هزار نفر در این پویش شرکت کرده‌اند. آمارهای منتشر شده از سوی این ناشر، نشان می‌دهد که در این مدت، کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، نوشته حمید حسام با بیشترین استقبال همراه بوده است.

کتاب «وقتی مهتاب گم شد» نوشته حمید حسام، از جمله آثاری است که تلاش دارد تا با استفاده از دیالوگ و بیشتر بر مبنای توصیف جزئیات و صحنه‌پردازی، خاطراتی از جنگ را روایت کند. کتاب همانند بسیاری دیگر از آثار با بهره‌گیری از عناصر داستان‌نویسی، نثری روان و جذاب دارد که با کارهای اولیه حسام تفاوت چشمگیری دارد. کارهای اخیر حسام در مقایسه با آثار اولیه او، نثری پخته‌تر دارد و این پختگی و تکامل را می‌توان در کتابی مانند «وقتی مهتاب گم شد» دید. اگر مخاطبی کارهای حسام را پیگیری کرده باشد، این تفاوت‌ها به خوبی در نظرش مجسم می‌شود.

رهبر معظم انقلاب در تقریظی درباره این اثر فرموده‌اند:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

بچّه‌های همدان؛ بچّه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادّعا؛ یاران حسین(علیه‌السّلام)؛ یاوران دین خدا .. و آنگاه مادران؛ مردآفرینان شجاع و صبور .. و آنگاه فضای معنویّت و معرفت؛ دل‌های روشن، همّت‌ها و عزم‌های راسخ؛ بصیرت‌ها و دیدهای ماورائی .. اینها و بسی جویبارهای شیرین و خوشگوار دیگر از سرچشمه‌ این روایت صادقانه و نگارش استادانه، کام دل مشتاق را غرق لذّت می‌کند و آتش شوق را در آن سرکش‌تر می‌سازد.

راوی، خود یک شهید زنده است. تنِ بشدّت آزرده‌ او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او بکاهد، و الحمدلله ربّ العالمین. نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه‌دیدگان است. بر او و بر همه‌ آنان گوارا باد فیض رضای الهی؛ انشاء‌الله. 95/10/18

درباره‌ نگارش این کتاب، آنچه نوشتم کم است؛ لطف این نگارش بیش از اینها است. مقدّمه‌ کتاب یک غزل به تمام معنی است. 95/10/18

«پایی که جاماند»، «کوچه نقاش‌ها»، «رفاقت به سبک تانک»، «روزهای بی‌آینه»، «پنهان زیر باران»، «بچه‌های کوهستان» و «مهمان صخره‌ها» دیگر آثار پرفروش در این مدت بوده‌اند.

پویش «هشت» همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان برگزار شده است؛ به همین منظور شش عنوان کتاب برای بخش بزرگسال و دو کتاب برای بخش کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است. کتاب‌های «روزهای بی‌آینه»، «کوچه نقاش‌ها»، «وقتی مهتاب گم شد»، «مهمان صخره‌ها»، «پنهان زیر باران»، «رفاقت به سبک تانک»، «بچه‌های کوهستان» و «پایی که جا ماند» با تخفیف 30 درصدی در کتابفروشی‌های سوره مهر و تخفیف 20 درصدی در سایر کتابفروشی‌های منتخب عرضه خواهد شد. این پویش تا پایان مهرماه تمدید شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس