نقشه دیرالزور.jpg

پس از درگیری های سنگین، منهدم شدن چند خودروی انتحاری و کشته و زخمی شدن ۹۰ تن از عناصر تروریستی داعش، نیروهای جبهه مقاومت موفق شدند محاصره فرودگاه دیرالزور را درهم بشکنند.

به گزارش مشرق، ظهر روز گذشته عملیات شکست محاصره فرودگاه شهر دیرالزور از حومه شرقی میدان « البانوراما» به سمت آکادمی پلیس منطقه آغاز شد و نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی به سوی منطقه المقابر ( گورستان) پیشروی کردند.

درگیری ها در این محور ۶ ساعت ادامه داشت و در نهایت منطقه المقابر از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شد تا نیروهای سوری و مقاومت بتوانند به سوی منطقه « الجربه» پیشروی کنند.

با حملات سنگین جنگند های روس و آتش توپخانه، نیروهای سوری و مقاومت توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی محله « الجربه» را هم به کنترل درآورند و خود را به پایگاه نظامی « التامین» برسانند.

در نهایت پس از درگیری های سنگین، منهدم شدن چند خودروی انتحاری و کشته و زخمی شدن ۹۰ تن از عناصر تروریستی داعش، نیروهای جبهه مقاومت موفق شدند محاصره فرودگاه دیرالزور را درهم بشکنند.

**برای دیدن جزییات بیشتر روی نقشه کلیک کنید**

درگیری ها تا غروب روز گذشته در حومه جنوبی منطقه « الجربه» و شمال پایگاه « التامین» ادامه داشت اما تروریست ها مجبور شدند به سوی مناطق « مساکن المهندسین، میسلون، رصافه، منطقه صنعتی » عقب نشینی کنند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت برای تامین امنیت فرودگاه دیرالزور، عملیات پاکسازی محله های « هرابش» و « طحطوح» را هم در دستور کار قرار دادند و با پشتیبانی جنگنده های روس موفق شدند تروریست های داعش را از این دو محله عقب برانند؛ با آزادی این دو محله تروریست ها به سوی محله های « منطقه صنعتی، حویجه صقر و فرودگاه قدیم» متواری شدند.
 
به گزارش مشرق، عملیات نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت تا شب گذشته هم ادامه پیدا کرد و تروریست های داعش پس از متحمل شدن خسارت فراوان از محله های « البوناصر» و « رصافه » هم عقب نشینی کردند.
 
درگیری ها در حومه این دو محله همچنان گزارش شده و نیروهای متحد درصدد هستند با پاکسازی کامل منطقه، مواضع خود را در این محور تثبیت کنند؛ با آزادسازی محله « البوناصر» تروریست ها در محله « مکابس» از سه محور شرق، شمال و جنوب محاصره شده اند.

**برای دیدن جزییات بیشتر روی نقشه کلیک کنید**


 
در حال حاضر، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از محور شمالی پایگاه التامین، عملیات پاکسازی محله های « مکابس، سریه جنید، ایستگاه بولمان و محله کارگران» را در دستور کار قرار داده اند و همزمان درصدد هستند از جنوب منطقه « الجربه» و میدان « البانوراما» به سوی ارتفاع راهبردی « الکروم» پیشروی کنند.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای سوری و مقاومت تا ساعاتی دیگر از حومه میدان نفتی « التیم» به سوی منطقه « توپخانه ۱۳۷» در جنوب فرودگاه دیرالزور برای پاکساری ارتفاعات راهبردی « الثرده و الکروم» آغاز می شود.
 
اگر نیروهای سوری و مقاومت بتوانند از این محور عملیاتی خود را به توپخانه ۱۳۷ برسانند، تروریست های داعش در محور غربی ( میدان نفتی المزرعه، نیروگاه حرارتی، ارتفاعات الثرده و الکروم ) محاصره می شوند.
 
به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در ۲۴ ساعت گذشته موفق به پاکسازی بیش از ۷ کیلومتر مربع از مساحت آلوده در حومه فرودگاه دیرالزور شده اند و ۴۰۰ تله انفجاری کار گذاشته شده را هم خنثی کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    36 1
    تشکر از گزارشات دقیق و روزانه. اجرکم عندالله.
  • رضا IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    11 3
    مشرق چرا از حمله جنگنده های صهیونیستی به سوریه خبر نزدی ؟
  • یاسین IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    12 12
    داعش دیگه داره نفسای اخرشو میکشه..بعدش برید سراغ مناطق شمالی و پایگاه ای امریکا رو هم بگیرن
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      6 4
      چشم امر ديگرى نيست؟
  • مجتبی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    11 6
    درود بر مقاومت و مردان جان بر کف جبهه مقاومت اسلامی!
  • حسین2 IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    11 7
    مقاومت به پیروزی می رسد چون با اعتقاد پا به میدان نبرد گذاشته
  • کاظم غفاری IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    20 6
    پیروزی از آن شماست که فریاد لبیک یا حسین تان را همه دنیا شنیدند
  • حسین IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    9 10
    درود بر مردان خدا . ننگ بر داعش
  • حسن IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    1 1
    الان وقت اینه که به عرعرستان زخم زبون زد... تا بفهمه در یمن هم کوتاه نیاد کوتاهش میکنیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس